Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه برهانی گفت: شیر سرشار از مواد مغذی مورد نیاز روزانه بدن و دارای نقشی پررنگ در سبد غذایی خانوار است به همین دلیل برای حفظ سلامت شهروندان، نظارت بر سلامت شیر استان به طور مستمر در حال انجام است.

به گفته برهانی: ارتقاء سلامت فرآورده‌های خام دامی در راس برنامه‌های دامپزشکی است.

او می‌گوید: برای حفظ سلامت شیر مصرفی شهروندان، کلیه ایستگاه‌های جمع آوری شیر در استان، تحت نظارت مسئولین فنی و بهداشتی دامپزشکی خدمات ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس نظارت بر فرآورده‌های خام دامی اداره کل دامپزشکی یزد گفت: مسئولین فنی مستقر در ایستگاه‌ها در دو نوبت صبح و عصر با انجام آزمایش میزان آب افزوده شده، درصد چربی، اسیدیته، پروتئین و تقلبات احتمالی در شیر را تعیین همچنین با کاهش بار میکروبی برای حفظ و ارتقاء کیفیت شیر اقدام می‌کنند.

برهانی گفت: در کنار این امر مهم نظارت بر حمل شیر خام با روش اخذ مجوز بهداشتی_قرنطینه‌ای حمل شیر به وسیله صاحبان خودرو‌های دارای پروانه اشتغال و حمل بهداشتی معتبر در مراکز جمع آوری شیر و پرورش گاو شیری انجام می‌شود.

او گفت: حفظ سلامت بهداشتی شیر اهمیت دارد و همه شرایط و ضوابط بهداشتی در طول زنجیره غذایی از تولید تا مصرف باید رعایت شود که فرآورده سالم و با کیفیت به دست مصرف کننده برسد.

به گفته برهانی: حمل غیر بهداشتی شیر با خودرو بدون اخذ مجوز بهداشتی_قرنطینه‌ای غیر قانونی است و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد جدی می‌شود.

برهانی می‌گوید: سرد کردن فوری و تحویل سریع شیر به کارخانه‌های لبنی و ایستگاه‌های جمع آوری شیر، شستشو و ضد عفونی کردن شیردوش‌ها و رعایت نکات بهداشتی در محل دامداری‌ها مهم‌ترین اقدامات دامداری‌ها در کاهش بار میکروبی شیر است.

او گفت: به شهروندان توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به بیماری مهلک تب مالت، شیر خام مصرفی خود را از مراکز معتبر خریداری کنند و آن را به مدت ۵ دقیقه بجوشانند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوشاندن شیر تب مالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالا بردن جام قهرمانی آسیا توسط ستاره فوتسال (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تشویق ایسلندی‌ها پس از صعود به جام‌جهانی (فیلم) خاطره جالب طیبی از گل معروفش که جهانی شد (فیلم) سوپرگل فوتسالیست ایرانی که آسیا را به هم ریخت (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • برخی نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود/ سه امتیاز مهم است نه چند گل!
  • فعل خواستن را برای بردن بازی صرف خواهیم کرد
  • با فعل خواستن برای بردن بازی خواهیم کرد
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • توخل راه بردن آنچلوتی را بلد است!‏
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • بالا بردن جام قهرمانی آسیا توسط ستاره فوتسال (فیلم)