Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمت الله نوری زاده گفت: در کل کشور مسایل و مشکلات هست، اما متاسفانه در استان خوزستان، هیچ گونه نظارتی در مورد آسانسور‌ها نمی‌شود.

او می‌گوید: اتحادیه کشوری آسانسور به مدت سه سال است که تشکیل شده و ما دوست داریم تنها تشکلی باشیم که بتواند این شرکت‌های آسانسوری را در واقع ساماندهی کند.

سرپرست اتحادیه کشوری آسانسور دفتر خوزستان  گفت:  شرکت‌هایی که در حال حاضر پروانه طراحی مونتاژ و پروانه کسب دارند، فعالیت آن‌ها خیلی کم شده است و متاسفانه بسیاری از کارفرمایان سراغ نصاب‌هایی میروند و شرکت‌های متخلف و مهر فروش را پیدا میکنند و آسانسور را تحویل اداره استاندارد می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول گفت:  معایب این قضیه این است که مبلغ پایین باعث میشود که آسانسور بی کیفیت باشه و خطرات خیلی بدی مثل متروپل آبادان به وجود آورد.

آقای نوری زاده می‌گوید: ما جلسات مختلفی با صنعت و معدن، اداره استاندارد همچنین با معاونت اقتصادی استانداری خوزستان برگزار کردیم، اما متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای دریافت نکرده ایم.

سرپرست اتحادیه کشوری آسانسور دفتر خوزستان  گفت: در استان حدود ۶۰ شرکت آسانسوری دارای طراحی مونتاژ هستند، اما از این تعداد تنها ۴۰ شرکت توانستند پروانه کسب بگیرند، علت آن هم این است که انگیزه برای دریافت پروانه کسب در این شرکت‌ها وجود ندارد و شرکت‌ها از قانون سرپیچی می‌کنند.

او ادامه داد: بار‌ها از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما اعلام کردیم، نامه‌هایی رابرای آن‌ها ارسال شد و هنمچنین هشدار دادیم که اگر پروانه کسب نداشته باشند نمی‌توانند حتی به یک آسانسور خدمات ارائه دهند و یا بفروشند، اما متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای جاصل نشده است.

این مقام مسئول گفت: در پی مذاکره‌هایی که با اداره صنعت و معدن و اداره کل استاندارد داشتیم قرار است جلساتی در این زمینه برگزار کنیم تا شرکت‌های صلاحیت دار بتوانند در این استان فعالیت کنند و ما شاهد نصب آسانسور‌های بی کیفیت نباشیم.

به گفته نعمت الله نوری زاده شرکت‌هایی که بتوانند پروانه کسب بگیرند، این اتحادیه بر آن‌ها فعالیت نظارت خواهد کرد، اما متاسفانه اداره کل صنعت معدن و تجارت خوزستان تاکنون با ما هیچ گونه همکاری نداشته است است.

سرپرست اتحادیه کشوری آسانسور دفتر خوزستان  گفت: با همکاری اداره کل استاندارد بازدید‌های خود را آغاز در این استان آغاز کرده ایم و، اما این هشدار را می‌دهم لازم است همکاری‌های لازم انجام شودچرا که خدایی نکرده ممکن است در استان تعدادی آسانسور سقوط کنند و تعدادی آسیب جدی ببینند ما برای پیشگیری از وقوع این حوادث از الان هشدار‌های لازم را می‌دهیم.

این مقام مسئول به به مالکان و مدیران ساختمان نیز هشدار داد  چنانچه آسانسور‌های آن‌ها سقوط کند و مردم و بهره برداران از آن دچار آسیب شوند، عواقب آن بر عهده خود مالکان و مدیران است.

او گفت: مالکان و مدیران به خاطر صرف هزینه کم‌تر، به جای اعتماد به نصاب‌هایی که مجوز صلاحیت دار ندارند می‌توانند با اعتماد به شرکت‌های صلاحیت دار که زیر نظر اتحادیه کشوری آسانسور هستند و پروانه کسب و پروانه طراحی مونتاژ دارند، آسانسور‌های باکیفیت بخرند و یا نگهداری آسانسور را به آن‌ها بسپارند تا از بروز حوادث ناگواری جلوگیری شود.

آقای نوری زاده گفت: هشدار می‌دهم که نصاب‌ها، هیچ گونه مسئولیتی در قبال آسانسور‌ها ندارند و با نصب آسانسور‌های بی کیفیت و بدون بیمه و تضمین، عامل حوادث احتمالی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسانسورهای غیراستاندارد آسانسور اتحادیه کشوری آسانسور اما متاسفانه پروانه کسب آسانسور ها نوری زاده شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان

ایسنا/خوزستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از انتخاب و تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن در فرهنگ شهر اهواز به متقاضیان این طرح خبر داد.

میثم آذرسا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن به منظور انجام فرایند انتخاب و تخصیص واحدهای نهضت ملی به کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام جلسه‌ای برگزار و طی این جلسه مستندسازی و اولویت‌بندی متقاضیان در پروژه‌های فاز ۱ و ۲ طرح نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز بر اساس امتیازبندی و طبق دستورالعمل‌های حاکم بر این طرح به صورت کاملاً سیستمی از سامانه جامع طرح نهضت ملی انجام شد.

وی افزود: این جلسه با حضور نمایندگان استانداری خوزستان، ستاد اجرایی فرمان (ره)، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، فرمانداری اهواز و نمایندگان ادارات حراست، بازرسی و رسیدگی به شکایات و جمعی از متقاضیان برگزار شد.

آذرسا گفت: در این آیین در فاز یک پروژه نهضت ملی مسکن فرهنگ شهر ۷۵ نفر و در فاز ۲ این پروژه ۶۰ نفر بر اساس امتیاز اولویت‌بندی شدند.

تحویل ۱۳۵ واحد مسکن تا سه ماه آینده

وی ادامه داد: با توجه به برنامه استان در سال ۱۴۰۳ این اداره کل در حال انجام و تکمیل آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی جدید و انتخاب سازندگان واحدهای نهضت ملی در شهرهای مختلف استان است و این انتخاب متناسب با متقاضیان طرح نهضت ملی در هر شهرستان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: در فاز ۱ و ۲ فرهنگ شهر تا سه ماه آینده ۱۳۵ از واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

آذرسا تکمیل این تعداد واحد را به شرط تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: تا پایان سال جاری ۱۳۵ واحد از فاز ۱ و ۱۸۰ واحد از فاز ۲ به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حادثه آسانسور در کرمانشاه موجب مرگ نصاب شد
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد