Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@03:18:31 GMT

عباسی: نظریه مقاومت در مذاکرات هسته‌ای غالب است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۳۳۲۸

عباسی: نظریه مقاومت در مذاکرات هسته‌ای غالب است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنبال کردن مذاکرات از موضع تنش زدایی ما را به شکست محکوم می کند، گفت: اگر در مذاکرات هسته ای بر نظریه مقاومت پافشاری کنیم پیروز میدان خواهیم بود.

به گزارش قدس آنلاین، فریدون عباسی درباره روند مذاکرات هسته ای، بیان کرد: مردم نباید فراموش کنند که چرا انقلاب کردیم و رژیم گذشته را ۴۳ سال پیش سرنگون کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این موضوع باید مرتب به نسل جوان یادآوری شود که مردم در آن دوران چه مشکلی با رژیم گذشته داشتند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا مرکز تصمیم گیری را از کشور ما خارج کردند یعنی برای کشور ما در بیرون از مرزها تصمیم گیری می کردند. وی ادامه داد: از جمله این تصمیمات این بود که درآمد ما بر مبنای نفت باشد، چه صنایعی در کشور فعالیت کنند و رقابت کدام کشورها در صنایع کشور ما شکل بگیرد یا اینکه چه جنس های آمریکایی به کشور ما وارد شود و در مناسبات بین المللی به نفع چه کشوری باید رای دهیم. در حوزه صنعت خودروسازی و انرژی هسته ای این دخالت ها مشهود بود. اگر همه این مسائل را کنار هم قرار دهیم می بینیم که ما کاملا در آن زمان تحت سیطره غربی ها بودیم و از خاک و امکانات ما برای جلوگیری از گسترش بلوک شرق و مقابله با اتحاد جماهیر شوروی استفاده می شد. مردم ۴۳ سال پیش در برابر نفوذ غرب ایستادند نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم در آن زمان تصمیم گرفتند این روند را تغییر دهند و مرکز تصمیم گیری را به داخل کشور بازگردانند که همه فشارها ارتش ما را ساخت و سپاه ما را قدرتمند کرد تا به یکی از بزرگ ترین سیستم های نظامی در منطقه غرب آسیا تبدیل شویم. یک قدرت منطقه ای شکل گرفت و ایران، هم طراح و برنامه ریز بود و هم عامل بود. دوران دفاع مقدس ما را به یک خودکفایی در حوزه نظامی رساند. رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: زمانی که می خواهیم مذاکرات امروز را تحلیل کنیم نمی توانیم گذشته را کنار بگذاریم. تبدیل ایران به یک قدرت نوظهور جهانی با دستیابی به ماهواره، سیستم های پرتاب گر ماهواره، موشک قاره پیما و قدم زدن در فضا میسر شده است. توانمندی های ایران به دنیا ثابت شده است این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: امروز توانمندی هسته ای ما به دنیا ثابت شده و می توانیم غنی سازی انجام دهیم. کشوری که می تواند راکتور هسته‌ای بسازد یعنی استانداردهای فنی آن بالا رفته است. همه این ها نشان می دهد که ایران یک کشور قدرتمند نوظهور در جهان است و در مناسبات جدید جهانی تاثیرگذار است. نظریه مقاومت در مذاکرات غالب است عباسی در ادامه با بیان اینکه ایران امروز به یک خطر برای غربی ها تبدیل شده است، بیان کرد: ترکیب  اقتصاد قدرتمند چین و قدرت منطقه ای ایران و ظرفیت های روسیه، آسیا را به قدرت برتر در قرن ۲۱ تبدیل خواهد کرد. این برای غربی ها خطرناک است. برای همین ما در مذاکرات با غربی ها از موضع تنش زدایی به نتیجه نخواهیم رسید. اگر در مذاکرات بر نظریه مقاومت پافشاری کنیم پیروز خواهیم شد. در جامعه ما برخی از سیاستمداران به نظریه تنش زدایی معتقد هستند و به دنبال مذاکره با الگوهای غربی هستند که نتیجه این روش برای ما باخت خواهد بود. ولی اگر مطابق نظر بقیه سیاست مداران جلو برویم و در مذاکرات مطابق نظریه مقاومت پیش رویم می توانیم برنده میدان باشیم. وی خاطرنشان کرد: امروز نظریه مقاومت در مذاکرات غالب است و به همین دلیل غرب نمی تواند این را بپذیرد. حال غرب به دنبال این می رود که جمهوری اسلامی قدرت منطقه ای و موشکی خود را کنار بگذارد و در گام اول به دنبال این هست که ابزار هسته ای را از ما بگیرد. انتهای پیام منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مقاومت مذاکرات وین انقلاب اسلامی نظریه مقاومت غربی ها هسته ای کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات با دشمن صهیونیستی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده است

به گزارش همشهری‌آنلاین، «محمد الحاج موسی» در گفت وگو با پایگاه «عربی۲۱» افزود: مقاومت تمام تلاش خود را برای برداشتن موانع به منظور دستیابی به توافق برقراری آتش بس و پایان دادن به تجاوز دشمن صهیونیستی انجام داده و به این تلاش ها ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: این توافق باید محکم و صریح و دشمن به بندها و شروطی که به منظور تامین منافع ملت فلسطین در آن گنجانده شده است، پایبند باشد.

الحاج موسی ادامه داد: ما به دنبال یک توافق واضح و غیرقابل تفسیر هستیم، زیرا اصطلاحات مبهم ممکن است به دشمن اجازه تفسیر آن را به شکل دلخواه خود بدهد.

وی تصریح کرد: گروه های مقاومت در پاسخ به طرح پیشنهادی، خواستار تغییرات ریشه ای در آن نشدند، بلکه کلمات و اصطلاحات مبهمی در آن وجود داشت که مقاومت خواستار اصلاح آن در متن توافق نهایی شد.

سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت: ساعات سرنوشت سازی پیش رو داریم تا به جدیت اشغالگران برای دستیابی به توافق پی ببریم، زیرا در مذاکرات گذشته بارها شاهد وقت کشی، فرار و تاخیر رژیم صهیونیستی بودیم.

الحاج موسی اضافه کرد: دشمن صهیونیستی در مذاکرات گذشته گاهی مقاومت و گاهی میانجی ها را مانع دستیابی به توافق معرفی می کرد، درحالی که تنها مشکل در این مسیر، خود اشغالگران بودند و اکنون نیز مشکل اصلی خود آن ها هستند.

وی افزود: در چند ساعت آینده، موضع دشمن به طور کامل مشخص می شود و همه خواهند دید که آیا او برای دستیابی به توافق جدی است و یا اینکه مانند گذشته وقت کشی می کند.

الحاج موسی بیان کرد: مقاومت خواستار تضمین های بین المللی برای اجرای توافق از سوی دشمن صهیونیستی است، ما آمریکا را فرمانده جنگ علیه نوار غزه می دانیم و این آمریکاست که پوشش سیاسی، نظامی و اطلاعاتی برای آن تامین می کند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: مقاومت با دید مثبت در مذاکرات جاری شرکت کرده و امیدوار است که به نتیجه برسد و هیچ طرفی نباید درباره مقاومت فکر دیگری کند.

به گزارش ایرنا، مذاکرات برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه در پایتخت مصر ادامه دارد و شبکه اخباریه قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجگیری در روند مذاکرات رژیم اسرائیل و حماس را بر عهده دارد، افزود که دو طرف در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به اجماع رسیدند.

این منبع به شبکه اخباریه قاهره گفت که پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصر به رویترز گفت که نتایج مذاکرات این بار در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

این منبع که به نام آن اشاره ای نشده با بیان اینکه «ما در بسیاری از موارد به توافق رسیده ایم» افزود: اما چند نکته باقی مانده است.

وی ادامه داد: این بار اوضاع بهتر به نظر می رسد، اما اینکه آیا به زودی توافقی حاصل می شود، بستگی به این دارد که اسرائیل آنچه را که برای دستیابی به آن لازم است ارائه می دهد یا خیر.

کد خبر 849314 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین - سازمان جهاد اسلامی رژيم صهيونيستى فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • کلانتری: دانشجویان هسته‌های مقاومت را در بطن آمریکا شکل دادند + فیلم
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خوشبینی به مذاکرات هسته‌ای بازار طلا را کاهشی کرد؟
  • تصویب حمله به رفح در کابینه نتانیاهو/ مقاومت فلسطین هشدار داد
  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد
  • رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • مذاکرات با دشمن صهیونیستی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده است
  • مقاومت: حماس توافقی را که شامل آتش‌بس دائمی نباشد، نمی‌پذیرد