Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوریا جراحی لغو بازی با کانادا را یک موهبت الهی می داند!

پوریا جراحی درباره لغو بازی ایران با کانادا صحبت های جالبی را بیان کرده است.

به گزارش طرفداری، پوریا جراحی که در تیم ولاوایو چیفز در لیگ زیمباوه به عنوان مربی حضور دارد و سابقه حضور در کادرفنی استقلال را هم داشته، به صورت علمی بررسی کرده چرا بازی با کانادا و اروگوئه برای تیم ملی بد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریا جراحی با بررسی اختلاف ساعت و شرایط بدنی بازیکنان ثابت می کند لغو چنین بازی هایی برای تیم ملی یک نوع موهبت الهی بوده است.

گفتگوی پوریا جراحی با رسانه طرفداری را بدون کم و کاست می خوانید:

مشخص بود کارمان در این فیفا دی سخت است

مورد اول درباره فیفا دی فعلی است. نقطه مشخص در مورد این موضوع اینکه برنامه تمام فیفادی ها از سوی فیفا از قبل منتشر شدند یعنی برنامه ها تا سال 2024 مشخص شده است که می دانستیم در سال 2022 و در تاریخ فعلی فیفا دی داریم. همانطور که می دانیم در سال 2024 در چه تاریخی فیفا دی خواهیم داشت. این نکته بسیار مشخصی است. پس فدراسیون فوتبال ایران مانند تمام فدراسیون های دنیا از قبل اطلاع داشته که از 9 خردادماه 1401 تا 24 خردادماه 1401 حدود 25 روز فیفادی هست و می توانند از آن استفاده کنند. نکته دیگر اینکه 12 فروردین امسال قرعه کشی جام جهانی انجام شد و در آن تاریخ می دانستیم دو حریف اروپایی و یک حریف آمریکای شمالی داریم، یعنی حدود سه ماه قبل. اما از همان تاریخ و حتی قبل تر یعنی از سال 1400، همه چیز مشخص و خیلی واضح بود در فیفادی فعلی بیش از 90 درصد تیم های اروپایی در لیگ ملت های اروپا مشغول هستند پس به احتمال قریب به یقین نمی توانستیم با هیچ تیم اروپایی بازی داشته باشیم. چه قبل و چه بعد از قرعه کشی جام جهانی این مساله مشخص بود. درباره تیم های آفریقایی هم همین موضوع صدق می کرد که بخش قابل توجهی از تیم‌های آفریقایی هم در مقدماتی جام ملت‌های آفریقا بعدی بازی دارند، البته نه همه آن ها ولی اکثر آن ها با این برنامه مواجه بودند. برنامه آن ها فیفادی کاملا پر بود پس ما به یک سری تیم در آسیا و تیم های معدودی در آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی محدود می شدیم. این مساله مربوط به امروز و فردا نیست یعنی اگر برنامه ریزی و تفکر برای برای تیم ملی وجود داشت کاملا مشخص می شد. این اولین و مهم ترین نکته است.

برای بازی کانادا باید حداقل 6 روز زودتر به ونکوور می رفتیم

مشخص بود محدودیت بازی خواهیم داشت چون بسیاری از تیم‌ های ملی در سراسر دنیا برنامه از قبل رزو شده و رسمی دارند. این را از قبل می دانستیم پس باید بسیار هوشمندانه و دقیق برنامه ریزی می کردیم و پلن بی هم در نظر می گرفتیم چون گزینه ها محدود بوده و اگر یک لغو احتمالی مثل بازی با کانادا اتفاق می افتاد، به دردسر امروز دچار نمی شدیم. مثلا در آمریکای شمالی هم همه تیم ها آزاد نبودند چون آن ها هم یک کونکاکاف دارند که مشغول هستند، تیم های مثل کانادا و مکزیک و باقی تیم ها. به نظر من از قبل باید می دانستیم با چه شرایطی در این فیفادی مواجه هستیم و برای پیدا کردن بازی دوستانه باید مدیریت می کردیم. بازی با کانادا به اسم شبیه سازی دیدار با آمریکا انتخاب شد ولی نکته بسیار مهم و کلیدی وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است. تیم ملی 9 خرداد ساعت 6 بعد از ظهر در کمپ تیم های ملی اولین جلسه تمرین را برگزار می کند و بعد از اینکه استقلال هم بازی داشت و داستان‌هایی که درباره آن بازی اتفاق افتاد، تیم ملی در 10 خرداد تقریبا تکمیل می شود. قبل از این تاریخ تیم ملی تکمیل نبود و همه بازیکنان در تمرین حاضر نبودند. 10 خرداد اولین جلسه ای است که تیم ملی تکمیل شده است. در ابتدا اعلام شد تیم ملی 16 خرداد قرار است با کانادا بازی کند. اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد؛ تیم ملی 10 خرداد در تهران حاضر بوده است. اختلاف ساعت بین تهران ونکوور، محل برگزاری بازی با کانادا حدود 13 ساعت است و این یک فکت علمی کاملا تایید شده است که به ازای هر دو ساعت اختلاف، وقتی شما از مقصدی به نام تهران قرار است به سمت کانادا و ونکوور حرکت کنید، تازه این پرواز به سمت غرب است، پرواز به سمت شرق که داستانش پرچالش تر هم هست و توضیح خواهم داد. به ازای هر دو ساعت اختلاف، یک روز زودتر باید در آن مکان حضور پیدا کنید. یعنی وقتی 13 ساعت پرواز داریم، تیم ملی 6 روز قبل از بازی با کانادا باید در ونکوور حضور پیدا می کرد. به چه دلیل؟ چون بازیکنان با این اختلاف 13 ساعته سازگاری پیدا کنند. تیم ملی 10 خرداد در تهران بوده و تازه قرار بوده یک سری بازیکنان به ترکیه بروند و ویزا بگیرند بعد حرکت کنند. پس تیم ملی در زودترین زمان ممکن حتی اگر بازی لغو نمی شد، 13 یا 14 خرداد به کانادا می رسید.

به مراکش مقابل آمریکا نگاه کنید!

یعنی 48 الی 72 ساعت قبل از بازی که اصلا زمان مناسبی برای سازگاری با شرایط ساعت جدید به وقت کانادا برای بازیکنان تیم ملی نبوده است. تیم ملی باید حداقل 6 روز زودتر به ونکوور می رفت و چند جلسه تمرین ریکاوری برگزار می‌کرد و یک جلسه تمرین پرفشار انجام می داد. بعد این بازی تبدیل به یک دیدار با کیفیت و با دست آورد برای تیم ملی می شد. پس اساسا بازی در 16 خرداد حتی اگر لغو نمی شد برای تیم ملی هیچ فایده‌ای نداشت چون بازیکنان با ساعت جدید آداپته نبودند و در زمان مناسب به کانادا نمی رسیدند. احتمال آسیب دیدگی زیاد بود و عملکرد بازیکنان با افت مواجه می شد. دقیقا آن چیزی که برای مراکش مقابل آمریکا اتفاق افتاده است. مراکش می رود آنجا، بازی می کند و سه تا می خورد! این بازی هیچ دستاوری برای مراکش نداشته است. تازه مراکش از شمال غرب آفریقا رفته نه تهران! فاصله بین آنجا و آمریکا خیلی کمتر هم بوده است. بماند که حالا گفته شد قرار بوده سه بازی آنجا انجام دهیم که در نهایت یکی شد و آن یکی هم لغو شد. داستان برگشت که دیگر بدتر است. یعنی اگر کانادا قرار بود در تهران با ما بازی کند، به ازای هر 1 ساعت باید 1 روز زودتر می آمد یعنی باید 12 الی 13 روز زودتر می آمد که بدن بازیکنان جدید آداپته شود. این ها مسائل فیزیولوژی بدن بازیکنان است که باید برای مسافت های طولانی رعایت شود.

لغو بازی با کانادا موهبت الهی بود

خلاصه اینکه حتی اگر بازی کانادا 16 خرداد برگزار هم می شد به دلایلی که گفتم دستاوردی برای ما نداشت و لغوش یک موهبت الهی بود چون برنامه ریزی از اول اشتباه بود و بازی با اروگوئه هم دقیقا به دلایل مشابه لغو شد. اگر قرار بود با اروگوئه بازی کنیم باید یک هفته زودتر می رفتیم. یک زمانی هست می خواهیم طولانی مدت بمانیم بله می شود یک هفته زودتر رفت و دو بازی دوستانه هم برگزار کرد ولی اینکه چند روز زودتر برسد اروگوئه و یک بازی دوستانه انجام دهید و بلافاصله برگردید فایده ای ندارد. لغو آن دستاوردی بیشتری دارد تا برگزاری اش. پس تا امروز تیم ملی فیفا دی را که یک هفته هم از آن گذشته فدای بازی با کانادا کرده است و بنا به دلایلی که گفتم و محدودیت هایی که وجود دارد، ما با بی برنامگی حالا برای بازی دوستانه کاسه چه کنم چه کنم دستمان گرفته ایم.

پشت بازی برزیل با کره جنوبی و ژاپن اهداف تجاری است

استرالیا در همین پلی آف فعلی با امارات بازی دارد. بازی در قطر است. 6 روز، 7 روز زودتر به قطر آمدند و با اردن بازی دوستانه کردند. بماند که برخی بازیکنان اروپایی این تیم از اروپا آمدند و فاصله برایشان زیاد نبوده است. تمام این توضیحات به این منظور است که در واقع بازی تیم ملی با کانادا در تاریخ 16 خرداد اگر اتفاق می‌افتاد، اصلا شرایط خوبی برای تیم ملی رقم نمی زد. سفرهای طولانی مدت برای فیفا دی های کوتاه مدت که نهایتا 15 روز است واقعا بی معنی است. اگر هم می بینیم برزیل با ژاپن و کره بازی می کند، اهداف ورزشی دیگر وجود ندارد و اهداف تجاری پشت این قضیه است. شک نکنید فدراسیون های فوتبال کره جنوبی و ژاپن مبلغ قابل توجهی به برزیل پرداخت کردند. همچنین آن ها یک بازی برگزار نمی کنند، چند بازی دوستانه انجام می دهند که بدن بازیکنان آداپته شود وگرنه تیم از لحاظ عملکرد و افزایش احتمال مصدومیت دچار مشکل می شود.

همین حالا هم برای فیفا دی بعدی دیر است

هشت روز از فیفا دی فعلی باقی مانده و بالاخره ما قرار است برابر الجزایر در تاریخ 22 خردادماه بازی کنیم البته در خبرهای غیررسمی خواندم سرمربی حریف گفته با تیم دوم می آید چون همانطور که گفتم آن ها درگیر مقدماتی جام ملت های آفریقا هستند و باید دو بازی رسمی برگزار کنند و سومین یا چهارمین بازی آن ها با ماست. کاملا مشخص است تیم ملی در تدارک به مشکل خورده چون در زمان لازم، توجه لازم به آن نشده است. به جزییاتی که گفتم توجهی نشد و حتی اگر الان هم برای فیفا دی بعدی اقدام کنیم، دیر است. این موضوع خیلی مشخص است و کافی است فقط لیست بازی های دوستانه تیم های دیگر برای فیفا دی بعدی را ببینید. آن ها از قبل رایزنی و تدارکات لازم را انجام داده اند. واضح است پیدا کردن بازی برای تیم ملی بسیار سخت است و این فیفا دی متاسفانه فدای بازی با کانادا لغو شد. همانطور که گفتم لغو بازی با کانادا بهتر بود. اگر به این جزییات توجه می کردیم، به جای اینکه یک بازی ایده آل با این هدف که شبیه سازی جام جهانی انجام شود، سراغ دو بازی دوستانه می رفتیم و صرفا به همین موضوع توجه می کردیم و کیفیت و نام حریف را مدنظر قرار نمی دادیم چون 60 الی 70 درصد تیم ها در این فیفا دی درگیر هستند و ساعت طولانی باعث می شود بازی با تیمی مثل کانادا چیزی حز خستگی و مصدومیت برای ما نداشته باشد. امیدوارم این مسائل مورد توجه قرار بگیرد، هم از سوی فدراسیون در این چند ماه که اوضاع آشفته ای داشت هم از سوی نفر اول تیم ملی یعنی سرمربی ما، اسکوچیچ که به شکل عجیبی در این مدت سکوت کرد و ما یکی از مهم ترین فیفا دی ها را برای این تیم ملی که پتانسیل فوق العاده ای دارد و این همه بازیکن لژیونر داریم از دست دادیم. امیدوارم برنامه ریزی درستی کنیم که نتیجه خوبی در جام جهانی بگیریم.

اخبار داغ 

تعجب اماراتی‌ها از تاثیر مجازی مجیدی در باشگاه اتحاد کلبا استوری سردار آزمون و کری خوانی برای بیرانوند: خسته از گلزنی به بیرو! / فیلم دلداری دادن متئو لاهوز به الکساندر زینچنکو پس از ناکامی اوکراین در رسیدن به جام جهانی / عکس کریستیانو رونالدو گل دوم خود مقابل سوئیس را به مادرش تقدیم کرد/عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لغو بازی با کانادا موهبت الهی بازی دوستانه برای فیفا دی برای تیم ملی برنامه ریزی پوریا جراحی روز زودتر جام جهانی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صمد مرفاوی: به یک دلیل از جواد نکونام خیلی خوشم آمد / برکناری علی خطیر را به فال نیک می‌گیرم

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از دیدار هفته بیست‌وپنجم استقلال و تراکتور، یک اتفاق مهم در مدیریت آبی‌ها رخ داد و علی خطیر، مدیرعامل سابق این باشگاه از سمت خود برکنار شد. خطیر پس از شروع فصل و با استعفای حجت کریمی به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شد و پس از واگذاری این باشگاه این جایگاه را از دست داد. جواد نکونام و علی خطیر از ابتدای شروع همکاری اختلافات زیادی باهم داشتند و همین موضوع تاثیر زیادی روی شرایط استقلال گذاشت. پس از برکناری خطیر، حالا فرشید سمیعی به عنوان سرپرست مدیرعاملی استقلال انتخاب شده است.

صمد مرفاوی، پیشکسوت استقلال و سرمربی سابق این تیم درباره تغییرات استقلال گفت: جا دارد ابتدا از آقایان علی عسگری و شهریاری تشکر کنم که هم به کمک استقلال آمدند و هم اقدامات فوری و ضروری انجام دادند. من مهندس شهریاری را از زمان صباباتری می‌شناسم که این تیم را از لیگ دسته اول بالا آورد و به سطح اول فوتبال کشور رساند. خوشحالم چنین شخصی مسئولیت اداره باشگاه را برعهده گرفته و با شناختی که از او دارم مطمئن هستم، استقلال از لحاظ ساختاری هم به شرایط مطلوبی برسد. به شخصه برکناری مدیرعامل سابق و تغییرو تحولات مدیریتی را به فال نیک می‌گیرم.

وی ادامه داد: به طور نمونه باید به کمپ مرحوم ناصرحجازی اشاره کنم که به اسم اسطوره باشگاه استقلال است، اما وضعیت خوبی ندارد. کیفیت زمین چمن آن قابل قبول نیست و از لحاظ فنی و تاکتیکی هم با توجه به اینکه آپارتمان‌های زیادی آن را احاطه کرده اند شما نمی‌توانید تمرینات تاکتیکی را با خیال راحت انجام دهید، چون ممکن است لو برود. انشالله با ورود مالکیت جدید امکانات سخت افزاری افزایش و کمپ زنده یاد حجازی هم بازسازی شود.

پیشکسوت استقلال که در فصل جاری یکی از حامیان جواد نکونام بوده، در این خصوص نیز خاطرنشان کرد: من جواد نکونام را به یک دلیل ویژه دوست دارم و از او خیلی خوشم آمدکه هنوز هم جایی نگفته ام. زمانی که او ملی پوش مطرح ما بود و من هم مربی بودم، علاقه اش به استقلال را اعلام کرد. معمولا بازیکنان تیم ملی بنابرمصلحت یا منفعت هرگز استقلالی یا پرسپولیسی بودن خود را علنی نمی‌کنند. جواد نکونام، اما اعلام کرد استقلالی است و از همان زمان ارادتم به عنوان یک استقلالی به او بیشتر شد.



صمد مرفاوی افزود: جواد نکونام زمان سرمربیگری آقای قلعه نویی هم یکی از ارکان قهرمانی استقلال بود و حالا به عنوان مربی توانسته است موفق ظاهر شود. او به عنوان سرمربی فصل عجیب و غریب و بسیار سختی را پشت سرگذاشت و با مشکلات فراوانی جنگید تا تیمش را صدرنشین نگه دارد. این خصلت جنگندگی او را هم دوست دارم که چه در زمان بازی و چه مربیگری روحیه مبارزه طلبی و برتری دارد.

بازیکن پیشین استقلال در پایان توصیه‌ای هم به جواد نکونام کرد و گفت: به عنوان یک استقلالی و کسی که با افتخار پیراهن آبی رنگ این تیم را پوشیدم از جواد نکونام می‌خواهم توجهی به برخی منتقدان نکند. از ابتدای فصل گفتم که نکونام استراتژی درستی انتخاب کرده و با توجه به داشته هایش نتایج خوبی هم گرفته است. او در ۵ هفته پایانی هم باید همان استراتژی را دنبال کند و پیگیر انتقادات گول زننده نشود. استقلال با همین فرمان می‌تواند در ۵ بازی باقی مانده بهترین نتایج را گرفته و به امید خدا همه ما استقلالی‌ها را شاد و خوشحال کند.


دیگر خبرها

  • هاشمی‌نسب: این استقلال قهرمان لیگ است چه با جام چه بی جام
  • بازیکن سابق پرسپولیس: روزبه چشمی باید سه بار اخراج می شد
  • مربی خارجی تیم ملی میهمان ویژه بازی سپاهان - استقلال خوزستان
  • کاپیتان سابق استقلال: آن سپاهانی بدون شک خودش دختر نداشت | نکونام امروز بازیکن نیمکت نشین را فیکس کند
  • سرنوشت قهرمانی به هیچ عنوان دست استقلال نیست | پرسپولیس با استرس رقیب جام را می گیرد
  • کلهر: سرنوشت قهرمانی دست استقلال نیست
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • آنچلوتی به رکورد تاریخی مربی سابق تراکتور رسید
  • از وقتی نکونام رسما اعلام کرد که استقلالی است از او خوشم آمد!
  • صمد مرفاوی: به یک دلیل از جواد نکونام خیلی خوشم آمد / برکناری علی خطیر را به فال نیک می‌گیرم