Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصاویر سورئال از شیری که ۵۰ سال پیش در آپارتمانی در لندن زندگی می‌کرد و او را در حال خوردن استیک، نوشیدن از توالت (!) و لذت بردن از سفر با یک ماشین مرسدس کانورتیبل نشان می‌داد، به فروش می‌رسد.

به گزارش فرارو، این تصاویر، شیری به نام کریستین را نشان می‌دهد که در سال ۱۹۶۹ توسط جان رندال و آنتونی آس بورک از هرودز خریداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فروشگاه معروف قبلاً یک فروشگاه حیوانات خانگی داشت که انواع حیوانات وحشی از جمله پرندگان کمیاب، شیر‌ها و حتی تمساح را می‌فروخت.

 دو شهروند استرالیایی شیر خود را سوار بر مرسدس به مهمانی‌ها می‌بردند و به او اجازه می‌دادند در آپارتمان لوکس خود در چلسی آزادانه پرسه بزند. کریستین را می‌توان روی مبل، حمام و در حال تماشای تلویزیون دید.

گفته می‌شود رولینگ استونز، که در همان نزدیکی تمرین می‌کرد، اغلب برای بازدید از شیر به آنجا می‌رفت.

کریستین در نهایت زمانی که خیلی بزرگ شد به اصل خود در کنیا بازگردانده شد.

اما سال‌ها بعد جان و آس به دیدار او رفتند و این دیدار احساسی در ویدئویی که ده‌ها میلیون نفر آن را مشاهده کردند، ثبت شد. به محض آپلود این ویدیوی احساسی، داستان قابل توجه این دو استرالیایی و توله شیرشان فاش شد.

در سال ۱۹۶۹، جان رندال و آنتونی آس کریستین را به قیمت ۲۵۰ پوند خریدند و او را با رژیم غذایی استیک در چلسی بزرگ کردند.

با این حال، پس از ملاقاتی با بازیگران ویرجینیا مک‌کنا و بیل تراورز در سال ۱۹۶۶، توافق شد که کریستین به کنیا برده شود و تحت مراقبت جورج آدامسون، محافظ حفاظت از شیر قرار گیرد.

بزرگ شدن کریستین و هزینه‌های فزاینده مراقبت از او باعث شد جان و آنتونی به این درک برسند که نمی‌توانند او را در لندن نگه دارند.

کریستین هر روز چهار وعده غذایی می‌خورد، دو مکمل مایع، دو مکمل جامد، که در آن زمان حدود ۳۰ پوند در هفته هزینه داشت.

جان و آنتونی در سال ۱۹۷۰ به این قاره سفر کردند تا کریستین را به حیات وحش بازگردانند، اگرچه آن‌ها بسیار نگران آینده او بودند. آن‌ها همچنین یک سال بعد دوباره بازگشتند و با وجود اینکه کریستین در آن زمان سه ماه بود که دیده نشده بود، به استقبال آن‌ها آمد و توانستند ۹ روز را با او سپری کنند.

سپس کریستین یک روز صبح دو دوست را ترک کرد تا دوباره به شیر‌های دیگر بپیوندد و آن‌ها دیگر او را ندیدند که به نظر آن‌ها موفقیت آمیز بود، زیرا او دیگر به انسان‌ها وابسته نبود و تبدیل به یک شیر آفریقایی واقعی شده بود.

با این حال مشاهده شده بود که کریستین با شیر‌های دیگر ساکن در حفاظتگاه کورا درگیر شده بود و از آن منطقه دور شده بود تا اینکه آخرین بار در سال ۱۹۷۳ در حال حرکت به سمت پارک ملی مرو دیده شد.

قرار است مجموعه‌ عکس های کریستین ماه آینده به فروش برسند.

رندال که آخرین ملاقاتش با کریستین در سال ۱۹۷۲ درکنیا بود، امیدوار بود که این حیوان عمر طولانی و سالمی داشته باشد و توله‌هایی از خودش داشته باشد، اما هرگز متوجه نشد که چه اتفاقی برای این شیر افتاده است.

کریستین آخرین بار در سال ۱۹۷۳ در حال عبور از رودخانه تانا به سمت شمال در جهت پارک ملی مرو دیده شد.

رندال همچنین انتشار اخباری بر اینکه شکارچیان غیرقانونی کریستین را کشته اند را رد کرده بود و گفت بعید است که این امر مخفی بماند، زیرا این شیر احتمالاً بزرگترین شیر در کنیا با وزن ۵۰۰ پوند (۲۲۷ کیلوگرم) است.

از آنجایی که شیر‌ها بسته به محیطشان فقط بین ۱۵ تا ۲۰ سال عمر می‌کنند، کریستین اکنون مرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

منبع: فرارو

کلیدواژه: حیات وحش شیر حیوانات وحشی شیر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۰ جسد با شکسته شدن سد در کنیا

 به گزارش تابناک، بارندگی و سیلاب منجر به شکستن این سد شده و تاکنون ۴۰ جسد نیز پیدا شده است.

عملیات امداد و نجات همچنان در جریان است.

به گزارش شینهوا، یکی از مقامات محلی در این باره گفت: اجساد دیگری نیز در میان گل و لای هستند. همچنین سیل بسیاری از خودرو‌ها را با خود برده است.

منبع: رکنا

دیگر خبرها

  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • کشف ۴۰ جسد با شکسته شدن سد در کنیا
  • عکس/ کنیا پس از سیل
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد
  • گل کریستین رومرو به آرسنال روی اشتباه مهلک دروازه‌بان (تاتنهام 1-3 آرسنال)
  • ببینید | منچستریونایتد - برنلی
  • یونایتد 1-1 برنلی: رتبه ششم هم در خطر است!‏
  • گل آنتونی به برنلی (منچستریونایتد 1-0 برنلی)