Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@09:55:07 GMT

جنگل‌های زاگرس فیلتری در برابر گرد و خاک

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۱۰۰۱

جنگل‌های زاگرس فیلتری در برابر گرد و خاک

سید محمدتقی سجادی گفت: جنگل‌های زاگرسی در حوزه خوزستان نزدیکترین جنگل‌های حوزه زاگرس به کانون‌های گرد و غبار کشور هستند و این مساله اهمیت حفظ جنگل‌های زاگرسی را دوچندان می‌کند.

او می‌گوید: خوزستان علی رغم اینکه در افکار عمومی به عنوان یک استان جنگلی شناخته نمی‌شود، اما بیش از یک میلیون هکتار عرصه جنگلی زاگرسی دارد که از این نظر سومین استان جنگلی در حوزه زاگرس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت: گونه بلوط که گونه غالب در جنگل‌های زاگرس است، به دلیل ساختار و مورفولوژی‌ای که دارد می‌تواند به عنوان یک فیلتر در برابر گرد و خاک عمل کند. برگ درختان بلوط به عنوان یک فیلتر طبیعی می‌تواند مانع بسیار خوبی برای ریزگرد‌ها باشد.

این مقام مسئول  گفت: ضرورت حفظ این جنگل‌ها با توجه به ماهیت و نقش آن‌ها در شرایط بحرانی ریزگرد، بسیار حائز اهمیت و حساس است. در این زمینه اقدامات متنوعی برای حفظ جنگل‌های زاگرسی در حوزه خوزستان انجام شده است تا شاهد حیات این جنگل‌ها باشیم.

آقای سجادی ادامه داد: امسال با مصوبه هیات دولت برای اولین بار اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای بحث محلول پاشی و مقابله با آفات و بیماری‌های جنگل‌های حوزه زاگرس به خوزستان اختصاص داده شد و در این زمینه در حال انجام اقدامات بسیار خوبی برای حفظ این جنگل‌ها هستیم.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی خوزستان، در سطح بسیار گسترده‌ای از جنگل‌های زاگرس، اقدامات بسیار جدی و خوبی برای مقابله با بیماری‌ها و آفات در حال انجام است. به دلیل اینکه خشکسالی می‌تواند آفات و بیماری‌ها را تسریع کند و از این رو نیاز به انجام چنین اقداماتی است.

 این مقام مسئول گفت: توجه به جنگل‌های زاگرس از نظر حفظ سلامتی در برابر بیماری‌ها و مقابله با آتش سوزی بسیار حائز اهمیت است تا بتوانیم این جنگل‌ها را برای کشور حفظ کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگل های زاگرس مقابله با ریزگردها منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل های زاگرس جنگل ها بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان
  • سرخپوشان پایتخت درصدد انتقام از آلومینیوم اراک/ بازی راحت سپاهان برای صعود در خوزستان
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد