Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:35:39 GMT

شیوع آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان مهاجر به قم دیده نشد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۶۶۸۹۹

شیوع آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان مهاجر به قم دیده نشد

سید رضا موسوی مشکینی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تالاب‌های استان قم به صورت سالانه پذیرای پرندگان مهاجر هستند اظهار داشت: با آغاز مهاجرت پرندگان به تالاب‌های قم موضوع شیوع آنفلوانزای فوق حاد نیز مطرح می‌شود که در پایش تالاب‌ها و رودخانه‌های استان تاکنون موردی از این بیماری گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به نامگذاری ۱۶ تا ۲۲ خردادماه به عنوان هفته محیط زیست، اظهار کرد: برنامه‌های هفته محیط زیست در سال جاری با شعار محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه که از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی محیط زیست است برنامه ریزی شده و به اجرا می‌رسد.

وی در تشریح برنامه‌های هفته محیط زیست در استان قم ابراز کرد: برپایی نمایشگاه عکس از آثار عکاسان قمی در موضوعات مرتبط با محیط زیست در نگارخانه فرهنگ، رونمایی از مجموعه آموزشی‌های زیست محیطی برای دوره پیش دبستانی، برگزاری آئین تجلیل از محیط بانان نمونه همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) و بهره برداری رسمی از سایت پسماند ویژه و صنعتی استان نیز بعد از دو دهه پیگیری از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی از راه اندازی سامانه‌ای به منظور ثبت اطلاعات محیط زیست انسانی و طبیعی به همت سازمان حفاظت از محیط زیست کشور خبر داد و افزود: از جمله اقدامات ما سرشماری تابستانه و زمستانه حیات وحش در دو حوزه پستانداران و پرندگان است که به صورت مستمر انجام می‌شود.

موسوی مشکینی، فرهنگ سازی در خصوص موضوعات محیط زیستی را امری مهم برشمرد و گفت: به این منظور کارگاه‌ها و وبینارهای آموزشی برای گروه‌ها و اقشار مختلف از جمله آمران به معروف، رابطان بهداشت مدارس و همچنین آموزش به نمازگزاران در پنج مسجد سطح شهر انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها نیز در افزایش آگاهی شهروندان نسبت به مباحث محیط زیستی بسیار مهم و اثرگذار است که امیدواریم با ارتباط تنگاتنگ با اصحاب قلم و رسانه بتوانیم از این ظرفیت ارزشمند نیز در جهت بهبود وضعیت زیستی استفاده کنیم.

کد خبر 5507891

منبع: مهر

کلیدواژه: قم تالاب آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد ساختمان متروپل امام خمینی ره خطبه های نماز جمعه آمار کرونا دهه کرامت اجتماع سلام فرمانده مراسم ارتحال امام خمینی ره تبریز گناوه محیط زیست استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوجوانان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با شرکت در ویژه برنامه «از آبی ها فراتر» ضمن پاکسازی ساحل، حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرافزود: از جمله قسمت های این برنامه می توان به آشنایی نوجوانان با دلیل نامگذاری و اهمیت روز ملی خلیج فارس، تشکیل زنجیره انسانی، پاکسازی ساحل خلیج فارس، بازی و سرگرمی، اجرای موسیقی زنده محلی توسط نوجوانان، مسابقه و… اشاره کرد

وی گفت: خلیج فارس به عنوان یکی از مرزهای آبی ایران دارای ارزش سیاسی و فرهنگی بسیاری است.

وی ادامه داد: ما خلیج فارس را بخشی از هویت ایرانی خویش میدانیم و بخاطر همین بر آنیم تا این برگ زرین هویتی را به نسل جدید معرفی کنیم، برنامه امروز هم در همین راستا بود که سعی شد ضمن شادابی در طراحی برنامه محتوا نیز به خوبی رعایت شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برنامه های متنوعی را به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ترتیب داده است که در مراکز مختلف کانون در سراسر استان پیش بینی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآور شد: برنامه «از آبی ها فراتر» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور نوجوانان بوشهری برگزار شد.

کد خبر 6092609

دیگر خبرها

  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران