Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، با توجه به تغییر قیمت برخی اجناس در بازار و بی‌اطلاعی مردم از قیمت‌ها و همچنین عدم درج قیمت کالا توسط برخی از فروشندگان، آخرین قیمت تعدادی از اقلام پرمصرف که توسط سرصنف‌ فروشندگان لبنیات، میوه و تره‌بار و گوشت اعلام شده در ادامه آمده است.

قیمت هر کیلوگرم شیر برای مصرف‌کننده ۱۵ هزار تومان، هر کیلوگرم ماست فله‌ای ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ظرف ماست ۲ کیلویی که حداقل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ کیلوگرم گنجایش دارد ۳۳ هزار تومان و ظرف ماست ۲.۵ کیلویی که حداقل ۲.۳ گرم گنجایش دارد ۴۳ هزار تومان است.

قیمت هر کیلو دوغ فله‌ای ۱۰ هزار تومان، هر کیلو کره محلی دوغی ۲۰۰ هزار تومان، هر کیلو کره خامه‌ای ۱۸۰ هزار تومان و هر کیلو تخم مرغ ۳۵ هزار تومان است.

قیمت گوشت گوساله و گوسفندی

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای مصرف‌کننده ۱۶۰ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله ۱۹۰ الی ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت میوه‌های فصلی و صیفی‌جات

همه قیمت‌هایی که در ادامه اعلام شده نرخ عمده‌فروشی میدان میوه و تره‌بار است که در تاریخ ۱۷ خردادماه توسط کمیته نرخ‌گذاری شهرستان شهرکرد تعیین شده است و مغازه‌های شهری اجازه دارند روی هر کیلوگرم میوه ۲۰ درصد، هر کیلوگرم سبزی ۳۵درصد، هر کیلوگرم صیفی ۲۵ درصد و روی قیمت میوه‌های خاص مانند موز، آناناس، انبه و کیوی ۱۵ درصد به عنوان سود اضافه کنند.

قیمت هر کیلوگرم آلوچه ممتاز برای مصرف‌کننده ۳۱ هزار تومان و آلوچه درجه ۲، ۷ هزار تومان، هر کیلوگرم آناناس ممتاز ۹۳ هزار تومان و آناناس درجه ۲، ۲۵ هزار تومان و هر کیلوگرم انگور یاقوتی ممتاز ۴۲ هزار تومان و درجه ۲ آن ۱۵ هزار تومان است.

قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال ممتاز برای مصرف‌کننده ۱۲ هزار تومان و درجه ۲ آن ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم سیب سفید و قرمز ممتاز ۱۶ هزار تومان و هر کیلوگرم سیب گلاب ممتاز ۵۰ هزار تومان است.

قیمت هر کیلوگرم توت سیاه برای مصرف‌کننده ۴۱ هزار تومان، توت سفید ۳۶ هزار تومان، توت فرنگی ممتاز ۴۲ هزار تومان و هر کیلوگرم توت فرنگی گلخانه‌ای ممتاز ۷۲ هزار تومان است.

قیمت هر کیلوگرم خربزه ممتاز برای مصرف‌کننده ۱۶ هزار تومان، هندوانه ممتاز ۶ هزار و ۳۰۰ تومان و هر کیلوگرم ملون ممتاز ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قیمت هر کیلوگرم گیلاس تک‌دانه ممتاز برای مصرف‌کننده ۱۲۰ هزار تومان، گیلاس قاهری یا آزادی ممتاز ۹۰ هزار تومان، هر کیلوگرم آلبالو ممتاز ۴۲ هزار تومان و درجه ۲ آن ۱۵ هزار تومان، زردآلو ممتاز ۷۲ هزار تومان و انواع دیگر زردآلو ۴۲ هزار تومان است.

قیمت صیفی‌جات 

قیمت هر کیلوگرم گوجه ممتاز برای مصرف‌کننده ۹ هزار و ۵۰۰ هزار تومان، گوجه گلخانه‌ای ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار بوته‌ای ممتاز ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای ممتاز ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب‌زمینی ممتاز ۱۵ هزار تومان است.

قیمت هر کیلوگرم بادمجان قلمی ممتاز برای مصرف‌کننده ۹ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه‌ای ممتاز ۱۶ هزار تومان و هر کیلوگرم کدو خورشتی ممتاز ۱۱ هزار تومان است.

قیمت هر کیلوگرم پیاز سفید ممتاز برای مصرف‌کننده ۸ هزار تومان، پیاز قرمز ممتاز ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم  پیاز زرد ممتاز ۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت میوه قیمت گوشت قیمت لبنیات صنف میدان میوه و تره بار هزار تومان و هر کیلوگرم هزار تومان و هر کیلو هزار و ۵۰۰ تومان قیمت هر کیلوگرم هزار تومان ۲ هزار تومان ۴۲ هزار تومان ۱۵ هزار تومان قیمت هر کیلو گلخانه ای درجه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرآنلاین ،این مطالعه شامل افراد میانسال مبتلا به اضافه وزن و مقاومت به انسولین بود که خود را با کاهش خفیف شناختی توصیف کردند.

مهر در خبری نوشت:نویسندگان این مطالعه عنوان می‌کنند که آنتوسیانین ها، ترکیبات زیست فعال موجود در توت فرنگی، بلوبری، و سایر انواع توت‌ها، ممکن است عامل محافظت کننده عصبی باشد.

طبق این مطالعه جدید، بزرگسالان میانسال مبتلا به اضافه وزن و مقاومت به انسولین که به مدت ۱۲ هفته توت فرنگی مصرف کردند، کاهش تداخل حافظه و افسردگی را گزارش کردند.

با توجه به اختلالات شناختی، مانند بیماری آلزایمر، که به آهستگی در طی یک دوره چند ساله که از میانسالی شروع می‌شود، ایجاد می‌شود، نویسندگان این مطالعه معقتدند تغییر رژیم غذایی ممکن است پیشرفت زوال عقل را کاهش داده و خلق و خو را بهبود بخشد.

این مطالعه بر روی آنتوسیانین ها تمرکز دارد. تحقیقات قبلی روی بلوبری - که حاوی آنتوسیانین نیز است - توسط نویسنده اصلی این مطالعه نشان داد که این ترکیب عملکرد اجرایی مغز را بهبود می بخشد.

در مطالعه حاضر پنج مرد و ۲۵ زن شرکت کردند. آنها به دو گروه تقسیم شدند: گروهی که توت فرنگی مصرف می‌کردند و گروهی که دارونما دریافت می‌کردند.

محققان سلامت عصبی و خلق و خوی افراد را قبل از شروع کارآزمایی ۱۲ هفته‌ای ارزیابی کردند.

در طول آزمایش، به گروه آزمایش دستور داده شد که یک بسته پودر مخلوط با مایع، تهیه شده از توت فرنگی کامل خشک، یخ زده و آسیاب شده مصرف کنند. بسته توت فرنگی حاوی معادل یک فنجان توت فرنگی کامل تازه بود.

محققان دارونما را طوری فرموله کردند که طعم، ظاهر و بار کربوهیدراتی مشابه پودر توت فرنگی داشته باشد.

هیچ یک از گروه‌ها برای جلوگیری از تأثیرگذاری بر یافته‌های مطالعه، توت‌های دیگری را در طول دوره آزمایشی مصرف نکردند، زیرا سایر میوه‌ها ممکن است دارای ترکیبات محافظ عصبی خود باشند.

فرضیه نویسندگان این مطالعه این است که فواید آنتوسیانین های توت فرنگی در ماهیت ضد التهابی آن نهفته است و این کاهش التهاب و کاهش استرس اکسیداتیو ممکن است در برابر زوال شناختی محافظت کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901080

دیگر خبرها

  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • با مصرف این میوه جوان شوید