Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

در حالی که سفیر ایران در روسیه بارها بر ساخت سریع خط آهن رشت آستارا تاکید کرده و گفته است تکمیل این خط آهن برای کشور بسیار ضروری و حیاتی است، برخی کارشناسان معتقدند فعالیت کریدور شمال جنوب مشروط به وجود راه آهن رشت آستارا و تمام ریلی بودن کریدور نیست.

به گزارش تین نیوز، تاکید کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه بر ساخت این خط ریلی تا جایی است که چند بار در اظهارات خود ساخت خط آهن رشت به آستارا برای کشور از نان شب هم واجب تر دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال برخی کارشناسان حمل و نقل معتقدند اگرچه در اهمیت و ضرورت احداث راه آهن رشت آستارا شک نیست با این حال ساخت آن چند سال طول می کشد و در این فاصله زمانی باید راهکاری برای فعال شدن این مسیر ترانزیتی اندیشید.

بیشتر بخوانید: کارشناسان: بودجه محدود بخش ریلی درست هزینه شود

به اعتقاد کارشناسان، فعالیت کریدور شمال جنوب مشروط به وجود راه آهن رشت آستارا و تمام ریلی بودن کریدور نیست و در وضعیت کنونی با حمل دریایی در خزر می توان بارهای هند به اروپا و بارهای روسیه به خلیج فارس را از طریق این کریدور و با همکاری ایران با روسیه جابجاکرد و تفاهم ایران و روسیه برای رونق دادن به کریدور شمال جنوب هم مهم است و هم عملی.

 برای مثال می توان گفت: کریدور شرقی غربی تراسیکا که شامل شاخه های میانی، شمالی و جنوبی نسبت به دریای خزر است با احداث و فعالیت خط باکو تفلیس قارص شاخه میانی که ضعیفتر بود، تاحدودی تقویت شد. زیرا شاخه میانی تراسیکا فعال شده و بار زیادی از میانه دریای خزر از بندر ترکمن‌ باشی به باکو با کشتی‌های رو-رو منتقل می شود.

به گفته کارشناسان، درسی که می توان از این کریدور گرفت آن است که برای داشتن یک کریدور فعال‌، لازم نیست تمام آن ریلی باشد و می تواند به صورت حمل ترکیبی باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: روسیه تین حمل و نقل خلیج فارس ایران و روسیه دریای خزر ایران و روسیه خلیج فارس دریای خزر حمل و نقل ترکیبی حمل و نقل ریلی شبکه ریلی ترانزیت کالا کریدور شمال جنوب راه آهن رشت آستارا کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه سفیر ایران در روسیه راه آهن رشت آستارا کریدور شمال جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت

سرهنگ ایرج کهریزی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت ترافیکی محورهای شرق استان تهران، اظهار کرد: وضعیت تردد در مسیر شمال به جنوب محور هراز سنگین است و با توقف متعدد خودروها مواجه هستیم.

وی گفت: در مسیر شمال به جنوب محور فیروزکوه محدوده گیلاوند، مهرآباد رودهن و بومهن نیز شاهد ترافیک سنگین هستیم.

رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت: تردد در محور قدیم جاجرود نیز سنگین است، اما تردد خودروها در آزادراه تهران- پردیس پرحجم و روان است.

رئیس پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران گفت: تردد در محورهای امام رضا (ع) و حرم تا حرم نیز عادی و روان است.

کد خبر 6089270

دیگر خبرها

  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند