Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:29:18 GMT

آغاز فعالیت چهار مرکز نوآوری در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۰۱۷۲

آغاز فعالیت چهار مرکز نوآوری در اردبیل

حبیب ابراهیم پور گفت: این مراکز شامل ۲ مرکز نوآوری گیاهان دارویی، عسل و انیمیشن است که طبق برنامه اواخر خرداد ماه امسال فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل می گوید: مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در اردبیل راه‌اندازی شده و در کنار آن با همکاری شرکت کشت و صنعت مغان ایجاد مرکز نوآوری تولید بذر منحصر به فرد دانه‌های روغنی نیز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم پور درباره احداث ساختمان پارک علم و فناوری اردبیل گفت: این ساختمان ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای آن ۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گفته او ۳۵ شرکت دانش بنیان و ۱۱۸ واحد رشد در استان اردبیل فعال است و سهم پارک علم و فناوری در اشتغال پایدار استان مشخص شده و تاکنون یک هزار و ۱۶۰ اشتغال در پارک ایجاد شده و امسال هم ۳۵۰ نفر در حوزه‌های مختلف پارک اشتغال می‌یابند.

ابراهیم‌پور با اشاره به احداث کارخانه نوآوری در اردبیل گفت: این کارخانه در مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرک الهیه اردبیل در دست احداث است که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.

به گفته او، تقویت ارتباط بین دانشگاه، مردم و پارک علم و فناوری منجر به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت ارتباطات بین پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و جامعه تاکید ویژه‌ای دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل درباره امضای قرارداد تأسیس و راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی و دامپروری بین پارک علم و فناوری استان اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: اعتبار لازم برای راه اندازی پردیس از سوی وزارت علوم تحقیقات فناوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و کشت و صنعت مغان تامین می‌شود. 

او می گوید: رایزنی با مسئولان جمهوری آذربایجان در باره امکان‌سنجی راه‌اندازی پردیس علم و فناوری مشترک با استان اردبیل آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارک علم و فناوری اردبیل کشت و صنعت مغان مرکز نوآوری گیاهان دارویی توسعه اقتصاد دانش بنیان پارک علم و فناوری استان اردبیل مرکز نوآوری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا.  شقایق حق جوی جوانمرد، در افتتاحیه رویداد «فبین‌فود یا هم‌رسانی نیاز‌ها و ایده‌های نوآورانه صنایع غذایی در آزمایشگاه ساخت سریع»، گفت: دانشگاه‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی رشد بسیاری کرده اند و افراد بسیاری نیز از آن فارغ‌التحصیل شده اند که این افراد باید در صنایع کشور مشغول به کار شوند.

حق‌جوی جوانمرد افزود: از سوی دیگر صنعت نیز کار‌های زیاد بر زمین مانده دارد که به سختی اداره می‌شوند و به همین دلیل نوآوری در آن کم دیده می‌شود و این معاونت مسوول اشاعه و ترویج فناوری است.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان اینکه صنایع به سختی به موضوع تحقیق و توسعه توجه دارند، گفت: این رویداد هم رسانی لازم را ایجاد می‌کند تا در کنار نیاز‌های صنایع، نقدینگی موجود در کشور و البته حضور نخبگان، حرکتی در کشور ایجاد شود تا ظرفیت‌های آزمایشگاه‌های ساخت سریع (فب‌لب) برای نوآوری در صنعت غذا فراهم شود.

حق جوی جوانمرد اضافه کرد: چشم انداز ما این است که این رویداد در سال‌های آینده بین المللی شود، زیرا غذا یکی از نمایشگر‌های قدرت و فرهیختگی کشور‌ها به شمار می‌رود.  این در حالی است که کشور ما با وجود غذا‌های فاخر متشکل از هزاران ترکیب شگفت انگیز نتوانسته غذا‌های خود را در کنار میراث و فرهنگ مان به جهان معرفی و صادر کند.

امنیت غذایی در کشور در گروی ایجاد زنجیره فناوری و نوآوری است

شادی بلوریان، دبیر رویداد ملی فبین‌فود نیز با بیان این که این رویداد در سه کلیدواژه نوآوری، غذا و fablab (آزمایشگاه ساخت سریع) دنبال می‌شود، گفت: زمانی می‌توان از امنیت غذایی سخن گفت، که تمام مردم کشور به غذا در هر زمانی دسترسی داشته باشند و این رویداد سعی در هم‌افزایی بیشتر در این زمینه دارد، زیرا کشور‌های قدرتمند با تحدید غذا سعی در استعمار سایر کشور‌ها دارند.

وی ادامه داد: مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی می‌توانند رسیدن به امنیت غذایی را با ایجاد زنجیره فناوری و نوآوری تقویت و تسهیل کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم به نوآوری دست پیدا کنیم، فب لب‌ها نقش کلیدی در رسیدن آسان و ارزان به محصولات دارند.

وی ادامه داد: آزمایشگاه ساخت سریع بر مبنای سه محور ساخت و تولید نمونه‌های اولیه، خدمات تخصصی و کنترل کیفی، شرایط ارزیابی و ارائه محصول به بازار را فراهم می‌کند.

بلوریان گفت: پژوهش برای پژوهش مورد نیاز ما نیست، بلکه به دنبال تولید محصولی هستیم تا طرح‌های ارزشمند ارائه شده بتواند مشکلات مسیر حرکتی صنایع را تسهیل کند؛ بر همین اساس فب‌لب‌ها درصورتی موفق هستند که بتوانند نیازی از جامعه را برطرف سازند.

وی افزود: در این مسیر فناورانه، وقتی نیازی از سوی صنعت شناسایی و دریافت شد به محققان و نوآوران ارجاع می‌شود و جهاد دانشگاهی نیز می‌تواند زیرساخت‌های لازم برای این هم افزایی را فراهم کند.

بلوریان در خصوص رویداد فبین فود هم گفت: بعد از رونمایی از پوستر رویداد ملی فبین‌فود توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی پیش‌رویداد‌هایی با هدف معرفی فب‌لب یا آزمایشگاه ساخت سریع برگزار شد.

وی ادامه داد: اولین پیش‌رویداد آن با حضور صنایع مختلف، دومین پیش‌رویداد با حضور صنایع، نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و سومین پیش‌رویداد نیز با حضور نمایندگان صنایع، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برگزار شد.

بلوریان افزود: بعد از برگزاری پیش‌رویداد‌ها ۱۰۰ نیاز از صنایع دریافت شد و بعد از غربالگری‌ها ۶۰ نیاز انتخاب شده و به اطلاع فناوران و نوآوران رسید، در این مراسم طرح‌های برگزیده معرفی می‌شوند.

در پایان رویداد ملی فبین فود، ۹ تفاهم نامه بین صنایع و افراد نخبه به امضا رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • تشییع شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر آرام گرفت
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت