Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بلوک‌های سازمانی منطقه «کیو» خرم آباد به عنوان ساختمان‌های مسکونی که طی سال‌های ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ ساخته شده‌اند حدود پنج دهه عمر دارند و هم اکنون به بافت‌های فرسوده و در معرض ریزش تبدیل شده‌اند.

طی روزهای گذشته بخشی از نمای یکی از این بلوک‌های سازمانی فرو ریخت، با وقوع این اتفاق، حالا زنگ هشدار و خطر برای جلوگیری از یک اتفاق ناگوار بیشتر از گذشته به صدا درآمده است و نیاز بوده مسئولان مربوطه برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار، برای بازسازی و ایمنی این واحدهای مسکونی تصمیمات و اقدامات عملی لازم را اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگی دلهره آور در ساختمان‌های نا ایمن

یکی از ساکنان این واحدهای سازمانی در سخنانی با اشاره به ریزش بخشی از نمای این ساختمان‌ها عنوان کرد: ساعت ۸.۵ صبح بود، یک لحظه صدای مهیبی به گوش ما رسید، ما ابتدا فکر کردیم که زلزله است.

وی افزود: بیرون که آمدیم، دیدیم که نمای این ساختمان ریزش کرده است.

دختربچه ای که ساکن این ساختمان‌ها بود نیز با نگرانی در مورد این ساختمان‌ها گفت: این ساختمان‌ها آنقدر سست است که ما می‌ترسیم در آنها بخوابیم.

وی افزود: هر آن ممکن است که این ساختمان‌ها روی سرمان بریزد.

یکی دیگر از ساکنان این سازمانی‌ها با ابراز نگرانی از وضعیت این ساختمان‌ها اظهار داشت: هر آن ممکن است که این ساختمان‌ها روی سر خودمان، فرزندانمان، مهمان‌هایمان و… بیاید، ما هیچ گونه آسایش و آرامشی در این بلوک‌ها نداریم.

وی بیان داشت: این ساختمان‌ها مستحکم نیست و هر بار که زلزله می‌آید تا صبح ما با دلهره سر می‌کنیم.

ساختمان‌ها قابل سکونت نیست

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در سخنانی با اشاره به وضعیت بلوک‌های سازمانی منطقه «کیو» اظهار داشت: بر اساس بازدید میدانی که از این ساختمان‌ها انجام دادیم، این سازه‌ها و ساختمان‌ها قابل سکونت نیست.

وی عنوان کرد: وضعیت این ساختمان‌ها از نظر سازه‌ای، قدمت ساخت و نوع ساخت، تخریبی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان بیان داشت: حتماً باید در اسرع وقت یک فکر اساسی برای بازسازی و نوسازی این ساختمان‌ها صورت گیرد.

هر آن ممکن است ساختمان‌ها بر سر ساکنان آوار شود

منصور میرزایی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد نیز در رابطه با وضعیت سازمانی‌های منطقه «کیو» اظهار داشت: این ساختمان‌ها نا ایمن هستند.

وی تاکید کرد: هر آن ممکن است که این ساختمان‌ها بر سر ساکنان آنها آوار شود.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد با تاکید بر اینکه دستور تخلیه این ساختمان‌ها را داده‌ایم گفت: اعلام کرده‌ایم که ساکنان باید این ساختمان‌ها را ترک کنند تا آوار آنها را نگیرد.

اخطار کتبی به همه ساکنین بلوک‌ها داده شده است

پیش از این سعید فتوحی شهردار خرم آباد نیز در سخنانی در این رابطه اظهار داشت: متأسفانه این منازل سازمانی استحکام کافی را ندارند و هر آن امکان تخریب این ساختمان‌ها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه اخطار کتبی به همه ساکنین بلوک‌ها داده شده است عنوان کرد: همچنین با نصب بنر و نوار خطر از مردم در آن محله خواسته‌ایم که منازل را ترک کنند.

شهردار خرم آباد تصریح کرد: مکاتبه تلفنی و کتبی با مسئولان مربوطه انجام شده و امیدواریم که پیگیری شود تا شاهد اتفاق ناگواری در سطح شهر نباشیم.

بنا بر این گزارش، ۱۷۶ واحد مسکونی با حدود پنج دهه عمر، هر آن ممکن است بر سر ساکنان آنها فرو بریزد و اتفاقی ناگوار را برای شهر خرم آباد رقم بزند، موضوعی که باید در اسرع وقت با ورود عملی دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری مورد پیگیری جدی قرار بگیرد.

کد خبر 5507630

منبع: مهر

کلیدواژه: ریزش ساختمان خرم آباد مهدی پازوکی شهرداری خرم آباد سعید فتوحی بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد ساختمان متروپل امام خمینی ره خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اجتماع سلام فرمانده دهه کرامت مراسم ارتحال امام خمینی ره تبریز نماهنگ سلام فرمانده ساختمان ها آن ممکن خرم آباد بلوک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن آب فاضلاب و دردسر‌های آن برای ساکنان محله نوکان کرمانشاه + فیلم

محله نوکان در ورودی شهر کرمانشاه واقع شده است. مدتی است معابر این شهر در بخش ورودی با پس زدگی آب فاضلاب همراه شده است و مشکلاتی را برای تردد رانندگان و عابران به وجود آورده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - کرمانشاه

بیشتر بخوانید:

نحوه آبیاری درختان و هدر رفت آب در برخی از معابر دولت آباد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • هشدار به ساکنان ایلام
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • جاری شدن آب فاضلاب و دردسر‌های آن برای ساکنان محله نوکان کرمانشاه + فیلم
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • 7 دلیل که باید به قبرس شمالی سفر کنید
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد