Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@08:51:12 GMT

همه دانشگاهها داراي خوابگاه متاهلي مي شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۵۰۴۴

خبرگزاری آریا،رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از ابلاغ ویژه به دانشگاه‌ها برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مسعود گنجی با بیان اینکه دانشگاه‌ها براساس دستورالعملی که بزودی ابلاغ می‌شود، موظف به ساخت خوابگاه‌های متاهلی شده‌اند خبر داد و  گفت: هر دانشگاه تا پایان سال موظف به ساخت حداقل یک واحد خوابگاه متاهلی برای دانشجویان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دستورالعمل جدید صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در جهت ماده 7 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است و منابع اعتباری ساخت خوابگاه‌های دانشجویان متاهل باید از 10 درصد درآمد‌های اختصاصی و 10 درصد از درآمد تملک دارایی دانشگاه‌ها تامین شود.
دکتر گنجی همچنین از سه برابر شدن وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل در صورت پرداخت بودجه خبر داد و گفت: اگر مبلغ 4 هزار و 700 میلیارد تومان را دولت از محل جزء 61 تبصره 14 قانون بودجه امسال در اختیار صندوق قرار دهد، وام ودیعه مسکن متأهلان را تقریبا سه برابر خواهیم کرد تا قسمتی از مشکلات دانشجویان متاهل و دانشجویانی که قصد ازدواج دارند حل شود.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: هم اکنون وام ودیعه مسکن متأهلان تهران 32 میلیون و پانصد هزار تومان که این مبلغ به بیش از 100 میلیون تومان خواهد رسید، وام ودیعه مسکن متأهلان بقیه شهر‌ها هم به نسبت میزان اجاره بها در هر شهری افزایش پیدا خواهد کرد. این مبالغ وام ودیعه مسکن متأهلان به شرطی افزایش خواهد یافت که سازمان برنامه و بودجه آن 4 هزار و 700 میلیارد تومان را که واقعا حق قانونی دانشجویان است را به صندوق رفاه پرداخت کند.
به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تعداد کل خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های کشور یکهزارو 500 واحد خوابگاهی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خوابگاه متاهلی صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج افزود: تا پایان دولت برای دانشجویان پنج هزار خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: خوابگاه دانشجویی متاهلی یاسوج با زیربنای دو هزار و ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته می‌شود.

زلفی گل اظهار داشت: توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شد و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است و برخی املاک متعلق به دانشگاه‌ها مولدسازی شده تا بتوانیم از این منابع برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی استفاده کنیم.

کد خبر 6089914

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد