Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستشار اقتصادی سفارت ایران در افغانستان با حضور در نمایشگاه بین‌المللی بهاره کابل تاکید کرد که ایران آماده همکاری همه‌جانبه برای پیشرفت افغانستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد حسن شیرزادی» مستشار اقتصادی و مسئول روابط اقتصادی سفارت ایران در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی بهاره کابل اظهار داشت که ایران برای استقلال اقتصاد افغانستان و پیشرفت این کشور آماده همکاری همه‌جانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری دولتی «باختر»، شیرزادی در نمایشگاه بین‌المللی «بهار نو» که با حضور مقامات ارشد طالبان در کابل افتتاح شد، تصریح کرد: ما آماده کمک به آبادی افغانستان، پیشرفت و استقلال آن هستیم تا این کشور در عرصه اقتصادی بی‌نیاز شود.

وی با اظهار اینکه افغانستان نزدیکترین دوست و همسایه ایران است، ادامه داد: ایران خواستار یک افغانستان خودکفا و مترقی است و برای پیشرفت این کشور برای اجرای برنامه‌های خود اراده داریم.

در این مراسم «ملا عبدالغنی برادر» معاون اول نخست وزیر طالبان نیز به بازرگانان و سرمایه‌گذاران اطمینان داد که بدون ترس و هراس در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه بدون سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و تجارت افغانستان این کشور به خودکفایی نمی‌رسد، تصریح کرد که افغانستان با کمک‌های بشردوستانه ساخته نمی‌شود.

نخستین سفر مقامات ایرانی به ولایت «خوست»؛ شرقی‌ترین نقطه افغانستان محل تعاملات جدیدافغانستان کشوری که اندیشه‌های امام خمینی (ره) به سرعت در آن نفوذ کرد

«خلیل الرحمن حقانی» وزیر مهاجرین هیئت حاکمه افغانستان نیز در این مراسم تاکید کرد که امنیت در این کشور برقرار شده و همه باید در بخش خود برای آبادی کشور و خدمت به مردم تلاش کنند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

تین نیوز

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جمهوری اسلامی ایران جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه ای راه آهن در حوزه کریدورهای بین المللی ریلی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام نموده است.

متاسفانه پس از گذشت هفت روز، کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن های مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگنها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور