Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساخت و ساز‌های غیرمجاز در گیلان از حاشیه شهر‌ها تا روستا‌ها، روز به روز در حال گسترش است؛ به طوری که این میزان ساخت و ساز‌ها صدای مسئولان ارشد استان را هم درآورده است.

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، ساخت و ساز‌های غیرمجاز در گیلان از حاشیه شهر‌ها گرفته تا کنار رودخانه‌ها و همچنین در روستا‌ها، روز به روز در حال گسترش است به طوری که میزان این ساخت و ساز‌ها حتی صدای مسئولان ارشد استان همچون استاندار گیلان را درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ساخت و ساز‌های غیرمجاز در دل طبیعت گیلان به طور کامل ملموس و قابل مشاهده است و ساختمان‌های قارچ گونه در مناطق جنگلی سبز شده تا زیبایی، سکوت و آرامش موجود در دل طبیعت کاهش یافته و مردم چهره نازیبایی را در طبیعت با وجود این بنا‌های غیرمجاز مشاهده کنند.


طبق آمار رسمی از سال ۹۷ تاکنون چهار هزار و ۴۱۶ پرونده تخلف ساخت و ساز در گیلان تشکیل شده است که شهر‌های رشت و خمام بیشترین سهم را در این تخلفات داشته‌اند و پس از آن شهر‌های رضوانشهر و تالش قرار دارند. البته این معضل فقط مربوط به گیلان نیست و در سایر استان‌ها نیز این تخلفات به خصوص در حاشیه شهر‌ها در حال شکل گیری است.

    هیچ دهیار و عضو شورایی حق صدور مجوز ساخت و ساز‌های غیرمجوز را ندارد

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز می‌گوید: همزمان با صدور حکم تخریب برای ساخت‌وساز‌های غیرمجاز، تمام کسانی‌که پروانه صادر کردند و کار را به این مرحله رساندند مقصر ماجرا هستند.


استاندار گیلان می‌افزاید: فرمانداران به بخشداران ابلاغ کنید و جلسه‌ای نیز برای دهیاران تشکیل دهید و پیگیری‌های لازم برای مقابله با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز را همچنین ابلاغ کنید؛ اینکه زمینی را به‌صورت غیرقانونی به اسم افراد بومی، اما به کام افراد غیربومی تغییر کاربری می‌دهند پذیرفتنی نیست.


عباسی با بیان اینکه جنگل‌خواری و ساحل‌خواری در سال‌های گذشته در استان گیلان تبدیل به عرف شده بود تصریح کرد: هیچ دهیار و عضو شورایی حق صدور مجوز برای این‌گونه ساخت و ساز‌های غیرمجوز را ندارد و این موضوع به آنان ابلاغ شود.


نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ضرورت جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز با رصد میدانی مدیران و فرمانداران خاطرنشان می‌کند: زمین‌های حاصلخیری در گیلان داریم که ظرفیت کشت، سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری دارند، اما متاسفانه به حراج گذاشته می‌شوند.

 


وی با بیان اینکه تقویت بوم‌گردی، گردشگری، ارائه خدمات، هتل‌ها و رستوران‌ها با تقویت اشتغالزایی باید دنبال شود ابراز می‌کند: ما همواره نسبت به صدور مجوز غیرقانونی برای افراد غیربومی حساس هستیم و مدیران هم دقت لازم را داشته باشند و در انشعاب برق و آب برای این ساخت‌وساز‌ها هم سخت‌گیری شود.


استاندار گیلان با اشاره به ساخت‌وساز‌های غیرمجازی که در زمین‌های نسقی رشت انجام می‌شود و به مقوله ایمن‌سازی هم توجه نمی‌شود می‌گوید: شهرداری‌ها با اتصال به سامانه نظام مهندسی کلیه اقدامات را در این سامانه پیگیری کنند و کارگروه مبارزه با زمین‌خواری در شهرستان‌ها نیز تشکیل شود.


نماینده عالی دولت در استان گیلان از فرمانداران خواست که قبل از ورود دستگاه قضا نسبت به شناسایی و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز با اولویت ویلا‌های لاکچری اقدام کنند خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدام به‌موقع مورد انتظار است.

 

وی با اشاره به ضرورت حفظ موهبت‌های استان، حفظ آب و خاک، توجه به قانون در ساخت‌وساز ابراز داشت: از آنجا که گیلان استان حادثه‌خیزی است باید دقت‌های لازم در جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز به‌عمل آید تا در جریان سیل، زلزله و وزش باد شاهد خسارات مادی و معنوی جبران‌ناپذیری نباشیم.

 

نزدیک به ۹ هزار رأی تخریب در رشت داریم


در این راستا، امیرحسین علوی، شهردار رشت در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز با اشاره به آمار فزاینده ساخت و ساز‌های بدون سند در رشت اظهار داشت: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ بیش از ۷۰۰ رای تخریب در این شهر انجام شد که نسبت به آمار بیش از ۹ هزار رأی تخریب شاید آمار بالایی نباشد، اما قابل توجه بود.

شهردار رشت با اشاره به ورود دستگاه قضا با همکاری مجموعه انتظامی برای تخریب و برخورد با خلاف‌ساز‌هایی که در شهر رشت قلدری می‌کنند می‌گوید: در ایام اخیر چندین حکم تخریب ساخت وساز‌های فاقد مجوز قانونی در رشت اجرا شد و برخورد قاطع با مافیای خلاف‌سازی در رشت دنبال می‌شود.


وی خاطرنشان می‌کند: نزدیک به ۹ هزار رأی تخریب در رشت داریم که بسیاری از آن‌ها در مناطق حاشیه شهر هستند و به راحتی قابلیت تخریب ندارند لذا لازم است تمهیداتی اندیشیده شود که به سمت استحکام‌سازی هدایت شوند یا اقدام قاطع دیگری شود.


میرحامد اختری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به برخی ساخت و ساز‌های غیرمجازی که در داخل جنگل‌های گیلان انجام می‌شود اظهار می‌کند: مجوز‌های غیرقانونی که گاهاً برای افراد صادر می‌شود مشکلاتی را برای استان به وجود آورده است.

 


میرحامد اختری تصریح کرد: مجوز‌هایی که برای توسعه روستا‌ها باید در اختیار مردم روستا قرار گیرد از فروش آن‌ها به افراد غیربومی جلوگیری شود و دستگاه‌های مربوطه صدور مجوز نیز به هیچ عنوان بدون هماهنگی با اداره‌کل منابع طبیعی استان مجوز صادر نکنند.


وی از دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و سایر دستگاه‌ها نیز خواست حتماً قبل از ارائه خدمات استعلام لازم را از اداره‌کل منابع طبیعی استان کسب کنند تصریح می‌کند: بیشترین تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز مربوط به شهرستان تالش بوده است.


به گفته طبق تبصره ذیل ماده ۵۵، اداره‌کل منابع طبیعی اختیار دارد بدون ورود دستگاه قضا مستقیماً برای تخریب برخی ساخت‌وساز‌های غیرمجاز ورود کند و در این راستا ۲۱۱ فقره در فروردین ماه با ورود مستقیم منابع طبیعی استان تخریب شد و در اردیبهشت ماه امسال نیز در ۷۳ فقره تخریب انجام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استاندار گیلان ساخت وساز غیر مجاز دادگستری استان گیلان قوه قضائیه ساخت و ساز های غیرمجاز ساخت وساز های غیرمجاز استاندار گیلان ساخت و ساز ها ساخت وساز ها منابع طبیعی صدور مجوز حاشیه شهر شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل امور عشایر استان  از خسارت ۲ میلیارد و 500 میلیون تومانی سیل و بارندگی‌های اخیر به زیر ساخت‌های عشایری شهرستان سربیشه خبر داد.

ابراهیمی افزود: : تردد عشایر در طول بیش از پانصد کیلومتر از ایل راه‌ها که بر اثر سیل تخریب شده است امکان پذیر نیست. 

وی گفت: منابع ذخیره آبی، جایگاه‌های نگهداری دام و همچنین انبار‌های ذخیره علوفه از دیگر زیر ساخت‌هایی هستند که بر اثر جاری شدن سیل و بارش باران تخریب شده است.

دیگر خبرها

  • جنایات اسرائیل صدای کمدین معروف آلمانی را هم درآورد + عکس و فیلم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ببینید | جنون صهیونیست‌ها صدای کارگردان آمریکایی را هم درآورد
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟