Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:21:32 GMT

آغاز عملیات احداث ۶۶۸۵ واحد مسکن در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۱۸۷۴

آغاز عملیات احداث ۶۶۸۵ واحد مسکن در استان اردبیل

محبوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۹۳ هزار نفر در استان اردبیل در مراحل مختلف ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن متقاضی مسکن شدند که از این تعداد ۳۷ هزار نفر واجد شرایط و ۳۴ هزار نفر نیز به تأیید نهایی رسیدند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۵۰ نفر حائز شرایط برای ارائه مدارک و مستندات لازم شدند که از این تعداد پنج هزار و ۶۵۴ نفر واریزی مبلغ اولیه را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با پرداخت قسط اول به ارزش ۴۰ میلیون تومان این پروژه‌ها وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده و در مجموع برای ۶ هزار و ۶۸۵ نفر واجد شرایط نهایی احداث مسکن در قالب بلوک‌ها در شهرهای مختلف استان ساخت مسکن آغاز شده است.

حیدری افزود: بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، طرح قبلی اقدام ملی با این طرح ادغام شده و در حال حاضر در قالب نهضت ملی مسکن ساخت واحدها در شهرهای مختلف آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مشگین‌شهر ساخت یک‌هزار و ۴۰۰ واحد مسکن، در پارس‌آباد ۴۰۰ واحد و در خلخال ۵۰۰ واحد در مرحله احداث است که متقاضیان مبالغ اولیه را نیز پرداخت کردند.

حیدری در مورد تأمین زمین در شهرهای مختلف به غیر از اردبیل اضافه کرد: ما در بسیاری از شهرها با تأمین زمین سعی کردیم تا هر چه سریع‌تر متقاضیان نهایی بتوانند با پرداخت قسط اول صاحب سرپناه شوند.

وی بیان کرد: با توجه به مشکل عمده متقاضیان مسکن در تأمین مبلغ اولیه قرار شده تا آخر خرداد وزارتخانه قوانین جدید را ابلاغ کرده و شرایط سهل‌تری را برای متقاضیان در نظر بگیرد.

حیدری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در شهر گرمی نیز بسیاری از متقاضیان توان پرداخت ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه را ندارند که از مجموع ثبت‌نامی‌ها که بیش از ۲ هزار و ۲۷۲ نفر به تأیید نهایی رسیده بودند، ما موفق شدیم برای بیش از ۲ هزار و ۳۷۰ نفر زمین تعیین کرده که این رقم ۱۰۰ نفر بیشتر از متقاضیان واقعی است.

وی تصریح کرد: در شهرستان مرزی گرمی زمین مورد نیاز در محور گرمی – بیله‌سوار با موقعیت مناسب و زمین دیگری از شهرک ولیعصر تأمین شده ولی متقاضیان در تأمین مبلغ اولیه با مشکل روبه‌رو هستند.

حیدری گفت: امیدواریم مسئولان و دولتمردان تدبیری بیندیشند تا مشکل آورده ۴۰ میلیون تومانی متقاضیان رفع شده و شرایط مناسبی را در تأمین سرپناه برای گروه‌های مختلف شاهد باشیم.

وی افزود: به غیر از اردبیل، در همه شهرستان‌ها زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن فراهم شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تلاش ما بر این است تا پروژه‌ها را به سرعت عملیاتی و اجرایی کنیم.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا پایان خردادماه زمین مورد نیاز در شهر اردبیل نیز برای ساخت مسکن متقاضیان تأمین خواهد شد و دغدغه ما از بابت تأمین زمین رفع می‌شود.

وی گلایه‌های مردمی را به ویژه در شهرستان گرمی از بابت تأمین ۴۰ میلیون تومان یادآور شد و اضافه کرد: به رغم اختصاص پنج هکتار زمین برای طرح جهش تولید مسکن، هنوز از مجموع ثبت‌نامی‌ها تنها هفت نفر قادر به پرداخت مبلغ اولیه شده و امکان پرداخت مبلغ اولیه برای سایر متقاضیان فراهم نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از همکاری بنیاد مسکن در اجرای این طرح در شهرهای مختلف قدردانی کرد و ادامه داد: ما منتظر ابلاغ وزارت و تصمیم دولت در این زمینه هستیم تا با راهکار مناسب مشکلات و دغدغه‌ها در این بخش رفع شده و در شهرستان گرمی که تأمین زمین برای بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد انجام شده، به سرعت عملیاتی و اجرایی شود.

کد خبر 5508037

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی اردبیل نهضت ملی مسکن محبوب حیدری طرح اقدام ملی مسکن مشگین شهر شهرستان پارس آباد شهرستان گرمی بنیاد مسکن بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد امام خمینی ره ساختمان متروپل آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اجتماع سلام فرمانده دهه کرامت ویروس کرونا مراسم ارتحال امام خمینی ره نماهنگ سلام فرمانده شهرهای مختلف استان اردبیل مبلغ اولیه تأمین زمین ۴۰ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، حسین سالاری با اعلام این خبر افزود: در اجرای دستور ابلاغی دادستان مرکز استان مبنی بر شناسایی و پلمب دفاتر مشاورین املاک غیرمجاز و متخلف، یکی از عوامل اصلی جریان فسادزای حوزه زمین و مسکن اردبیل شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد.
وی افزود: این فرد با اعمال مجرمانه متعدد مانند فروش قرارداد سهام زمین شرکت‌های تعاونی واهی و منحل شده و زمین‌هایی که وجود خارجی ندارد یا فروش یک زمین به نفرات مختلف، موجب گرفتاری شهروندان زیادی شده بود.
معاون دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: در بازرسی از بنگاه املاک این فرد تعداد زیادی اوراق عادی و رسمی جعلی، اسناد و مدارک مالکیت جعلی مربوط به ادارات دولتی و مدارک مرتبط با برخی از تعاونی‌های مسکن کشف شده است.
به گفته معاون دادستان مرکز استان اردبیل عملیات برخورد با مشاورین املاک متخلف در اردبیل تحت نظر دادستانی با جدیت آغاز شده و ظرف چند روز آتی تمامی دفاتر غیرمجاز پلمب می‌شود.

دیگر خبرها

  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در استان سمنان
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد