Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا اسدالله عباسی عصر روز دوشنبه در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان اظهار داشت: فرمانداران نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز با اولویت ساختمان های لوکس اقدام کنند و قبل از ورود دستگاه قضا در این ارتباط پیشقدم شوند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: اگر مشاهده شود که برای مکانی پروانه صادر شده باشد اما پروانه بنای قانونی نداشته باشد باز هم ایراد دارد و باید جلوی آن گرفته شود و با عوامل آن نیز برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور غیربومی ها برای ساخت و ساز در گیلان بیان داشت: فرمانداران باید نسبت به برخورد با تغییر کاربری به اسم افراد بومی و به کام غیربومیان اهتمام جدی داشته باشند و این مهم را به بخشداران تاکید کنند.

استاندار گیلان اظهار داشت: دهیارانی که در این ارتباط تعارض منافع دارند را در اسرع وقت به استانداری گزارش دهید، هیچ دهیاری حق صدور مجوز را به افراد غیربومی ندارد، نسبت به صدور مجوز به این افراد حساس هستیم.

عباسی با اشاره به ساخت و ساز غیرایمن در زمین های نسقی افزود: در زمین های نسقی ساخت و ساز انجام می شود که بر اساس چارچوب نظام مهندسی نمی سازند بنابراین شهرداران تا پایان خرداد برای اتصال به سامانه نظام مهندسی فرصت دارند.

وی با اشاره به حادثه متروپل آبادان افزود: ضمن حفظ آب و خاک استانمان گیلان ضروریست تا در ساخت و سازها به قانون توجه شود و ساخت اصولی مورد توجه باشد.  

برخورد جدی با ساخت و ساز در جنگل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در داخل جنگل با توجه به تاکیدات رییس جمهور گفت: در این ارتباط اقداماتی در گذشته داشتیم و ادامه می دهیم لذا با ساخت و سازها در داخل جنگل به طور جدی برخورد می شود.

میرحامد اختری نیز در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان به محض شکل گیری ساخت و ساز یا در حال ساخت در جنگل برخورد می کند و جلوی ساخت و سازها را می گیرد.

وی افزود: در فروردین امسال با ٢١١ فقره و اردیبهشت ماه گذشته با ۷۳ فقره ساخت و ساز از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ ( بدون مراجعه به دستگاه قضایی ) جلوگیری شد و نسبت به تخریب ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری به عمل آمد. 

اجرای ۷۲۴ رای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در رشت 

شهردار رشت گفت: در چهار سال گذشته از ( ٩٩ تا ۱۴۰۰)،  ۷۲۴ رای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر اجرا شده است.

سید امیرحسین علوی نیز در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: در این مدت رای تخریب برای نزدیک به ٩ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در رشت صادر شده است.

وی بیان داشت: در بودجه سال ۱۴۰۱ سهم عدد درآمد مربوط به خلاف ساختمانی را به ۲۳ درصد کاهش داده ایم.

برچسب‌ها رشت گیلان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور رشت گیلان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب ساخت و ساز ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند، وضعیت ساخت و ساز‌ها و واگذاریِ انشعابات، در این شهرستان، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی