Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:03:49 GMT

محور پرخطر‌ ‌بجنورد به اسفراین دوبانده می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۲۰۶۲

محور پرخطر‌ ‌بجنورد به اسفراین دوبانده می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ساخت باند دوم محور بجنورد به اسفراین به عنوان یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های خراسان شمالی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ قاسم قاسمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از 10 کیلومتر از احداث باند دوم محور بجنورد به اسفراین اظهار داشت: این جاده از جاده‌های تک بانده و خطرناک استان خراسان شمالی است که در دوره های مختلف تلاش هایی برای دو بانده کردن آن انجام شده اما به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پروژه که دارای مشکلات آزادسازی، تملک، جابجایی تیرهای انتقال برق، مشکلات مربوط به میراث فرهنگی و معارضین راه است٬ جهت رفع موانع و مشکلات به همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی تصریح کرد: امیدواریم با پیگیر همه دستگاه‌ها و ادارت متولی٬ شاهد کلنگ زنی قطعات بیشتری از این محور در سال جاری باشیم. پیمانکار نیز قول داد 10 کیلومتر از باند دوم محور از پلیس راه اسفراین تا ورودی شهرستان اسفراین برای شهریور ماه 1401 به اتمام برسد و آماده بهره برداری شود.

برخورد پراید و کامیون در جاده کندوان 7 کشته و زخمی برجای گذاشتترافیک سنگین و پرحجم در جاده‌های مازندران/ کندوان از ساعت 16 امروز یک‌طرفه می‌شودجاده‌های استان کرمان در سایه کم‌لطفی وزارت راه قربانی می‌گیرد

قاسمی همچنین در نشستی که در فرمانداری برگزار شد مسائل و مشکلات ورودی و خروجی‌های این شهرستان جهت حل مسائل حوزه شهرسازی، واگذاری زمین جهت حل مشکل صنوف آلاینده، تخصیص 40 هکتار زمین در راستای حل مشکل طرح نهضت ملی مسکن را مورد بررسی قرار داد و گفت: احداث 10 کیلومتر باند دوم محور بجنورد به اسفراین از سمت ورودی شهرستان اسفراین تا پلیس راه پیشرفت 25 درصدی دارد.

به گزارش تسنیم٬ محور 70 کیلومتری بجنورد به اسفراین به عنوان یکی از خطرناک‌ترین و مهم ترین جاده‌های استان خراسان شمالی است که در دولت گذشته هیچ اقدامی برای دو بانده کردن آن انجام نشده است.

علی رغم اینکه مطالعات چهار بانده کردن محور اسفراین به بجنورد تحت عنوان ماده 23 در دولت یازدهم در حال انجام بود اما نبود کد اعتباری و بودجه٬ مانع انجام این پروژه مهم شد.

انتهای پیام/311/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بجنورد به اسفراین باند دوم محور خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟

تین نیوز

مردم شهر مسجد سلیمان از استاندار خوزستان تسریع در احداث جاده چهاربانده محور ملاثانی به مسجدسلیمان را مطالبه کردند. 

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در این کارزار خطاب به علی اکبر حسینی محراب؛ استاندار خوزستان آمده است: شهر نفت خیز و تاریخی مسجدسلیمان که در تاریخ کشور در عرصه هنر و علم پزشکی و ادبیات کهن و داشتن انسان هایی فرهیخته، عالم و خدوم و همچنین احداث بناهای جدید و مدرن در کشور از اولین ها بوده و اولین چاه نفت خاورمیانه را در خاطره ها دارد و توریسم و گردشگران زیادی برای دیدن این دکل و چاه نفتی به این شهر می آیند و در حال حاضر نیز از ثروت خدادادی نفت و گاز بهره مند است و نیز تیم فوتبال در لیگ کشور دارد، از داشتن جاده چهار باند بین شهرهای ملاثانی و مسجدسلیمان بی بهره است.

در ادامه عنوان شده که تصادفات رانندگی زیادی به دلیل دوطرفه بودن جاده مذکور موجب تلفات جانی و مالی شده است و این در حالیست که بیشتر جاده های کشور از نعمت یک طرفه بودن جاده و داشتن اتوبان بهره مند هستند ولی در خوزستان ثروت خیز سزاوار نیست جاده ای با استانداردهای قدیم بین شهرهای ذکر شده داشته باشیم؛ لذا برای رفاه حال ساکنین این شهر و تردد کم خطر به مرکز استان از آن مقام تقاضا داریم که در امر تسریع احداث جاده چهار باند بین شهرهای ملاثانی و مسجدسلیمان دستور مقتضی معمول فرمایید.

این کارزار در حالی از روز 2 اردیبهشت ماه مطرح شده که معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چند روز پیش پیرامون آخرین وضعیت چهار خطه کردن محور اهواز ملاثانی مسجد سلیمان تشریح کرد: ۱۳ کیلومتر از مسیر ملاثانی به سمت مسجدسلیمان به صورت کامل چهار خطه شده است.

مطلب پربازدید استان ها را بخوانید:

طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود

رحمان بهرامی طرح چهارخطه کردن محور ملاثانی به سمت مسجدسلیمان را بسیار مهم و پرتردد عنوان کرده و گفته: در این محور، عملیات چهار خطه کردن مسیر ملاثانی به مسجدسلیمان در قالب پنج قطعه، به طول ۳۴ کیلومتر توسط پیمانکاران در حال اجرا بوده و عمده اعتبارات این طرح نیز تامین شده است.

به گفته معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در صورت تکمیل و اتمام این طرح ها حدود ۴۷ کیلومتر از این محور پر تردد به حالت چهار خطه تبدیل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • ◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی