Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:34:42 GMT

فاکتورهای افزایش یا کاهش احتمال ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۴۵۶۹

فاکتورهای افزایش یا کاهش احتمال ابتلا به کرونا

یک مطالعه جدید نتایج غیرمنتظره ای در مورد عواملی که ممکن است بر احتمال ابتلا به کووید ۱۹ تأثیر بگذارد ارائه می دهد.

به گزارش مشرق، یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به آلرژی غذایی نسبت به افراد بدون آلرژی کمتر در معرض خطر ابتلاء به عفونت کووید ۱۹ هستند، در حالی که آسم بر این خطر تأثیری ندارد.

در همین حال، چاقی و داشتن BMI بالا احتمال ابتلاء به کووید را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمال ابتلای کودکان ۱۲ ساله و کمتر به اندازه نوجوانان و بزرگسالان بود، اما طبق این مطالعه، سه چهارم عفونت‌ها در کودکان بدون علامت هستند. همچنین تأیید شد که انتقال پذیری بیماری کووید در خانواده‌های دارای فرزند، بیشتر است.

تحقیقات قبلی نشان داد که داشتن یک بیماری آلرژیک ممکن است احتمال ابتلاء فرد به عفونت کووید را کاهش دهد و آخرین مطالعه نشان داد که داشتن آلرژی غذایی خطر ابتلاء به عفونت را به نصف کاهش می‌دهد، اما آسم و سایر شرایط آلرژیک مانند اگزما و رینیت آلرژیک خطر ابتلاء را تغییر نمی‌دهند.

چرا آلرژی غذایی ممکن است نقش محافظ داشته باشد؟

التهاب نوع ۲ مشخصه شرایط آلرژیک است و ممکن است سطح پروتئینی به نام گیرنده ACE۲ را در سطح سلول‌های مجاری هوایی کاهش دهد. محققان توضیح می‌دهند که کروناویروس از این گیرنده برای ورود به سلول‌ها استفاده می‌کند، بنابراین میزان پایین‌تر آن می‌تواند توانایی ویروس را برای آلوده کردن سلول‌ها محدود کند.

مطالعات قبلی نشان داده اند که چاقی عامل خطر ابتلاء به کووید ۱۹ شدید است، و این مطالعه نشان داد که هر ۱۰ امتیاز افزایش در BMI (شاخص توده بدنی، اندازه گیری وزن نسبت به قد) خطر ابتلاء به عفونت را ۹ درصد افزایش می‌دهد. افرادی که اضافه وزن داشته یا چاق بودند ۴۱ درصد بیشتر از افراد دارای وزن طبیعی در معرض خطر ابتلاء به عفونت بودند.

نزدیکی به یک فرد آلوده نیز در افزایش احتمال ابتلاء به کووید ۱۹ نقش دارد؛ در ۵۸ درصد از خانواده‌هایی که یک نفر آلوده شده بود، کروناویروس به چندین عضو خانواده منتقل شده بود.

محققان به این نتیجه رسیدند که کودکان خردسال ممکن است به دلیل نرخ بالای عفونت بدون علامت، بار ویروسی بالا و تعامل فیزیکی نزدیک با اعضای خانواده، از انتقال دهندگان اصلی کووید ۱۹ در خانواده باشند.

محققان تاکید می‌کنند ارتباط مشاهده شده بین آلرژی غذایی و خطر ابتلاء به کووید ۱۹ و همچنین بین شاخص توده بدنی و خطر این بیماری، مستلزم بررسی بیشتر است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت ویروس کرونا کووید ۱۹ چاقی سلامت اخبار سلامتی اخبار کرونا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت خطر ابتلاء به عفونت ابتلاء به کووید آلرژی غذایی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا

گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل ۲۰۲۴ که توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ ۳.۳ درصد افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل 2024 که روز دوشنبه توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ 3.3 درصد افزایش یافته است.

این رقم افزایش اندکی را نسبت به 3.2 درصد ثبت شده در ماه مارس نشان می‌دهد و همچنین بالاترین رقم در سه ماه گذشته است. با این حال، این رقم کمتر از برآوردهای 3.4 درصدی تحلیلگران بود.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ تورم در درجه اول به دلیل افزایش هزینه های مواد غذایی و قمیت گاز رخ داد، اگرچه کاهش قیمت برق تا حدودی تاثیر افزایش قیمت‌ها را خنثی کرد.

تورم مواد غذایی اسپانیا به بالای 30 درصد رسیداسپانیایی‌ها قدرت خرید خود را از دست داده‌اند

نرخ تورم اصلی که قیمت انرژی و مواد غذایی به دلیل نوسانات ذاتی آنها، در این نرخ محاسبه نمی‌شود، بر اساس مقایسه سال به سال، از 3.3 درصد در مارس به 2.9 درصد در آوریل رسید، که پایین ترین رقم از ژانویه 2022 است. تورم ماه به ماه آوریل نیز به 0.7 درصد رسید که نسبت به 0.8 درصد ثبت شده در ماه قبل از آن کاهش نشان می‌دهد.

در آلمان نیز بر اساس گزارش اداره آمار فدرال این کشور، اعداد تورم سالانه در ماه آوریل نیز روز دوشنبه منتشر شد و به 2.2 درصد رسید.

این کمترین رقم از ماه می 2021 بود، البته کمی کمتر از انتظارات 2.3 درصدی تحلیلگران بوده است. علت این کاهش عمدتا به دلیل کاهش تورم قیمت‌های بخش خدمات بود که از 3.7 درصد در مارس به 3.4 درصد در آوریل رسیده است.

با این حال، با پایان یافتن کاهش موقتی مالیات گاز طبیعی در آلمان، قیمت انرژی در این کشور با سرعت کمتری در آوریل کاهش یافت و از منفی 2.7 درصد در مارس به منفی 1.2 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال