Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدامات پست ایران در راستای هوشمندسازی و پیاده‌سازی طرح تحول دیجیتال در نشست وزیر ارتباطات با دبیرکل اتحادیه جهانی پست تشریح شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و ماساهیتو متوکی دبیر کل اتحادیه جهانی پست که محمود لیائی رئیس شرکت ملی پست ایران نیز از اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس به آن پیوست اقدامات پست ایران برای پیاده سازی طرح تحول و هوشمندسازی فرایندهای پستی تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر ارتباطات با تبریک به دبیر کل جدید UPU اظهار کرد: «نقش ایران در این سازمان سازنده و موثر بوده است و ما خواستار توسعه روابط با اتحادیه جهانی پست هستیم.»
وی از دبیر کل UPU درخواست کرد تا به مشکلاتی که در حوزه پست بین‌الملل ایجاد شده است رسیدگی کند، که مهمترین آنها دریافت طلب ایران از برخی کشورها عنوان شده است.
زارع پور در این خصوص گفت: «برخی کشورها به بهانه تحریم روابط پستی‌شان را کاهش داده‌‌اند که برخلاف اصول بنیادین UPU است و اتحادیه باید از اینگونه اقدامات جلوگیری کند.

وی با اشاره به خدمات پست ایران در سال‌های کرونایی بدون هیچ‌گونه تعطیلی گفت: «پست ایران، اجازه نداد کسب و کارهای حضوری با مشکل روبرو شوند و عملا بار لجستیک همه کسب و کارها را بر دوش کشید.»
وی از ماساهیتو متوکی دبیرکل این اتحادیه دعوت کرد که در نمایشگاه بین‌الملی پست که ماه اکتبر (پاییز) در ایران برگزار می‌شود حضور داشته باشد.
دبیرکل اتحادیه جهانی پست نیز از ملاقات با وزیر ارتباطات ابراز خرسندی و از نقش سازنده ایران در اتحادیه آسیا اقیانوسیه پستی تمجید کرد.
ماساهیتو متوکی خاطرنشان کرد: «در ماه‌های آینده مکانیزم میانجی‌گری برای وصول مطالبات کشورها ایجاد می‌شود که از این مکانیزم برای حل‌وفصل مسائل مالی بین ایران و سایر کشورها استفاده خواهد شد.»
محمود لیایی نیز در این نشست با اشاره به از سرگیری روابط پستی ایران و کره جنوبی؛ خواستار پیگیری اتحادیه جهانی پست از کشورهایی که تبادلات پستی با ایران را یک‌طرفه کرده‌اند شد.
وی از دبیرکل اتحادیه برای حضور در ایران و بازدید از فرایندهای پست ایران دعوت به عمل آورد.
دبیرکل اتحادیه جهانی پست نیز ضمن ابراز خرسندی از خدمات اخیر پست ایران گفت: «محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها نباید شامل خدمات پستی ایران شود.»
ماساهیکو متوکی همچنین افزود: «پست ایران را تا هوشمندسازی کامل همراهی می‌کنیم.»
بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات سپس با حضور در سفارت ایران در برن به بخش کنسولی رفت و در گفت‌وگو با مراجعه‌کنندگان از روند صدور ویزا مطلع شد که مراجعان نیز از این روند ابراز رضایت کردند.
وی که در مقام عضو هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در این سفارتخانه حضور پیدا کرده بود دریافت خدمات مناسب برای ایرانیان را از وظایف دولت دانست

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اتحادیه جهانی پست دبیرکل اتحادیه وزیر ارتباطات پست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران

اعتراف اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شدیداً از هم‌افزایی و همکاری ایران با بازیگرانی مانند روسیه، کوبا، بلاروس، چین، کره شمالی و... وحشت‌زده هستند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در حالی که رسانه‌های غربی در طول سال‌های گذشته و اخیر، همواره بر انزوای ایران در نظام بین الملل به مثابه گزاره و پیش‌فرضی تصنعی و القایی مانور داده‌اند، اخیرا برخی رسانه‌های آمریکایی و اروپایی نمی‌توانند نگرانی خود را بابت قدرت ائتلاف‌سازی استراتژیک ایران با شرکای راهبردی خود را پنهان سازند.

اخیرا پایگاه خبری بلومبرگ گزارشی درباره همکاری نظامی روسیه و جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد، امری که باعث نگرانی رژیم اشغالگر قدس و متحدانش شده است. بلومبرگ در این‌خصوص نوشته است " سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در دیدار با محمدرضا آشتیانی، همتای ایرانی‌اش، در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان تاکید کرده است که مسکو آماده گسترش همکاری‌های نظامی مفید و متقابل با ایران است. در چنین شرایطی، نگرانی اسرائیل از پیامد‌های گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران جدی‌تر از گذشته شده است، به‌ویژه آنکه روسیه پس از رگبار موشکی ۱۳ آوریل ایران علیه اسرائیل، از تهران طرفداری کرد و وزارت امور خارجه این کشور آن حمله را «دفاع از خود» توصیف کرد. "

واقعیت امر این است که جمهوری اسلامی ایران نه‌تن‌ها قواعد بازدارندگی را به خوبی آموخته و آن را محقق ساخته است، بلکه هم‌افزایی راهبردی با برخی بازیگران کلیدی در حوزه روابط بین الملل را نیز به‌گونه‌ای عملیاتی و به دور از توجه به هیاهوی جریانات طرفدار آمریکا و اروپا در دستورکار قرار داده است.

ابراز نگرانی رسانه‌های غربی (از جمله بلومبرگ) در خصوص ارتقای همکاری‌های امنیتی، نظامی و راهبردی ایران و کشور‌هایی مانند روسیه و چین برخاسته از همین حقیقت است. این موضوع نشان می‌دهد که انتقادات جهت‌داری که در خصوص تعمیق مناسبات دوجانبه ایران و روسیه در طول سال‌های گذشته مطرح شده، تا چه اندازه‌ای غیرواقعی بوده است.

هم‌افزایی راهبردی، فرمولی است که مطابق آن دو بازیگر با توجه به وجود تهدیدات یا فرصت‌های مشترک در حوزه روابط بین الملل، از ظرفیت‌های متقابل یکدیگر در معادلات جهانی استفاده می‌کنند. بدیهی است که هم‌افزایی راهبردی با یک بازیگر، به معنای وابستگی به آن کشور نیست و اتفاقا به معنای درکی واقع‌بینانه در قبال ماهیت مناسبات جهانی و حوزه روابط بین الملل است.

اعتراف اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شدیداً از هم‌افزایی و همکاری ایران با بازیگرانی مانند روسیه، کوبا، بلاروس، چین، کره شمالی و .. وحشت‌زده هستند و آن را مایه ایجاد ائتلافی می‌دانند که ثمره آن قطعا در تعارض مطلق با امیال مداخله‌گرایانه و توسعه‌طلبانه غرب در جهان امروز قرار دارد.

همین مسئله نشان می‌دهد که ائتلاف راهبردی با کشور‌های مخالف آمریکا (حتی اگر در مواردی با آن‌ها اختلاف نظر داشته باشیم) باید به‌صورتی جدی و مستمر در دستورکار دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان قرار گیرد تا بتوان از ثمرات آن در ایجاد موازنه قدرت به سود جریان ضد غرب در نظام بین‌الملل استفاده کرد.

البته در طول سه سال اخیر گام‌های موثری در این خصوص برداشته شده و لازم است این نگاه راهبردی، تبدیل به یکی از ثوابت سیاست خارجی کشورمان شود.

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • حمایت ۲۷.۵ میلیاردی ستاد اتصال‌پذیری از ۲۵ طرح فناورانه
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران