Web Analytics Made Easy - Statcounter

"میانگین مصرف لبنیات در اتحادیه اروپا غربی حدود 260 کیلوگرم در سال است و این در حالیست که سرانه مصرف در ایران کمتر 90 کیلوگرم است."

به گزارش عصر ایران، حسین چمنی مشاور انجمن صنایع فرآورده های لبنی به مناسبت روز جهانی شیر با بیان اینکه چالش مصرف شیر همواره در کشور مطرح بوده است، گفت: کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان و کاهش ارزش ریال باعث تغییر رفتار مردم شده است و تاثیرات منفی خود را در هرم غذایی و سبد غذایی مردم گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش مصرف شیر در 4 سال اخیر را حدود 40 درصد خواند و افزود: تبعات کاهش مصرف شیر در گرسنگی سلولی غیر قابل جبران است.

چمنی با بیان اینکه کاهش مصرف شیر به 3 گروه متضرر می‌کند، گفت: دولت بزرگترین وظیفه آن ایجاد فرصت شغلی است و صنعت لبنی برای بیش از 2 میلیون نفر به صورت پاره وقت و تمام وقت فرصت شغلی ایجاد کرده است و این فرصت شغلی از سوی بخش خصوصی ایجاد شده و اگر کاهش مصرف ادامه داشته باشد فرصت‌های شغلی نیز از بین می‌رود.

وی با اشاره به بیمار محور بودن نظام سلامت در کشور، خاطر نشان کرد: کاهش مصرف شیر باعث خواهد یک جامعه بیمار تحویل بگیریم و اینگونه هزینه‌های درمانی بیشتری به دولت تحمیل می‌شود این در حالیست که توسعه با انسان‌های سالم اتفاق می‌افتد.

مشاور انجمن صنایع فرآورده های لبنیات با بیان اینکه کاهش مصرف شیر به صنعت زیان وارد کرده است، افزود: مصرف شیر از مدارس باید آغاز شود و در عادت غذایی فرزندان باید گنجانده شود از این‌رو طرح شیر مدارس باید به عنوان فرهنگ در مدارس جا بیفتد.

وی تاکید کرد: طرح شیر مدارس به صورت ناقص مصوب و اجرا شده است و 5 تا 6 درصد از نیاز کودکان به شیر را تامین می‌کند و اگر پیوست فرهنگی این کار بدرستی انجام می‌شد عادت مصرف شیر در کودکان ایجاد و نهادینه می‌شد. میانگین مصرف لبنیات در اتحادیه اروپا غربی حدود 260 کیلوگرم در سال است و این در حالیست که سرانه مصرف در ایران کمتر 90 کیلوگرم است.

حسین چمنی با اشاره به آسیب شناسی اجرای شیر مدارس در سال های گذشته گفت: اصرار بر مناقصه شیر مدارس منجر به کاهش کیفیت شیرمدارس شد و در عین حال اصرار بر استانی کردن بودجه این طرح منجر به تاخیر در توزیع شیر مدارس شد به نحوی که گاهی سال تحصیلی  در حال اتمام بود اما هنوز وعده ها توزیع نشده بود.

چمنی با خطااب قرار دادن مسئولان آموزش و پرورش گفت: اگر می خواهید اشتباهات گذشته را تکرار کنید، بهتر است به سراغ شیر مدرسه نروید چون اجرای نادرست این طرح منجر به تثبیت شیرگریزی در نسل آتی خواهد شد.

تماشاخانه درس‌هایی از متروپل و پلاسکو؛/ وقتی‌ ۱۰۰ها متروپل در زلزله تهران فروبریزد چه بر سرمان می‌آید؛ ۳ تا ۶ روز، این اعداد را به خاطر بسپارید (فیلم) ببینید| خاطرات طنز مرحوم دعایی از مجلس: از مشروبات اقلیت تا فراکسیون مه پیکران فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کاهش مصرف شیر شیر مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای هیات رییسه ورزش کارگری استان مرکزی اظهار کرد: ورزش کارگری استان باید در ۳ عرصه ورزش قهرمانی، ورزش آماتور و ورزش همگانی فعال باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: شادابی و طراوت در حوزه کارگری باید در این ۳ عرصه لحاظ شود و این مهم نیازمند برنامه ریزی مدون است.

نظری بیان کرد: ورزش بانوان نیز در حوزه کارگری باید همانند ورزش کارگری آقایان مورد توجه قرار گیرد و در جنگ ترکیبی امروز سلامت بانوان و مادران خانواده باید تامین شود که یکی از موارد گرایش به ورزش است.

ورزش کارگری از سال ۹۱ در استان مرکزی تاسیس شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: بیش از ۶۰ درصد شاغلان استان مرکزی در بخش کارگری فعال هستند از این رو جزو استان های کارگری محسوب می شود.

جمشید امیدی افزود: ورزش کارگری از سال ۹۱ تاسیس شده و پا به پای ورزش استان کار را به پیش می فرد و عملکرد مناسبی نیز داشته و خدمات خوبی ارائه می کند.

۴۵ انجمن فعال ورزشی در استان وجود دارد

رییس هیات ورزش کارگری استان مرکزی نیز گفت: از سال ۹۱ با افتتاح هیات ورزش های کارگری، هیات های استانی نیز تشکیل شدند اما در بحث بودجه ای مشکلاتی وجود داشت.

مجید اسدی افزود: با تعامل و همکاری مدیران تعاون کار و رفاه اجتماعی، ورزش کارگری را پا به پای ورزش جوانان پیش ببریم.

وی عنوان کرد: ۴۵ انجمن فعال ورزشی متشکل از ۳۰ انجمن آقایان و ۱۵ انجمن بانوان فعال وجود دارد.

وی تاکید کرد: در سال در حوزه کارگری، مسابقات شهرستانی و استانی و کشوری نیز برگزار می شود که مسابقات والیبال واحد تولیدی شرکت واگن پارس حائز مقام جهانی شد.

کد خبر 6092416

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟