Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عربستان سعودی و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و نهادهای مسلمان روز یکشنبه اظهارات یکی از مقامات ارشد حزب حاکم هند علیه حضرت محمد (ص) را محکوم کردند و برخی خواستار اقدام متقابل برای پایان دادن به چنین اقدامات اسلام‌هراسی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل آریا؛اظهارات هفته گذشته سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی، نخست وزیر هند، موجب درگیری ها در یکی از ایالت های هند و درخواست برای دستگیری وی و گسترش خشم در خارج از کشور به کشورهای مسلمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوپور شارما این اظهارات تحریک آمیز را در جریان یک مناظره تلویزیونی درباره پیامبر اسلام بیان کرد.

ریاض اظهارات سخنگو را "توهین آمیز" توصیف کرد و خواستار "احترام به عقاید و مذاهب" شد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در محکومیت اظهارات شارما گفت که "این وزارتخانه بر رد دائمی تعصب نسبت به نمادهای دین اسلام تاکید می کند و پیشداوری نسبت به همه شخصیت ها و نمادهای مذهبی را رد می کند."
این وزارتخانه همچنین از اقدام BJP برای تعلیق این سخنگو از کار استقبال کرد.

فرد هتاک روز یکشنبه به دلیل گسترش خشم در خارج از کشور به کشورهای مسلمان تعلیق شد.

از سوی دیگر؛قطر از هند خواست که بابت اظهارات "اسلام هراسانه" عذرخواهی کند، این در حالی است که ونکایا نایدو معاون رئیس جمهور هند در تلاش برای تقویت تجارت از این کشور ثروتمند خلیج فارس بازدید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه، نامه اعتراضی رسمی به این نماینده ارسال شد که در آن آمده بود: «قطر منتظر عذرخواهی عمومی و محکومیت فوری این اظهارات از سوی دولت هند است»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اجازه دادن به چنین اظهارات اسلام هراسانه برای ادامه فعالیت بدون مجازات، خطری جدی برای حمایت از حقوق بشر است» و «یک چرخه خشونت و نفرت ایجاد خواهد کرد».

کویت همچنین سفیر هند را در میان فراخوان‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی برای تحریم کالاهای هندی در خلیج فارس احضار کرده بود.

سازمان همکاری اسلامی (OIC) مستقر در جده هم گفت که اظهارات شارما در زمینه تشدید نفرت و توهین به اسلام در هند و اقدامات سیستماتیک علیه مسلمانان بیان شده است.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز با صدور بیانیه ای اظهارات شارما را محکوم کرد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اهانت عربستان خلیج فارس خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند

تلویزیون اسرائیل گزارش داد یک هواپیمای این رژیم در خاک عربستان فرود آمده و احتمالا چند مقام اسرائیلی به ریاض رفته باشند.
 
به گزارش فارس؛ یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.
 
تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.
 
کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.
 
این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.
 
در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم