Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:34:30 GMT

ساختمان های نا ایمن شیراز در کمترین زمان شناسایی شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۵۸۰۴

ساختمان های نا ایمن شیراز در کمترین زمان شناسایی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی بحرینی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت بناهای دارای نقص ایمنی در شیراز اظهار کرد: برگزاری این جلسه حاکی از اهتمام متولیان امر نسبت به اصلاح امور است.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان حادثه متروپل، تصریح کرد: بروز چنین حوادثی به نوع عملکرد ما بر می‌گردد که باید تعارفات را کنار بگذاریم و برای حفظ سلامتی و جان شهروندان تلاش‌های جدی‌تر و مؤثری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحرینی ادامه داد: اگر نگاهی اجمالی به وضعیت شهر و شهرسازی در کشور داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که متأسفانه نظارت دقیقی در امور ساخت‌وسازها نیست و البته این موضوع منحصر به شیراز هم نبوده و مبتلابه اغلب مناطق کشور و به ویژه کلانشهرها است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با اشاره به وضعیت ساختمان‌های در حال احداث و ساختمان‌هایی که در حال بهره‌برداری هستند و از قدمت طولانی برخور دارند، عنوان کرد: لازم است کلیه ساختمان‌های ناایمن در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و نسبت به رفع خطر و استاندارد و ایمن سازی آنها اقدامات لازم انجام و مراتب به دادستانی اعلام شود.

بحرینی گفت: دادگستری استان آمادگی حمایت و همراهی جهت رفع نواقص و ایرادات و دفع مخاطرات ساختمان‌ها را دارد و لازم است در اسرع وقت کمیته کارشناسی مرکب از دستگاه‌های متولی، ناظر و مرتبط و با حضور نماینده دادستان مسائل را از جهات مختلف فنی و شهرسازی، حقوقی و استاندارد سازی بررسی و نتیجه در جلسه آتی مطرح شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تصریح کرد: طی سال‌های گذشته متأسفانه ناشی از اهمال و بی توجهی اقدام به فروش منابع شهر به ویژه در حوزه باغات و احداث و تکمیل ساختمان‌ها شده است و باید نسبت به تغییر رویکرد با حفظ و مراقبت از امکانات موجود و اصلاح امور درآمدی، هزینه و ارائه خدمات گام مؤثر برداشته شود.

بحرینی تاکید کرد: امیدواریم مسئولین امر با اراده قوی، انجام هماهنگی با دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و تصمیم گیری صحیح به وظایف و تکالیف قانونی اهتمام داشته باشند و دستگاه‌های ناظر نیز با رصد مستمر و مؤثر اقدامات، مراتب ترک فعل یا اقدامات مغایر قانون را به دادستان گزارش نمایند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس نیز در خصوص ابهامات قانونی پیرامون پایان کار، ساخت و سازهای بدون پروانه، بیان کرد: به آتش‌نشانی شهرداری شیراز و اداره کل استاندارد فارس مجوز ورود به بازرسی مستمر ایمنی اماکن عمومی داده‌ایم.

ابراهیمی به اقدامات دادستانی با همکاری متولیان مدیریت شهری شیراز در راستای کاهش موارد ناایمن این شهر اشاره و خاطرنشان کرد: رفع تجاوز به برق و اماکن عمومی و صدور مجوزهایی در این باره، رعایت مقررات ایمنی در بخش گازرسانی، بازدید میدانی از اماکن در معرض خطر نظیر سنگ سیاه و بازار وکیل، مدیریت بحران رانش کوه در منطقه منصور آباد و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی ناایمن از جمله این موارد است.

لزوم رفع نقایص قوانین ساخت و ساز

شهردار شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: در حوزه نظارت بر ساخت‌وساز شهری متولیانی از جمله؛ مسکن و شهرسازی، دفتر فنی و سازمان نظام مهندسی به ویژه در ساخت‌وسازهای دولتی ورود می‌کنند.

احسان اصنافی، تطبیق کیفیت ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود با استاندارد بهره‌برداری و ایمنی را از الزامات قانونی ذکر و عنوان کرد: شهرداری براساس ضوابط موجود، سازه و تأسیسات ساختمانی که قرار است ساخته شود را مورد بررسی قرار می‌دهد و با ارائه مستندات فنی ساخت و ساز زیر نظر مهندس ناظر آغاز می‌شود؛ سازمان نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی و همچنین شهرداری به عنوان ناظر عالی در این باره ورود می‌کنند.

اصنافی گفت: در شهر شاهد وجود ساختمان‌ها و پروژه‌های بزرگی هستیم که به بهره‌برداری رسیده‌اند اما طی سال‌های متوالی به آنها تذکراتی داده شده که به نتیجه نرسیده است.

شهردار شیراز معتقد است که این مهم به ضعفی برمی‌گردد که در قانون نظام صنفی وجود دارد که اجازه داده شده تا پروانه صنفی را بر اساس پروانه ساختمانی صادر کنند نه پایان کار ساختمانی.

اصنافی به پروژه‌های قدیمی نیز اشاره کرد که بعضی از آن‌ها در حال بهره‌برداری و برخی هم از قدمت زیادی برخوردارند، عنوان کرد: این قبیل ساختمان‌ها هم با معضل استاندارد و سیستم ایمنی آتش‌نشانی مواجه هستند.

او اظهار کرد: با تلاش سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز ساختمان‌های در حال بهره‌برداری شناسایی شده و نواقص ایمنی را هم به آنها اعلام کرده‌اند اما در تعدادی از آنها همکاری مطلوبی صورت نگرفته است.

وی اعلام کرد: طی مکاتبه‌ای به شهرداران مناطق، خواستار گزارش ساختمان‌هایی که فاقد پایان کار هستند یا قدمت زیادی دارند، شده‌ایم.

کد خبر 5507758

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری شیراز دادگستری فارس ساختمان های ناایمن بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد ساختمان متروپل امام خمینی ره خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اجتماع سلام فرمانده دهه کرامت مراسم ارتحال امام خمینی ره تبریز نماهنگ سلام فرمانده بهره برداری ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید جلیل حسینی با اشاره به اجرای مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان گفت: در راستای صیانت از نیروی کار و در پیش بودن روز ایمنی و بهداشت کار این مانور اجرا شد.

حسینی، کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقای ایمنی با اولویت کارگاه‌های پرخطر را از اهداف این بازرسی‌ها برشمرد.

به گفته وی؛ از ۱۵ هزار و ۷۶۱ کارگاه مشمول قانون کار در استان‌ ۶۵۰ کارگاه پرخطر هستند که شامل رسته‌های معدن، ساختمان، تولید در حوزه صنایع پلاستیکی، لاستیکی، شیمیایی و فلزی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • زمان بیستمین و یکمین جلسه حراج شمش طلا
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + شرایط
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد+شرایط