Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

آیا می دانستید باتری خودرو بازیافتی ترین محصول دنیاست؟

 99 درصد باتری های سیلد اسید بازیافت می شوند. هنگامی که یک باتری سرب اسیدی به درستی بازیافت نمی شود، می تواند باعث رسوب سرب، اسید و جیوه در دریاچه ها، نهرها و محل های دفن زباله شود. بازیافت اصولی باتری باعث کمک به حفظ محیط زیست می شود. در مقابل بازیافت بطری های پلاستیکی یا قوطی های نوشابه، بازیافت باتری ماشین یک فرآیند کاملاً متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیافت به دلایل متعدد برای حفاظت از محیط زیست ضروری است، اما بازیافت باتری خودرو یک موضوع ایمنی است. برخی از مواد موجود در باتری خودرو مانند اسید سولفوریک خطرناک هستند و باید در شرایط مناسب دور ریخته یا بازیافت شوند. با توجه به این موضوع، منظور از دفع صحیح باتری پژو 206 فقط این نیست که باتری خود را در سطل بازیافت بیندازید، 60 تا 80 درصد باتری خودرو قابل بازیافت است و مابقی با استفاده از ماشین آلات و مراقبت مناسب نیاز به دفع دارد.

اولین قدمی که شرکت‌های بازیافت باتری  هنگام بازیافت باتری برمی‌دارند، قرار دادن آن در آسیاب چکشی است که به طور موثر باتری را به قطعات کوچک می‌شکند. آن قطعات به داخل ظرفی می‌ریزند که مواد سنگین‌تر از جمله سرب به پایین می‌ریزد و پلاستیک در بالا باقی می‌ماند. پلاستیک برداشته می شود و مایعات جدا می شوند. سپس در بازیافت قطعات پلاستیکی را ذوب می‌کنند و آنها را به گلوله‌های پلاستیکی تبدیل می‌کنند و سپس به تولیدکنندگان فروخته می‌شود که از آنها برای ساخت جعبه‌های باتری جدید استفاده می‌کنند.

هنگامی که باتری پژو 405 خود را بازیافت می کنید، کارخانه بازیافت باتری آن را به سه بخش جداگانه ی پلاستیک، سرب و الکترولیت تقسیم می کند. پوشش پلاستیکی بیرونی به گلوله های پلاستیکی کوچک تبدیل می شود که این گلوله ها در نهایت به محفظه جدیدی برای باتری های دیگر خودروها تبدیل می شوند. سپس سرب به شمش های سرب تبدیل می شود. سرب نه تنها از شبکه باتری بلکه پایانه ها و پست ها نیز به دست می آید. قطعات باتری جدید از سرب بازیافتی تشکیل خواهد شد. خنثی کردن و بازیافت الکترولیت بخش مهمی از فرآیند بازیافت باتری است. باتری های خودرو تمایل دارند از اسید سولفوریک برای رسانای الکترولیت خود استفاده کنند. اسید سولفوریک، اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد و دفع نشود، می تواند بخارات سمی ایجاد کند که برای سلامتی و محیط زیست شما خطرناک است. یک ترکیب بازی اسید باتری را خنثی می کند و آن را به آب تبدیل می کند. سپس این آب تصفیه شده و برای دفع در سیستم فاضلاب آزمایش می شود. راه دیگر تبدیل اسید باتری به سولفات سدیم است. سولفات سدیم جزء مواد شوینده لباسشویی، منسوجات و شیشه است که قابل بازیافت نیز می باشد.

طبق گفته شورای بین المللی باتری، 90 درصد باتری های سیلد اسیدی فرآیند بازیافت را طی می کنند! این فوق العاده قابل توجه است و در واقع بدان معناست که مردم بازیافت باتری ماشین را جدی می گیرند. اسید باتری پژو پارس نیاز به پردازش مناسب دارد و عناصر دیگر مانند پلاستیک و سرب محصولات عالی برای بازیافت  و تبدیل به باتری‌های جدید هستند و در نتیجه ضایعات باتری خودرو بعد از بازیافت به طور کامل در تولید باتری های جدید مورد استفاده قرار می گیرند. با آگاهی بیشتر، بازیافت باتری‌های خودرو بخشی از فرهنگ و جامعه ما خواهد بود و به زودی آمار باتری‌های بازیافتی به 100% می‌رسند.

قطعات سرب ذوب می شوند و درون شمش ها ریخته می شوند و سپس دوباره ذوب می شوند تا صفحات سربی و سایر اجزای سربی باتری را تشکیل دهند. اسید باتری قدیمی فرآوری شده و به سولفات سدیم تبدیل می شود که در تولید مواد شوینده، شیشه و منسوجات استفاده می شود. بازیافت باتری به عنوان یک سیستم حلقه بسته در نظر گرفته می شود زیرا می تواند بارها و بارها تکرار شود و اجازه می دهد محصولات جدید از قدیمی ساخته شوند.

بازیافت باتری خودرو یک حرکت عالی برای محیط زیست است، اما از نظر قانونی نیز هوشمندانه است. بسیاری از شهر های دنیا قوانینی را تصویب کرده‌اند که دور انداختن باتری‌های خودرو را فقط با انداختن آنها در سطل زباله غیرقانونی می‌داند و اگر به دلیل دیگری برای انتخاب مسیر بازیافت برای دفع باتری خودرو خود نیاز دارید، این را در نظر بگیرید که برای بازیافت باتری خود پولی دریافت خواهید کرد!

موادی که در تولید باتری پژو 405 به کار میبریم مضر هستند، اما زمانی که آنها به درستی و ایمن استفاده شوند، خطری برای ما و دیگران ایجاد نمی کنند. شرکت‌های تولید باتری از مواد خام خاکی مانند لیتیوم، نیکل، سرب، کبالت برای تولید باتری‌های جدید استفاده می‌کنند. مشکل این است که این مواد تجدید ناپذیر هستند و استخراج  آن ها گران تمام میشود. نیاز روزافزون و استفاده از باتری ها به این معنی است که تقاضای بیشتری از این مواد وجود دارد.  فرآیند استخراج می تواند منجر به انتشار فلزات بالقوه سمی در هوا شود. ناگفته نماند، معدنچیان که برای استخراج این موارد حفاری می کنند، اغلب در شرایط خطرناک کار می کنند.  بازیافت باتری‌های قدیمی به این معنی است که منابع را حفظ می‌کنید و در عین حال نیاز روزافزون به این مواد خام را کاهش می‌دهید.

 مواد خام مورد استفاده در تولید باتری  تقریباً بی نهایت قابل بازیافت هستند. بازیافت باتری پژو 206 درصد زیادی از آلومینیوم و مس را برای ما ذخیره می کند که به این معنی است که این منابع برای نسل های آینده در دسترس خواهند بود.

تقریباً هر بار که باتری وسیله نقلیه سیلد اسید را تعویض می کنید، در جریان بازیافت قرار می گیرد چرا که باتری های اسید سرب یکی از قابل بازیافت ترین اقلام موجود در بازار هستند. قطعاتی که باتری خودروی شما را تشکیل می‌دهند احتمالاً زندگی قبلی خود را داشته‌اند و احتمالاً بیشتر آن‌ها پس از اینکه آن را به عنوان بخشی از فرآیند تعویض باتری به کارشناس مربوطه تحویل دادید، زندگی دیگری خواهند داشت.

منصفانه است که بپرسیم چگونه چیزی تا این حد سمی می تواند تا این حد قابل بازیافت باشد، زیرا به نظر نمی رسد که چنین باشد. اما با بازیافت باتری های اسید سرب، می توان اجزای سمی آنها را از آبراه ها و محل های دفن زباله دور نگه داشت. دربین قطعات خودروی شما، باتری بخشی است که بازیافت آن می تواند بسیار مفید و موثر باشد. در واقع، اکثر کشورهای جهان باتری ها به جای ارسال به محل دفن زباله، نیاز به بازیافت باتری های سرب اسیدی خودروها دارند.  امروزه در بسیاری از کشور ها، سیستم بازیافت گسترده و موثری وجود دارد که منجر به احیای بیشتر باتری‌های مصرف‌شده می‌شود.

از صفحه سربی و الکترولیت اسیدی موجود در داخل باتری گرفته تا محفظه پلاستیکی بیرون، تقریباً همه چیز در باتری سرب اسیدی خودرو قابل بازیافت است. بر اساس مطالعه ملی بازیافت که توسط شورای بین المللی باتری انجام شده است، باتری های اسید سرب دارای نرخ بازیافت 99.3 درصد هستند و آن را تبدیل به بازیافتی ترین محصول مصرفی در ایالات متحده می کند. این نرخ بازیافت پذیری بسیار بالاتری نسبت به سایر قطعات خودرو است. به عنوان مثال، لاستیک های خودرو فقط 26 درصد مواد قابل بازیافت دارند.

بازیافت همچنین هزینه تولید باتری های جدید را کاهش می دهد. در نتیجه، بازیافت باتری پژو پارس منابع را حفظ می کند، آلودگی را کاهش می دهد و به اقتصاد کمک می کند.

مواد مختلف در یک باتری سرب اسیدی بسیار قابل بازیافت هستند. هر باتری حاوی مقدار قابل توجهی سرب است که به راحتی ذوب می شود و به شمش سرب تبدیل می شود و سپس برای ساخت اجزای باتری جدید مانند شبکه ها یا پایانه ها استفاده می شود. هر باتری همچنین می تواند حاوی حداکثر یک گالن اسید سولفوریک باشد که می تواند در ساخت باتری های آینده یا سایر محصولات مانند شیشه، منسوجات یا مواد شوینده استفاده شود. همچنین هر باتری می‌تواند حاوی پلاستیک باشد که معمولاً برای تشکیل جعبه‌های باتری جدید پردازش می‌شود.

وقتی باتری‌های قدیمی به یک مرکز بازیافت می‌رسند  به اجزای سازنده خود تفکیک می‌شوند. در واقع، باتری‌های قدیمی و مصرف‌شده، ورودی مهمی در تولید باتری‌های جدید هستند. تمام تولیدکنندگان باتری در تولید باتری های جدید به جریان برگشت باتری های مصرف شده از طریق سیستم وابسته هستند. به طوری که در دوره‌هایی که جریان بازیافت کند می‌شود، قیمت باتری‌های جدید افزایش می‌یابد زیرا این باتری‌های جدید از درصد بیشتری از مواد اولیه تشکیل شده‌اند که گران‌تر از محتوای بازیافتی هستند.

شما می توانید باتری خودرو خود را با مناسب ترین قیمت از امداد باتری خریداری کنید و به صورت رایگان، باتری را درب منزل خود تحویل بگیرید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی قیام 15 خرداد محمود دعایی باتری ماشین باتری پژو ۲۰۶ آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی قیام 15 خرداد محمود دعایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی

مینا کاویانی، با اشاره به مواد مغذی موجود در شلغم، گفت: شلغم در دسته سبزی‌های بسیار کم‌کالری قرار دارد و هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۲۸ کیلوکالری انرژی دارد. همچنین منبع خوبی از فیبر غذایی است (حدود ۸/۱ گرم در هر ۱۰۰ گرم) و در بهبود عملکرد دستگاه گوارش مؤثر است.

به گزارش سرگرمی روز، مسئول آموزش همگانی انستیتو تغذیه، ویتامین C را از دیگر مواد مغذی موجود در شلغم نام برد که جزو ویتامین‌های محلول در آب است و با خاصیت آنتی‌اکسیدانی نقش مهمی در از بین بردن عوامل زمینه‌ساز بیماری‌هایی مانند سرطان دارد. این ویتامین ضمن کاهش التهاب، باعث تقویت ایمنی بدن نیز می‌شود.

به گفته کاویانی، هر ۱۰۰ گرم شلغم حدود ۲۱ میلی‌گرم ویتامین C دارد که می‌تواند تقریباً یک سوم نیاز روزانه بدن فرد را تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: شلغم فاقد هرگونه چربی مضر مانند کلسترول و اسیدهای چرب ترانس است و همچنین مقداری ویتامین‌های گروه B مانند اسید فولیک را دارا است.

کاویانی با اشاره به مواد معدنی موجود در این سبزی گفت: شلغم حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و سدیم و منیزیوم است. در هر ۱۰۰ گرم از این سبزی ریشه‌ای ۳۰ میلی‌گرم کلسیم و ۱۹۱ میلی‌گرم پتاسیم وجود دارد که می‌تواند بخشی از نیازهای روزانه افراد را تأمین کند.

مسئول آموزش همگانی انستیتو تغذیه همچنین شلغم را دارای ترکیبات شیمیایی عنوان کرد که دارای خاصیت ضدالتهابی و ضد میکروبی است و رشد باکتری‌ها را مهار می‌کند و به همین دلیل است که از دیرباز در فصل زمستان و ماه‌های سرد سال از شلغم پخته به منظور تسکین علائم عفونت‌های تنفسی، سرماخوردگی، سینوزیت (التهاب در حفره‌های سینوسی اطراف بینی)، بهبود سرفه و گرفتگی صدا استفاده می‌شده است.

کاویانی خاطرنشان کرد: برگ‌های سبز شلغم نیز از ارزش غذایی زیادی برخوردار هستند. به این معنی که برگ‌های سبز شلغم سرشار از ویتامین‌های K،C، اسید فولیک و بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) هستند.

به گفته وی، ریشه و برگ‌های سبز شلغم حاوی مقدار کمی اسید اگزالیک هستند (۲۱/۰ گرم در هر ۱۰۰ گرم) که این ماده طبیعی در بعضی سبزی‌های متعلق به خانواده براسیکا (کلمیان) یافت می‌شود.

کاویانی با اشاره به اینکه اسیداگزالیک قابلیت تبدیل‌شدن به بلور و ایجاد سنگ‌های کلیه و مجاری ادراری را دارد، تاکید کرد: افراد دارای کلیه سنگ‌ساز باید با احتیاط بیشتری شلغم را مصرف کنند. به این افراد توصیه می‌شود همراه با مصرف این سبزی‌ها مقدار کافی آب سالم بنوشند تا با افزایش حجم طبیعی ادرار سبب کاهش خطر ابتلاء به سنگ کلیه شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر