Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در قطر و همچنین آغاز فعالیت رایزن بازرگانی ایران در این کشور خبر داد.

 علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در نشست نخستین روز سفر بزرگ‌ترین هیات تجاری ایران شامل تجار و بازرگانان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی متشکل از 70 شرکت به قطر با اشاره به برنامه‌های این سازمان در زمینه پشتیبانی و حمایت از تجار و بازرگانان، از راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در قطر و همچنین آغاز فعالیت رایزن بازرگانی ایران در این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان‌پاک افزود: در زمینه حمل و نقل و یارانه بار، مشوق‌های صادراتی تعیین شده و رییس جمهور نیز دستور داده‌اند بخش عمده‌ای از این مشوق‌ها برای تجارت با کشورهای همسایه اختصاص یابد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در سال جاری نیز به دنبال این هستیم که مشوق‌های صادراتی را از ابتدای سال مورد استفاده قرار دهیم.

پیمان‌پاک افزود: صدور بیمه‌نامه از سوی صندوق ضمانت صادرات از دیگر مواردی است که توسط سازمان توسعه تجارت در حال پیگیری است.

در ادامه این نشست علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز با تاکید بر اینکه بازار قطر، بازاری بکر و آماده برای حضور تجار و بازرگانان ایرانی است، از امضای سند پشتیبانی از بخش خصوصی ایرانی و قطری با هدف توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور خبر داد.

محرابیان با بیان اینکه توسعه تجارت با کشورهای همسایه، یکی از مهمترین استراتژی‌های دولت است، اظهار کرد: در مدت استقرار دولت جدید، روابط اقتصادی با کشورهای همسایه 450 درصد رشد داشته است که این رشد در سه ماه اخیر به 900 درصد رسیده است.

وزیر نیرو تاکید کرد: ایران و قطر روابط سیاسی بسیار خوبی دارند و مهمترین هدف دو کشور، پشتیبانی بخش خصوصی در توسعه روابط تجاری است.

عدنان موسی‌پور، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر نیز در این نشست با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه تجارت کشورمان، گفت: در اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر به دنبال این هستیم که یک الگوی ویژه از همکاری بخش دولتی و خصوصی در کشور قطر ارائه کنیم.

وی تاکید کرد: فعالیت تک تک بازرگانان و تجار ایرانی فراتر از مرزهای کشورمان، منجر به تقویت برند تجاری ایران می‌شود.

در ادامه حمیدرضا دهقانی‌پوده، سفیر ج. ا. ایران در قطر با تاکید بر اینکه تجار و بازرگانان، نمایندگان حقیقی کشورمان در قطر هستند، گفت: دولت و وزارت خارجه ارتباط و اتصال تجار ایرانی و قطری را تسهیل خواهد کرد.

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این نشست گفت: پس از سفر رییس جمهور کشورمان به قطر و سفر امیر قطر به تهران، انتظارات برای توسعه روابط تجاری افزایش یافته است و باید شاهد گسترش روابط تجاری دو کشور باشیم.

وی افزود: بخش خصوصی باید روابط تجاری پایدار و استاندارد ایجاد کند و استانداردهای مربوطه را نیز به خوبی رعایت کند. پایداری و ثبات و تعهد به آنچه در قراردادها ذکر می‌شود، نکته مهمی است که باید در روابط تجاری مورد توجه باشد.

سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی ورزش، اظهار کرد: برگزاری جام جهانی در منطقه فرصتی است که شاید تا سال‌ها تکرار نشود و تجار و بازرگانان ایرانی باید از این ظرفیت استفاده کنند.

وی از فروش 5700 قطعه بلیت برای حضور ایرانیان در سه مسابقه تیم ملی در جام جهانی خبر داد و از تجار ایرانی خواست ایده‌ها و پیشنهادات خود برای آماده‌سازی هرچه بهتر تیم ملی را به وزارت ورزش ارائه دهند.

گفتنی است پس از دیدار سران دو کشور ایران و قطر در دوحه و تهران و امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک، بزرگ‌ترین هیات تجاری ایران شامل تجار و بازرگانان ایرانی روز یکشنبه 15 خرداد ماه وارد قطر شد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت تجار و بازرگانان روابط تجاری تجاری ایران ایران و قطر بخش خصوصی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار سلمان الغریری وزیر تجارت عراق، با بیان اینکه توفیقات دولت و ملت عراق همواره برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد افزایش توفیقات و رفاه مردم دو کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین لازمه توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عراق را تسهیل همکاری بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: بخش خصوصی ایران به دلیل روابط صمیمانه دو کشور و همچنین وجود عتبات عالیات، انگیزه بالایی برای فعالیت در عراق دارند که لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک، موانع پیش روی توسعه مراودات تجاری فی مابین را شناسایی و نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران وعراق باید در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند تصریح کرد: روابط دوستانه، عمیق و تاریخی دو کشور ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری و اقتصادی، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از وعده صادق و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس بعنوان یک نقطه تاریخی یاد کرد و اظهار داشت: امروز هیمنه آمریکا و اسرائیل با ایستادگی محور مقاومت کاملا در هم شکسته و علی رغم اینکه آنها تمامی امکانات خود را بسیج کرده اند نتوانسته اند به اهداف خود دست پیدا کنند به همین دلیل به کشتار زنان و کودکان در غزه روی آوردند.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار ایران را سرزمین تاریخ، تمدن و اندیشه توصیف کرد و گفت: بغداد به دنبال تقویت جدی در مناسبات تجاری با تهران است و این موضوعی است که نخست وزیر عراق نیز آن را بعنوان یک اولویت دنبال می‌کند.

سلمان الغریری وزیر تجارت عراق با اشاره به وجود کالا‌ها و محصولات ایرانی در عراق خاطر نشان کرد: عراق بازار خوبی برای کالا‌های ایرانی است و ما همواره خواهان تقویت واردات محصولات ایرانی به عراق هستیم.

وزیر تجارت عراق از ایران به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری خود یاد کرد و افزود: بعنوان وزیر تجارت عراق و رییس طرف عراقی کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور آمادگی دارم موانع و مشکلات پیش روی تجار ایرانی را برای توسعه فعالیت‌های خود در عراق مرتفع کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • آبی های چشم انتظار و خبر تلخ از صندلی های ورزشگاه آزادی !
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود