Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سهرابی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در حال حاضر محورهای مواصلاتی استان به ۲۸ دوربین نظارت تصویری آنلاین مجهز بوده که به صورت شبانه‌روزی توسط اپراتورهای مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل رصد و پایش می‌شوند تا در صورت نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات لازم را به کاربران جاده‌ای ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در ارتقای امنیت و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از آسیب‌ها و تلفات جاده‌ای، افزود: نتیجه رویکرد استفاده از سامانه‌های هوشمند، افزایش جابجایی و بهره‌وری، ارتقای ایمنی، امنیت، روان سازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش‌ها، مدیریت مؤثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده‌ای است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به فعالیت سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و ادامه داد: مردم می‌توانند با این سامانه قبل از اقدام به سفر از وضعیت جوی و وضعیت ترافیکی راه‌ها مطلع شوند.

به گفته وی همچنین این امکان فراهم شده که با نصب برنامه کاربردی ۱۴۱ بر روی گوشی‌ها بتوانند اطلاعات لازم از وضعیت راه‌های استان به صورت لحظه‌ای رصد کنند.

سهرابی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مورد تردد از مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده به طوری که شاهد رشد ۳۳ درصدی تردد در ورودی - خروجی استان بوده‌ایم.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: طبق اهداف تعیین شده برای توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در شبکه راه‌های استان، در حال پیگیری نصب ۸ دوربین ثبت تخلف دیگر نیز به شبکه سامانه‌های هوشمند مدیریت راه‌های استان افزوده خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی خراسان جنوبی توسط ۱۷۴ سامانه هوشمند حمل و نقل رصد می‌شود.

کد خبر 5507436

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل حمل و نقل خراسان جنوبی بیرجند دوربین های نظارتی بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد ساختمان متروپل امام خمینی ره دهه کرامت خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اجتماع سلام فرمانده مراسم ارتحال امام خمینی ره تبریز گناوه حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم

پیمان محقق گفت: طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای با هدف توزیع عادلانه جای پارک، روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات در هسته مرکزی شهر آغاز شد.

مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد افزود: این طرح در خیابان‌های کاشانی، شریعتی، مولوی، سعدی، ملت، خواجه‌نصیر، ولیعصر، فردوسی، ۱۲ محرم و بلوار حافظ در حال اجراست.

وی افزود: برای اجرای این طرح دو دستگاه موتورسیکلت تجهیز و بر حسب تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی و شورای همتا، هزینه پارک حاشیه‌ای را محاسبه و از حساب کاربری استفاده کنندگان از این طرح کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید

نصب ۳۰۰ تابلو پارک حاشیه‌ای در معابر شهرکرد

محقق گفت: در این طرح در محل تابلو‌های نصب شده کد‌های QR وجود دارد که شهروندان با اسکن نمودن کد می‌توانند نسبت به ثبت نام اولیه در طرح اقدام و حساب کاربری مورد نیاز را تعریف و نسبت به شارژ آن اقدام کنند.

وی افزود: در صورتی که شهروندی از پارک حاشیه‌ای در این معابر استفاده و حساب کاربری آن شارژ نداشته باشد و یا در طرح ثبت نام نکرده باشد پس از ۷۲ ساعت در صورتی که اقدامی انجام نشود، جریمه توقف ممنوع برای خودرو صادر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل