Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی گمرک گفت: کارکنان گمرک در روزهای اخیر از بسته های پشمک و شیرینی و رب انار به مقصد انگلستان توانستند 910قرص و آمپول تستسترون و 231گرم شربت تریاک کشف کنند.

به گزارش ایلنا، سید روح اله لطیفی ،سخنگوی گمرک در خصوص کشفیات گمرک در حوزه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا اظهار داشت: مبارزه مؤثر با قاچاق مواد مخدر، حفظ و صیانت از سلامت جامعه، جلوگیری از اخلال فرایند ترخیص کالا، رعایت احترام مسافرین و عدم اتلاف وقت تجار و مسافرین در فرایندهای کنترلی همواره در دستور کار گمرک جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر وظایف محوله اش قرار دارد و بهبود آن مستلزم به روز رسانی ساختار سازمانی گمرکات کشور، استاندارد سازی زیر ساخت ها، تهیه و استقرار تجهیزات کنترلی از جمله دستگاههای ایکس ری و سگ های موادیاب در مرزهای تجاری و مسافری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطیفی در ادامه در خصوص کشفیات مواد مخدر در مرزهای شرقی گفت: کشف مواد مخدر از برخی از اتباع افغانستانی در گمرک دوغارون در استان خراسان رضوی و سایر مرزهای شرقی به صورت روزانه، به امری روزمره و عادی تبدیل شده و جاسازی ها نیز توسط قاچاقچی ها به قدری شایع و متنوع شده که صرفا محدود به شاخص های خطر یا شیوه های مرسوم نمی شوند، در روزهای اخیر دو هزار و 44 گرم هروئین، 24 گرم حشیش در جاسازی دور کمر مسافر، 56 گرم هروئین در جاسازی لباس زیر، 588 گرم هرویین در داخل دسته چمدان، یک هزار و 578گرم هروئین در جاسازی اطراف ران و پائین تر از زانوی مسافر، دو هزار و 28گرم هروئین، هزار و 6گرم تریاک در جاسازی اطراف پاهای مسافر افغانستانی، یک کیلو و 56گرم شیشه و 532گرم هروئین فشرده فقط کشفیات روزهای اخیر در واحد مسافری گمرک دوغارون بوده است.

سخنگوی گمرک در خصوص کشفیات مواد غیرمجاز و مخدر در بخش امانات پستی و هوایی توسط گمرک توضیح داد: 231گرم شربت تریاک در جاسازی بسته پستی تحت عنوان شیشه "رب انار" از مبداء استان بوشهر به مقصد انگلستان، 910قرص و آمپول تستسترون جاساز شده در پشمک و شیرینی به مقصد انگلستان و 6هزار و 400حب قرص ترامادول در بخش امانات پستی گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) توسط کارکنان گمرک کشف شده است.

لطیفی در ادامه در خصوص کشفیات گمرک در مرزهای غربی هم گفت: 118میلیون دینار عراقی معادل 22میلیارد و 500میلیون ریال و 20 هزار حب قرص در جاسازی کالاهای اظهاری صادراتی در گمرک مهران استان ایلام نیز کشف شده است.

وی افزود: این موارد بخشی از کشفیات کارکنان گمرک در مرزهای تجاری و مسافری کشور است که در کنار آن کشف کالاهای دارویی و پزشکی، کالاهای اساسی و ضروری نیز از اقدامات مبارزه با قاچاق گمرک بوده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مقصد انگلستان خصوص کشفیات گرم هروئین مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد

سینا بنی اسد گفت: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد، یک شبکه توزیع مواد مخدر صنعتی به سرکردگی یک زن و شوهر اقدام به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه می کنند.

وی افزود: فورا دستورات قضایی لازم برای دستگیری اعضای این باند صادر شد. 

دادستان عمومی وانقلاب ماهان تصریح کرد: سرانجام در یک عملیات هماهنگ، نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، پس از اخذ دستورات قضایی با ورود به کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهر ماهان، موفق به کشف و ضبط بیش از کشف ۳۶ کیلو مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و بیش از ۵۰ کیلوگرم پیش سازهای موادمخدر صنعتی ازسوداگران مرگ شدند.

وی ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده در این عملیات را بیش از ۷۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک واحد منزل مسکونی پلمب و ۲ متهم بازداشت و دستورات قضایی لازم برای دستگیری سایر اعضای این باند که شناسایی شده اند، صادر شده است.

بنی اسد با اشاره به اینکه طبق ماده ۸ قانون مبارزه با مواد مخدر، مجازات های سنگینی در انتظار سوداگران مرگ وجود دارد، گفت: عزم دستگاه قضایی در برخورد با سوداگران مرگ مرتبط با مواد مخدر جدی است و به تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر هشدار می دهیم که هیچ گونه اغماضی در برخورد با این جرائم وجود ندارد.

 وی افزود: با همکاری مردم و سایر نهادهای مسئول، تلاش برای پاکسازی جامعه از آلودگی مواد مخدر دوچندان خواهد شد.

دادستان عمومی وانقلاب ماهان گفت: از تمامی شهروندان می‌خواهیم که در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مشکوک، بدون تردید موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد