Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، برگزاری این تجمع در حدود ۵۰ شهر فرانسه پیش‌بینی شده است.

روزنامه لوموند نیز نوشت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به شرایط حاکم بر سیستم سلامت این کشور روز سه شنبه ۳۱ ماه می اعلام کرده بود که باید یک "انقلاب جمعی واقعی" در نظام سلامت فرانسه رخ دهد.

امانوئل مکرون برای حل مشکلات این حوزه یک "ماموریت اضطراری" یک ماهه را برای تشخیص بحران در خدمات اورژانس بیمارستانی و ارایه پیشنهادها و راه حل‌هایی برای واکنش به آن، مطرح کرد؛ طرحی که فعالان این حوزه منتظر نتایج آن نماندند و نخستین تجمعات در مخالفت با این وعده را برای امروز برنامه‌ریزی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انتظار می‌رود که معترضان پاریس در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت محلی (۱۶ به وقت تهران) مقابل ساختمان وزارت بهداشت فرانسه تجمع کنند.

مشابه این اقدام در بیمارستان‌های شهرهای بزرگ و کوچک فرانسه برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش انجمن «خدمات فوریت‌های پزشکی در فرانسه» Samu-Urgences de France در پایان ماه می به دلیل کمبود پرستار، دست کم ۱۲۰ سرویس مجبور شدند فعالیت خود را محدود کنند یا برای این شرایط آماده شوند.

رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در مصاحبه‌ای با مطبوعات محلی در تشریح شرایط حاکم بر این حوزه، وعده داد که هرچه سریعتر تصمیمات اضطراری را اتخاذ کند اما مخالفان سخنان مکرون، این وعده را یک ترفند برای به تعویق انداختن تصمیمات برای پس از انتخابات قانونگذاری در تاریخ ۱۲ و ۱۹ ژوئن، ارزیابی و سیستم حال حاضر فرانسه را "در وضعیت فاجعه بار"، ارزیابی می‌کنند.

مخالفان طرح مکرون برای افزایش فشار بیشتر بر دولت، قصد دارد یک جنبش اعتصابی را در بخش اورژانس این کشور تا پیش از تابستان راه‌اندازی کنند.

برچسب‌ها فرانسه پاریس امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه پاریس امانوئل مکرون فرانسه پاریس امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم

دانشجویان فرانسوی به جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه اعتراض کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پس از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی در غزه، حالا دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه نیز به جنبش دانشجویی اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیوسته اند.

به نقل از راشاتودی، پلیس فرانسه دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را متفرق کرد. با این حال دانشجویان معترض اعلام کردند به تحصن خود در دانشگاه ادامه می دهند.

دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه خواستار محکومیت این رژیم و قطع روابط با آن شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که دراین تجمع دانشجویانی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ در غزه حضور داشتند. این دانشجویان از رئیس‌جمهور فرانسه خواستند تا با فشار بر تل آویو برای آتش‌بس در غزه تلاش کند.

تجمعی اعتراضی هم در دانشگاه ساینس پو، که امانوئل ماکرون از آن فارغ التحصیل شده، برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به دانشگاه «سوربن» رسید
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم