Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده در گفت‌وگویی خبری، با اشاره به تغییر نرخ استفاده از پارکینگ‌های عمومی شهر بر مبنای مصوبه شورای اسلامی شهر قم و تأیید هیئت انطباق فرمانداری قم اظهار داشت: بر اساس این مصوبه پارکینگ‌های عمومی مرکز شهر بر مبنای نزدیکی به حرم مطهر در سه درجه مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه، پارکینگ‌های مسقف در شعاع یک کیلومتری حرم مطهر جزء پارکینگ‌های درجه یک(پارکینگ زائر)، پارکینگ‌های شهید کاظمی، بهار، ضلع شرقی حرم، علیخانی و عمار یاسر جزء پارکینگ‌های درجه‌دو و پارکینگ جمهوری اسلامی واقع در زیر پل ۹ دی، پارکینگ خیابان شهید فاطمی، پارکینگ بستر بلوار شهید سلیمانی و پارکینگ محدوده بیت تاریخی امام راحل نیز جزء پارکینگ‌های درجه سه تقسیم‌بندی شده‌اند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه جدید شورای اسلامی قم، توقف خودروها در پارکینگ‌های عمومی در سه حالت مختلف تقسیم‌بندی شده است که تمام خودروهای ورودی به پارکینگ‌های عمومی شهر تا یک ساعت و نیم ساعت دوم یک نرخ مشخص و از نیم ساعت سوم و چهارم و بیشتر شامل نرخ‌های دیگری می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه نرخ ورود خودرو به پارکینگ درجه یک تا یک ساعت اول ۲ هزار تومان و از نیم ساعت سوم ۱۵۰۰ تومان و از نیم ساعت چهارم به بعد نیز ۱۰۰۰ هزار تومان به نرخ پارک افزوده می‌شود، گفت: به عبارت دیگر اگر یک خودرو به مدت ۴ ساعت در پارکینگ‌های درجه یک توقف کند، باید ۴۵۰۰ تومان هزینه پرداخت نماید.

شعبان‌زاده اضافه کرد: در پارکینگ‌های شهید کاظمی، بهار، ضلع شرقی حرم و عمار یاسر نیز ورود و توقف تا یک ساعت اول ۱۵۰۰ تومان، نیم ساعت سوم ۱۲۰۰ تومان و نیم ساعت چهارم به بعد نیز ۱۰۰۰ هزار تومان به نرخ اولیه افزوده می‌شود؛ به‌عنوان مثال اگر خودرویی ۵ ساعت در این پارکینگ‌ها توقف داشته باشد در مجموع باید ۳۲۰۰ تومان هزینه پارک بدهد.

به گفته وی، در پارکینگ جمهوری اسلامی واقع در زیر پل ۹ دی، پارکینگ خیابان شهید فاطمی، پارکینگ بستر بلوار شهید سلیمانی و پارکینگ محدوده بیت تاریخی امام راحل(ره) که جزء پارکینگ‌های درجه سه محسوب می‌شوند، ورود و توقف تا یک ساعت اول ۱۵۰۰ تومان، نیم ساعت سوم ۱۰۰۰ تومان و نیم ساعت چهارم به بعد نیز ۱۰۰۰ تومان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: بر اساس مصوبه، به ازای توقف ۲۴ ساعته خودروها در هرکدام از پارکینگ‌های عمومی شهر ۴۰ هزار تومان و مدت زمان توقف ۱۲ ساعته ۲۰ هزار تومان دریافت خواهد شد.

وی هدف‌گذاری اصلی از این مصوبه را برقراری عدالت در پرداخت هزینه پارکینگ بین استفاده‌کنندگان دانست و یادآور شد: اطلاعات مربوط به درجه‌بندی پارکینگ‌ها در اختیار سامانه ۱۳۷ قرار داده‌شده و هم‌زمان در سطح شهر نیز اطلاع‌رسانی شده است.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم پارکینگ قم پارکینگ های عمومی هزار تومان تا یک ساعت عمومی شهر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام جزیره ابوموسی!

محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت، در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: «با توجه به صورت گرفتن عملیات «وعده صادق» علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.»

به گزارش ایرنا، وی همچنین با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

اسماعیلی با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، امیدوارم این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آن‌ها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همین طور، ممکن است در شهرستانی مساله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ + فیلم