Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ عین‌الله جهانی درباره مجازات افرادی که با تصادفات ساختگی قصد اخاذی از رانندگان را دارند، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اخیراً گزارشاتی را درباره آن از استان‌ها داشتیم، مسئله صحنه‌سازی در تصادفات یا همان تصادفات صوری است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با تأکید بر اینکه تشخیص اینگونه تصادفات برای کارشناسان تصادفات، کار بسیار راحتی است، گفت: از طرفی دیگر، معدود افرادی که با انجام این کار اهداف متقلبانه در ذهن دارند، باید بدانند که برابر ماده ۶۱ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، هر کس با انجام کارهای متقلبانه مانند صحنه‌سازی تصادفات، عوض کردن خودروی تصادفی، وارد کردن خسارات عمدی به یک وسیله‌نقلیه، مبلغی را دریافت کنند، از ۶ ماه تا دو سال به حبس محکوم شده و باید معادل دو برابر مبلغ اخذ شده چه از بیمه چه از یک شخص را بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی بیان کرد: برخی اوقات صحنه‌های تصادفات به مرحله‌ای می‌رسد که کارشناس تصادفات، آن را کشف و به مراجع انتظامی و قضائی گزارش می‌کنند یعنی پیش از اخذ پول توسط افراد متقلب و در مرحله شروع به جرم، صحنه‌سازی کشف شده و اگر در مرحله شروع به جرم، این جرم کشف شود، برای افرادی که اقدام به این عمل مجرمانه کردند علاوه بر تشکیل پرونده در مراجع قضائی از هشت تا ۱۸ میلیون تومان جزای نقدی پیش‌بینی شده است.

وی، به آن دسته معدود افرادی که با این رفتارهای متقلبانه، صحنه‌های صوری و تصادفات ساختگی، قصد اخاذی از دیگران را دارند هشدار داد که در مقابل پلیس هوشمند و قانون قرار دارند و حتماً به شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

جهانی متذکر شد: در اینگونه تصادفات به طور مثال یک عابرپیاده در نقاطی همچون رمپ‌ها یا مناطقی که ترافیک سنگین‌تر و سرعت‌ها پایین‌تر است، خودش را به آیینه خودرو می‌زند؛ اینگونه افراد تمام تلاش خود را می‌کنند تا بگویند در تصادف مجروح شده‌اند اما نیازی نیست که وی به بیمارستان انتقال پیدا کند و از راننده می‌خواهد مبلغی به وی داده تا خودش به درمان بپردازد یا اینکه از راننده می‌خواهند که وی را به نزدیک‌ترین بیمارستان برسانند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: هموطنان در مواجه با چنین شرایطی باید به سرعت با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و شرایط تصادف را به نیروهای راهور و انتظامی اعلام کنند تا اینگونه افراد بازداشت شده و تحویل مراجع قضائی شوند.

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1638624

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور تصادفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای

رییس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردار حسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتاً خوبی را داشتیم که با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب‌تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً باید اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • تعویض‌های اوسمار پرسپولیس را زمین زد | تیمی با این عظمت نباید اینگونه غافلگیر شود
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!