Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@21:37:23 GMT

سفر مقامات ایرانی به «ولایت خوست»

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۶۲۰۴

سفر مقامات ایرانی به «ولایت خوست»

آفتاب‌‌نیوز :

این نخستین سفر یک هیات ایرانی به شرقی‌ترین نقطه کشور بوده که در نوع خود قابل‌توجه است. هم‌زمان با این سفر، ایران برای یک هزار خانواده نیازمند از ولایات خوست و پکتیا کمک‌های غذایی بشردوستانه توزیع کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا)، ولایت خوست در شرق در زمان حکومت پیشین به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی ناامنی شناخته می‌شد، اما اکنون به نظر می‌رسد امنیت نسبی در این ولایت تأمین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سفر مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران به خوست ضمن بازدید از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی این ولایت، طرفین در رابطه با حضور تجار ایرانی در این ولایت و آغاز توسعه تجارت بحث و گفت‌وگو کرده و مسئولین خوست برای توسعه این روابط اعلام آمادگی نمود.

سفر مقامات ایرانی به ولایات شرقی خوست و ننگرهار، حاکی از آن است که این کشور با نگاهی جدی‌تر و همه‌جانبه‌تر دیپلماسی جدید خود را در افغانستان پیگیری می‌کند.

این در حالی است که هم‌زمان با سفر هیات دیپلماتیک ایران به ولایت خوست، کمک‌های بشردوستانه خیرین ایرانی در این ولایت در میان مردم آن توزیع گردید.

در این مرحله از کمک‌های مومنانه جمهوری اسلامی ایران به افغانستان، هزار خانواده دارای معلول و شهید در ولایات خوست و پکتیا از این کمک‌ها بهره‌مند شدند.

در ده ماه اخیر حدود ۵۰ هزار خانواده نیازمند در افغانستان از کمک‌های مومنانه جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ولایت خوست روابط ایران و افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود