Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@06:16:50 GMT

هفته فرهنگی شیراز در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۵۳۵۳

هفته فرهنگی شیراز در قم برگزار می‌شود

حجت الاسلام سیداحمد طباطبایی نژاد گفت: قم در افق ۱۴۱۴ خود به عنوان یک جهانشهر دینی تعریف شده که یکی از الزامات آن ایجاد زیرساخت‌ها و اجرای برنامه‌های شاخص فرهنگی و با هدف افزایش درآمد‌های آینده فرهنگی و بهبود شاخص‌های فرهنگ عمومی به خصوص در حوزه شهروندی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه رویداد فرهنگی قم و شیراز یکی از اقدامات مهم این سازمان امسال است،گفت: سال ۹۹ در قالب جلسه مشترک با مدیران شهر‌های شیراز و مشهد توافقنامه‌هایی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، نمایشگاهی، همایش ها، اردو‌های استارتاپی، معرفی محصولات فرهنگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. منعقد شد که برنامه هفته فرهنگی شیراز در قم را می‌توان در این قالب تعریف کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم استفاده از ظرفیت هنرمندان شیرازی را از ویژگی‌های این برنامه دانست و گفت: هفته فرهنگی شیراز در قم روز سه شنبه ۱۷ خردادماه جاری در شهرداری قم آغاز خواهد شد و در ادامه شهرداران این دو کلانشهر، به همراه برخی از مدیران شهری و اعضای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورا‌های اسلامی قم و شیراز در آیین خطبه خوانی حرم مطهر، بازدید از موزه آستانه و افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در میدان آستانه شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد گفت: عیادت از مرکز نگهداری سالمندان و کودکان بی سرپرست، برگزار سه محفل شعر به نام‌های گوهرشاد، مهر و ماه و نقد و شعر، برپایی کارگاه خوشنویسی در امامزاده موسی مبرقع (ع) با موضوع نگارش زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه (س)، و امامزاده موسی مبرقع و شاهچراغ (ع) و سایر برنامه‌های فرهنگی مانند اجرای سرود، تئاتر، پرده خوانی و ... در قالب هفته فرهنگی شیراز در قم به اجرا در خواهد آمد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه نشست تاریخ فرهنگ قم و شیراز با حضور اساتید برجسته تاریخ و فرهنگ از برنامه‌های دیگر این هفته فرهنگی است، گفت: برگزاری چنین هفته‌هایی می‌تواند، بتدریج روز و هفته قم را از حالت مغفولیت و گمنامی کنونی حاکم بر آن خارج کرده و زمینه شکوفایی ظرفیت‌های پرشمار آن را فراهم نماید.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد گفت: در شهر شیراز ظرفیت بالایی در مسافران حوزه خلیج فارس وجود دارد که می‌تواند زمینه رونق گردشگری در قم با همکاری‌های متقابل را ایجاد کند؛ قم نیز یکی از شهر‌های شاخص کشور در جذب گردشگران میلیونی زیارت است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در ادامه با اشاره به برخی برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم به مناسبت دهه کرامت، گفت: همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) ویژه برنامه‌های متنوعی در قالب‌های مختلف هنری مانند سرود، نمایش و تئاتر برای استقبال و بدرقه مسافران راه آهن قم به اجرا در آمده که تا سالروز میلاد امام رئوف (ع) تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد گفت: نمایشگاه عکسی با موضوع دهه کرامت از آثار هنرمندان در خصوص حرمین شریفین امام رضا (ع)، شاه چراغ و حضرت معصومه (س) در نگارستان اشراق برپا شده و تا پایان دهه کرامت ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: کارگاه نمایش نامه نویسی بانوی کرامت با هدف تولید محتوای تولید تئاتر، نمایش نویسی و سایر عرصه ها، برپا خواهد شد.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد به مناسبت دهه کرامت همچنین نمایشگاه عکس در نگار گذر صفاییه، تور‌های قم گردی برای جامعه هدف کودکان ایتام، نورافشانی و برگزاری استیج‌های شادی در بوستان‌های شهری در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهه کرامت شهرداری قم حجت الاسلام طباطبایی نژاد طباطبایی نژاد گفت دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با گرامیداشت هفته معلم، ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» با حضور نوجوانان و دانش‌آموزان تهرانی با میزبانی از معلمان مدارس پایتخت توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۱۰ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال ۱۴۰۳ در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود. روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

وی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها گفت: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و …است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

خونویی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6090944 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان