Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت‌رسانی و غم‌گساری از مردم سرلوحه روحانیون قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در نشست با مدیران‌کل تبلیغات اسلامی مناطق تلفیقی کشور که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان برگزار شد ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار داشت: بنده از 40 سال گذشته در عرصه تبلیغ بوده که عمده آن در استان‌های تلفیقی کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْكُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ گفت: ای اهل ایمان، شما اگر خدا را یاری کنید (یعنی دین و پیغمبر خدا را) خدا هم شما را یاری کند و ثابت قدم گرداند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب وظیفه روحانیت را در سه بخش تعبیر فرموده است، تصریح کرد: حضرت آقا فرموده "هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت‌رسانی و غم‌گساری از مردم" رسالت ماست، بنابراین انتظار می‌رود همه روحانیون در این راستا گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون برای رفع مشکلات مردم وقت بگذارند، فکر و مطالعه کرده و راهکار ارائه دهند، افزود: باید انسان‌ها را در عرصه تبلیغ به ویژه در مناطق تلفیقی کشور دوست داشت و به عقاید آنها احترام گذاشت و از مباحث حساسیت‌زا دوری کرد.

پورذهبی احترام به عقاید دیگران را اصل تبلیغ دانست و بیان کرد: دوری از تنفر، حس خودبرتر بینی و خود حق بینی انسان را از اهداف تبلیغ دور خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه زیارتگاه‌های متعددی در استان کردستان وجود داشته که در استان‌های دیگر کشور وجو ندارد عنوان کرد: اهل‌سنت به اهل بیت(ع) علاقه‌مند و محبت داشته و از خود تا امام زین‌العابدین شجره‌نامه نوشته و اعتقاد دلی است. باید مشترکات و فرهنگ اهل‌بیت(ع) در عمل ترویج شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه از دیدگاه امام رضا(ع) انسان‌ عاقل 10 خصلت دارند، خاطرنشان کرد: به هر کس که می‌رسد بگوید این از من بهتر و با تقواتر است، بنابراین این نگاه بسیار در عرصه تبلیغ مهم است.

وی با اشاره به نشست اواخر سال گذشته با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: حضرت آقا در آن نشست فرمودند از انفعال(بی‌عملی) و غرور دوری کنید و مسئولانی که مسئولیت بر عهده می‌گیرند از خداوند استمداد بجوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ارتقای جایگاه روحانیت و تبلیغ را مستلزم مطالعه و شناخت از ظرفیت‌های منطقه دانست و ابراز داشت: گاهی اوقات آمارهای اشتباه از برخی حوزه‌‌ها توسط افرادی ارائه می‌شود که افکارعمومی را نگران و اقدامی در جهت خودزنی است.

وی با تاکید بر ضرورت خودسازی و اخلاص در عمل یادآور شد: موفقیت یک آرزو و خواسته انسان موفق است، بنابراین سعی کنیم در کارها و مسئولیت‌ها ضمن مدیریت هدایت نیز کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در اصفهان: اساس راهبردی اسلام "تبیین" استقائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی: پاسخ به شبهات ضدانقلاب در فضای مجازی نیازمند جهاد تبیین همگانی است

پورذهبی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "برنامه خوب است، اقدام هم خوب است اما از همه مهم‌تر تاثیرگذاری است"، افزود: باید بدانیم برنامه‌ها چقدر خروجی و تاثیرگذاری خواهد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به ترجمه و شرح خطبه 183 نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: بنده معتقدم بخش عمده‌ای از فرصت مسئولیت، امتحان پس دادن است، بنابراین امیدواریم خداوند متعال به ما توفیق خدمتگزاری به مردم بدهد.

وی خاطرنشان کرد: 23 هزار شهید از استان کردستان تقدیم انقلاب شده است که می‌طلبد روحانیون رشادت‌های این عزیزان را بیشتر برای نسل جوان بازگو کنند.

پورذهبی بر پیوند اسلام، کردستان و ایران تاکید کرد و بیان داشت: تربیت انسان و استقلال اجتهادی باید در در اولویت قرار گیرد که در همین راستا در سفر قریب‌الوقوع رئیس‌ جمهور برنامه‌هایی برای تقویت مدارس علوم دینی سه شهرستان از جمله سقز برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/481/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۶۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون و عضو کمسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: سیاسی‌بازی و ورود به مسائل حاشیه‌ای مانع خدمت‌رسانی و چالشی برای شوراهای اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، ابوالفضل ابوترابی شامگاه _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بخش کرون از توابع شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یک قوه در کنار سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه حائز اهمیت هستند و اساتید بزرگ حقوق جایگاه مهمی به این نهاد می‌دهند.

وی افزود: نباید از جایگاه آن غفلت کرد که نویسندگان قانون اساسی نیز با نگاه بلند به آن اشاره کرده و در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ به اهمیت و جایگاه آن پرداخته و در اصل ۱۰۷ به صورت ویژه توجه شده است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با شناخت این جایگاه انتظارات مشخص و نمایندگان مردم در این نهاد نیز به وظیفه‌های اصلی خود می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ناشناختگی وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عملکرد این نهاد تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: شوراها وظیفه اجرایی ندارند و عمده کار آن‌ها تصمیم‌گیری محلی بوده و به عنوان پارلمان در یک شهر و روستا وظیفه و مأموریت دارند.

ابوترابی اضافه کرد: مسائل حاشیه‌ای و نگاه سیاسی در انتخاب اعضای آن و همچنین اجرای برنامه‌های منتخبین مردم در شورای اسلامی باعث شده تا فعالیت‌های این نهاد تحت تأثیر موضوعات فرعی بشود و در خدمت‌رسانی با مشکل روبرو شوند.

وی با بیان اینکه اصلاح نگرش و توجه و تمرکز بر مأموریت محلی و خدمت رسانی باعث افزایش عملکرد آن‌ها خواهد شد، تصریح کرد: شوراهای اسلامی با همکاری شهرداران و دهیاران در تصدی مسئولیت محلی امکان رفع بسیاری از مشکلات منطقه خود را دارند.

عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی سیاست پیشنهاد طرح جامع مدیریت شهری را جلوگیری از تمرکزگرایی در تهران و مراکز استان‌ها بیان کرد و اذعان داشت: با تصویب و اجرای این قانون وظایف مدیران محلی افزایش یافته و با همکاری مردم مشکلات احصا و رسیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح پیشنهادی طرح جامع مدیریت شهری در مجلس دوازدهم بررسی و به صحن علنی خواهد رفت، اما در برنامه هفتم توسعه کشور به این نیاز و موضوع مهم اشاره شده تا دولت برای آن برنامه‌ریزی و اقدام کند.

کد خبر 748914

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود