Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:25:24 GMT

نمایشنامه‌ «جنگال» در تالار هنر روی صحنه می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۵۵۰۶

نمایشنامه‌ «جنگال» در تالار هنر روی صحنه می‌رود

مترجم و نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه امسال نمایشنامه‌ «جنگال» در حوزه کودکان و نوجوانان با موضوع جنگ نوشته‌ام، گفت: این نمایشنامه برای نسل جدیدی است که سال‌های جنگ را تجربه نکرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام جلالی‌پور، مترجم و نمایشنامه‌نویس در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به اینکه به تازگی نمایشنامه «میشل دیناور» را ترجمه کرده‌ام و سال گذشته نیز نمایشنامه دیگری از دیناور با عنوان «کینگ» ترجمه کرده بودم که توسط نشر «آویش» منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در پاسخ به این سوال که آیا ناشر نمایشنامه «همسایه‌ها» مشخص شده است؟ عنوان کرد: فعلاً درباره ناشر این نمایشنامه به جمع‌بندی نرسیده‌ام و احتمالاً با نشر دیگری کار کنم، چراکه مهم‌ترین ملاک برای من استقبال از اثراتم است و دوست دارم مردم و دانشجویان از اثراتم استفاده بهینه داشته باشند.   این مترجم و نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه امسال نمایشنامه‌ «جنگال» در حوزه کودکان و نوجوانان با موضوع جنگ نوشته‌ام، یادآور شد: این نمایشنامه برای نسل جدیدی است که سال‌های جنگ را تجربه نکرده‌اند و بعضاً با دوران دفاع مقدس آشنایی ندارند و مقرر شده این نمایشنامه در قالب تئاتر در تالار هنر روی صحنه برود.   جلالی‌پور متذکر شد: قصد دارم سایر نمایشنامه‌ها را در قالب مجموعه منتشر کنم که یکی از این نمایشنامه‌ها از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تصویب رسیده و سایر نمایشنامه‌ها را نیز به مرور زمان منتشر خواهم کرد.   وی با بیان اینکه نمایشنامه‌هایی را در حوزه طنز دارم که در آینده نزدیک روی صحنه تئاتر می‌رود، هدف از نگارش نمایشنامه در حوزه کودکان و نوجوانان را چنین برشمرد: هدفم آن است که روی صحنه تئاتر نسل جدید را با اتفاقات روز جامعه و گذشته آگاه کنم.   این مترجم و نمایشنامه‌نویس در پاسخ به این سوال که از بین نمایشنامه‌نویسی و مترجمی کدام را بیشتر می‌پسندید؟ گفت: هر دو مانند فرزندانم هستند و نمی‌توانم تفاوتی بین آنها برقرار کنم، امیدوارم مخاطبانی که آثارم را مطالعه می‌کنند به هدفی که در حوزه نخصصی‌شان دارند برسند.   جلالی‌پور با تأکید بر اینکه نمایشنامه‌های نوشته شده در حوزه تئاتر باید دارای ساختار مناسب باشند، تبیین کرد: دراینصورت صحنه تئاتر از تماشاگران لبریز می‌شود.   انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: کودکان و نوجوانان نمایشنامه ها روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث حبیبی شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار که با حضور فرماندار و شهردار سنندج و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: تالار مرکزی سنندج به عنوان یکی از پروژه‌هایی که با مشکلات زیاد به این دولت تحویل داده شد اکنون با پیشرفت خوبی جلو می‌رود که در ارتقای وجهه فرهنگی شهر سنندج اثرگذار است.

وی افزود: ساخت تالار مرکزی سنندج از ۱۹ سال پیش آغاز شده و این پروژه با ۱۴ هزار مترمربع زیربنا بزرگترین پروژه فرهنگی هنری غرب کشور به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان همچنین به حق سهم شهرداری در اراضی الحاقی شهر پرداخت و بیان کرد: سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی طی ۳۲ سال گذشته تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم از سوی راه و شهرسازی استان پرداخت نشده است.

حبیبی یادآور شد: از آغاز به کار دولت سیزدهم حتی یک مترمربع تغییر کاربری بدون اینکه حق سهم شهرداری پرداخت شود به شهر سنندج صورت نگرفته است

وی با تاکید بر بازنگری طرح جامع شهر سنندج در سال‌جاری گفت: طرح جامع شهر سنندج به سال ۸۷ برمی‌گردد و فرایند طولانی بودن تدوین و تأیید طرح تفصیلی شهرها تنها مشکل استان کردستان نیست و در بسیاری از استان‌های کشور همین منوال حاکم است.

کد خبر 6094874

دیگر خبرها

  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • عکس| جدیدترین عکس سجاد افشاریان در پشت صحنه تئاتر
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • شمار دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا به بیش از هزار نفر رسید
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند