Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:46:30 GMT

تداوم خودکشی در نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۶۱۴۶

تداوم خودکشی در نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در تداوم خودکشی بین نظامیان نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع این کشور روز دوشنبه از خودکشی یک نظامی دیگر ارتش جمهوری آذربایجان خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «ترند نیوز» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، «سعید عبداله زاده» نظامی ارتش با شلیک گلوله از مسلسل مبادرت به خودکشی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به دلایل امنیتی به زمان و مکان دقیق این حادثه هیچ اشاره‌ای نکرده است.

این حادثه در حالی رخ داده که چندی است ارتش جمهوری آذربایجان با خودکشی بین نظامیان خود مواجه شده است.  در همین رابطه، چندی قبل یک نظامی کنترل مرزی آذربایجان به نام «طرلان علیزاده» واقع در منطقه «آغستفا» در آپارتمان خود خودکشی کرد.  این در حالی است که  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان پیشتر نیز از خودکشی یکی از نیروهای خود در بیمارستان نظامی خبر داد.

این نظامی که «رامیل رضا قلی اف» نام داشت به دلیل مشکلات روانی به بیمارستان نظامی منتقل شد. وی از معاینات پزشکی طفره رفت و با بالا رفتن از طبقه بالای ساختمان بیمارستان نظامی با پرتاب خود به پایین خودکشی کرد.

پیشتر گزارش شده بود که در ارتش جمهوری آذربایجان بطور میانگین نزدیک به ۶۰ مورد خودکشی و یا موارد کشته شدن نظامیان رخ می‌دهد که به مراتب بیشتر از تعداد نیروهای کشته شده توسط دشمنان است. اهانت یکی از دلایل اصلی خودکشی نظامیان و به ویژه نیروها وظیفه این کشور ذکر شده است. کمبود پزشک متخصص روحی و روانی در ارتش این کشور نیز مزید برعلت بروز اینگونه حوادث است.

به نظر می‌رسد سایه سنگین نبرد ۴۴ روزه با ارمنستان بابت سرزمین قره باغ کوهستانی هنوز بر بدنه نیرروهای مسلح جمهوری آذربایجان سایه افکنده است.

 انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: خودکشی ارتش نظامی ارمنستان جمهوری آذربایجان وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت امنیت دریایی انگلیس «امبری» اعلام کرد یک کشتی کانتینربر با پرچم مالت در حالی که از جیبوتی به سمت بندر جده عربستان سعودی در حال حرکت بود، هدف حملات موشکی قرار گرفت و با سه موشک به این کشتی حمله شده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که براساس برآوردهای امبری، این کشتی به دلیل وجود روابط تجاری بین اپراتور ثبت شده آن با رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر یا خسارات وارده احتمالی به کشتی مذکور منتشر نشده است. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

نیروهای مسلح یمن از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که 206 روز از آن می‌گذرد، اعلام کرده‌اند که به کشتیهای مرتبط با این رژیم اجازه عبور از تنگه باب المندب و دریای سرخ را نخواهند داد و در همین راستا نیز تاکنون به ده‌ها کشتی تجاری و نظامی مرتبط با اسرائیل و متحدان این رژیم حمله کرده‌اند.

آمریکا نیز در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی، ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

اما نیروهای مسلح یمن در واکنش به حملات جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به خاک یمن نشان داده که این تجاوزات مانع حمایت آنها از مردم غزه و مقاومت فلسطین نخواهد شد.

کد خبر 848113 منبع: فارس برچسب‌ها کشتیرانی یمن

دیگر خبرها

  • ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه موافقت کرد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها