Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:30:25 GMT

کتاب صوتی خاطرات شهید کهگیلویه و بویراحمدی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۰۰۸۰

کتاب صوتی خاطرات شهید کهگیلویه و بویراحمدی منتشر شد

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه به ایرنا گفت: کتاب صوتی خاطرات این معلم شهید با گویندگی عبدالعزیز تقی‌زاده و با حمایت مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس این اداره‌کل منتشر شده است.

امیرعباس آسمند افزود: این کتاب با روایتگری «علی ثابتی» توسط «سروش درست» به رشته تحریر درآمده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی و فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شهید «سید عباس رام‌نژاد» در سال ۱۳۴۲ در شهرستان بهمئی متولد شد و دی‌ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه «شلمچه» بر اثر ترکش خمپاره بعثی‌ها به شهادت رسید.

 شهید رام‌نژاد از شهدای والامقام این استان است که به طور مستمر در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و به گفته هم‌رزمانش همواره سخت‌ترین مأموریت‌ها را به عهده می‌گرفت.

۳۳ هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد به جبهه های جنگ اعزام شدند که یکهزار و ۸۰۰ نفر آنان شهید و۳۱۰ نفر آنان آزاده (اسیر) شدند.۵۶ نفر از این تعداد شهید زیر ۱۵ سال سن داشتند.
بیش از ۹۹ درصد شهدای کهگیلویه و بویراحمد در خط مقدم جبهه شهید شدند که ۶۰۰ نفر آنان دانش آموز و ۷۸ نفر دانشجو بودند.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.جمعیت استان افزون بر ۷۲۰ هزار نفر برآورد شده است.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد و در بین این آثار اثر تولیدات واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان نیز برگزیده شد. اکبر آیین افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.
وی ادامه داد: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از شهرستان لنده تولید حوزه هنری استان توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر بچه های مسجد پذیرفته شد. مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسراییل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد. پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • اهدای جهیزیه به ۲۰۰۰ زوج کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • اندیشه‌های الهی به دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری