Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبداله صفیان گفت: شورای اسلامی شهر بلداجی پارک بانوان را طراحی و حصارکشی کرده ولی بضاعت مالی جهت تکمیل آن را ندارد، با توجه به اینکه بانوان بلداجی از امکانات رفاهی و تفریحی بی نصیب مانده اند انتظار می‌رود اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه به شهرداری بلداجی اختصاص یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ عبداله صفیان، نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر بلداجی پارک بانوان را طراحی و حصارکشی نموده ولی بضاعت مالی جهت تکمیل آن را ندارد با توجه به اینکه بانوان بلداجی از امکانات رفاهی و تفریحی بی نصیب مانده اند انتظار می رود اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه به شهرداری بلداجی اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفیان با تاکید بر اینکه جامعه برای عبور از آسیب های اجتماعی نیاز به تخلیه اجتماعی دارد عنوان کرد: این تخلیه اجتماعی باید در قالب نشاط، امید و وفاق اجتماعی شکل گیرد و این ممکن نیست مگر آن که بتوانیم بسترهای این نشاط را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: اگر نپذیریم فرزندان ما در فضاهای رسمی و قانونی با استفاده از ابزارهای هنری و فرهنگی نقش اجتماعی داشته باشند، باید در زیرزمین های این شهر شاهد آسیب های فراوان باشیم از طرفی باتوجه به اینکه خودکشی در بلداجی روبه افزایش است می طلبد برای مادران که بنیان خانواده را می سازند کلاس های آموزشی جهت کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شود.

صفیان تصریح کرد: در بلداجی مراکز خیریه ای با ایجاد کارگاه های خیاطی، جهت اشتغال بانوان، خصوصا بانوان بدپرست و بی پرست فعالیت می کنند که امیدواریم جهت اختصاص امکانات و توسعه فعالیت های آنها از سوی استانداری و سایر ارگان ها مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر بلداجی به سمت تقویت هویت اسلامی، انقلابی،ایرانی و توسعه مشارکت های شهروندی و فرهنگ شهروندی حرکت خواهد کرد گفت: ما جامعه سلامت محور را دنبال می کنیم و معتقدیم که باید اقتصاد فرهنگ در این شهر رشد و گسترش بیشتری پیدا کند و فضاهای جدید فرهنگی ایجاد گردد  تا امکان بهره برداری بیشتری از آن ها باشد.

علت  عقب ماندگی شهرها توجه نکردن به زیرساخت ها و پتانسیل های موجود در شهرها است

شهناز رفیعی مفرد، رئیس شورای اسلامی شهر بلداجی با اشاره به اینکه خانواده به عنوان اولین کانونی که فرد در آن قرار می گیرد و دارای اهمیت شایان توجهی است، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه، افزایش مشکلات، آسیب ها و ناهنجاری ها و تغییرات زندگی نسبت به گذشته ، چنانچه نتوانیم پایه های خانواده را محکم و استوار بنا کنیم در این صورت شاهد بروز آسیب ها و ناهنجاری ها در خانواده ها خواهیم بود لذا ایجاد کارگروه هایی به منظور حل مشکلات اجتماعی در شهرها ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر بلداجی افزود: یکی از علت های عقب ماندگی شهرها توجه نکردن به زیرساخت ها و پتانسیل های موجود در شهرها است و این باعث کاستی ها در خدمت رسانی مناسب به شهروندان و ایجاد نارضایتی می گردد.

وی گفت: با توجه به حضور مدیران استانی در شهر بلداجی تا کنون خروجی مثبتی برای شهر دیده نشده و انتظار می رود به شهر بلداجی بعنوان پایتخت گز ایران بیشتر توجه شود.

رفیعی مفرد، تصریح کرد: زمانی که گز بلداجی به عنوان یکی از نمادهای این استان معرفی می شود باید مسئولان استانی نسبت به موضوع اهمیت و حساسیت بیشتری نشان داده و در راستای فراهم ساختن توسعه صادرات و معرفی شایسته آن اقدامات بیشتری انجام دهند.

زهرا مردانی، عضو شورای اسلامی شهر بلداجی گفت: برای رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی در شهرها، مساعدت و همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و کلیه ارگان ها ضروری است.

وی با اشاره به عملکرد آن شورا در زمینه اجرای طرح محله مهربانی بنا به فرمایش مقام رهبری در شهر بلداجی، خاطر نشان کرد: در بحث کودکان و نوجوانان جای کار زیاد است و باید برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در آینده جهت تربیت کودکان با برگزاری های دوره های روانشناسی و کارگاه های آموزشی در راستای فرهنگ سازی های سالم منطقه، بیش از پیش سرمایه گذار کرد.

مردانی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا با القای انگیزه و فراهم نمودن زمینه های لازم، زنان سرزمین مان را در جهت بروز توانمندی هایشان سوق دهیم و با ایجاد حس خوشحالی و استقلال در بانوان ، روز به روز کانون خانواده ها گرم تر گردد.

وی افزود: جهت تربیت زنان فعال و پویا نیاز به دوره های آموزشی است که می طلبد دفتر امور بانوان  و خانواده استانداری در راستای حل مشکلات جوامع زنان در سطح استان از طریق رایزنی با ارگانهای مربوطه از جمله اداره بهزیستی یاکمیته امداد و حتی صندوق های اموراجتماعی زنان نسبت به تامین اعتبار برای خانواده های آسیب دیده جامعه مثل زنان بدسرپرست و بی سرپرست اقدام کنند.

بحث فرهنگی حلقه مفقوده شهر بلداجی است

رسول خوشکام، شهردار شهر بلداجی با اشاره به وجود محدودیت هایی جهت فعالیت بانوان در شهر گفت: بحث فرهنگی حلقه مفقوده شهر است و آسفالت و معبر و سنگ فرش دغدغه اصلی مردم نیست بلکه مسئله فرهنگی است که به درستی به آن پرداخته نمی شود.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری برای ایجاد فضای رفاهی و تفریحی بانوان خصوصاً در شهرهای کم برخوردار، تصریح کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نگاه به بانوان را بیش از بیش پررنگ نماید و رفع مشکلات فرهنگی که انرژی مثبت به مردم می دهد را در دستور کار قرار دهد.

خوشکام یاد آور شد: یکی از ضربه های بزرگی که به استان ماوارد شده و جلوی پیشرفت آن را گرفته عدم توجه و سرمایه گذاری ویژه و به سبک نوین بر روی پتانسیل های استان در زمینه کشاورزی، دامپروری، شیلات و گردشگری می باشد و اکثر پروژه ها و سرمایه گذاری های بخش خصوصی بدلیل بالا بودن بوروکراسی اداری نیمه کاره رها می شوند.

 زهرا حبیبی،مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خاطرنشان کرد: مسایل خانوادگی و فرهنگی موردغفلت واقع شده، اگر از آسیب های اجتماعی و جرایم پیشگیری شده بود آمار طلاق، اعتیاد و سایر ناهنجاری ها این گونه نبود.

وی افزود: در جلسات هیات اندیشه ورز و هماهنگی سفر ریاست جمهور به استان مطرح کردیم که دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ما باید در اولویت قرار گیرد.

شوراهای اسلامی مشکلات را آسیب شناسی کنند
حبیبی در خصوص راهکارهای کنترل آسیب های اجتماعی در شهرها و روستاها، تصریح کرد: باید از ظرفیت تمام دستگاه های ذیربط استفاده کرد و از شوراهای اسلامی نیز انتظار می رود با تشکیل اتاق‌های فکر با استفاده از ظرفیت نخبگان، اندیشمندان و صاحب نظران حوزه فرهنگ شهرها و روستاها، مشکلات را آسیب شناسی نموده و راهکار ارائه دهند که در این راه هر شورایی به همکاری ما نیاز داشت ، ورود خواهیم کرد.

وی همچنین یادآور شد: پیگیری احداث پارک های بانوان در شهرها از طریق ارگان های مربوطه در برنامه های دفتر امور بانوان استانداری می باشد.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر بلداجی خانواده استانداری دفتر امور بانوان آسیب های اجتماعی رفاهی و تفریحی انتظار می رود جهت تکمیل آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای شهرکرد امروز ۵ درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: آسمان استان تا اوایل هفته کمی تا قسمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری