Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد ملی نخبگان از آغاز ثبت نام در طرح توسعه فعالیت های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد کشور (طرح شهید وزوایی) از امروز خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست،‌ بنیاد ملی نخبگان در چارچوب برنامه توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور، در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، اعتبارها و تسهیلاتی را به دانشجویان برتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی کشور اعطا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیاد ملی نخبگان با انتشار اطلاعیه ای مهم‌ترین نکات برای ثبت درخواست بهره‌مندی از این برنامه را اعلام کرد. براساس این اطلاعیه دانشجویان هر یک از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که واجد شرایط مذکور در «شیوه‌نامه توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱» هستند، می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه اطلاعاتی بنیاد، به نشانی sina.bmn.ir، ارائه کنند.

فرایند ثبت‌نام آن دسته از متقاضیانی که در حال حاضر دانشجو هستند، از هفدهم خرداد ماه آغاز می‌شود و لازم است این دانشجویان اطلاعات و مستندات خود را به همراه تصاویر مربوط، در سامانه سینا بارگذاری یا به‌روزرسانی کنند.

ثبت‌نام دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها که در مهرماه سال جاری در دوره‌های تحصیلی کارشناسی‌ارشد یا دکتری تخصصی در یکی از دانشگاه‌های کشور به عنوان دانشجوی نوورود مشغول به تحصیل خواهند شد؛ نیز از هفدهم خرداد ماه آغاز می‌شود. لازم است این افراد اطلاعات و مستندات خود را به همراه تصاویر مربوط، تا مهلت تعیین‌شده در بند چهار، در سامانه سینا بارگذاری یا به‌روزرسانی کنند و همچنین پس از پذیرفته‌شدن در دانشگاه‌، اطلاعات مربوط به محل تحصیل خود را تا پانزدهم مهرماه در سامانه سینا درج کنند تا در صورت برگزیدگی، از پشتیبانی‌های بنیاد بهره‌مند شوند.

متقاضیان بندهای ۲ و ۳، حداکثر تا پایان روز چهارشنبه پانزدهم تیر ماه ۱۴۰۱ (غیرقابل تمدید) فرصت دارند گزینه «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های دانشجویی» را از بخش «ثبت درخواست‌ها»در سامانه انتخاب کنند.

زمان ثبت‌نام دانشجویان نوورود دوره‌های پایه دانشگاه‌ها شامل دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد پیوسته، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی پیوسته، متعاقباً اعلام خواهد شد.

بر اساس رویه اجرایی تدوین‌شده، مقرر شد آخرین معدل متقاضیان، میانگین نمرات تا پایان نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در نظر گرفته شود.

بنیاد ملی نخبگان پس از بررسی اولیه درخواست‌ها و بر اساس ظرفیت سالیانه و با هدف تسریع در اطلاع‌رسانی به متقاضیان برای برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های مورد نیاز برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های دانشجویی، نتیجه اولیه پذیرش متقاضیانی که بالاترین امتیاز از مجموعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناورانه و فرهنگی را در مقایسه با سایر افراد کسب کرده‌اند (صرفاً از طریق سامانه سینا) اعلام خواهد کرد.

با توجه به این‌که نتایج اولیه صرفاً بر اساس مدارک ادعایی مندرج در سامانه سینا اعلام خواهد شد، قویاً تأکید شده است که متقاضیان، با مطالعه دقیق شیوه‌نامه و راهنماهای مرتبط، از بارگذاری اطلاعات نامعتبر و نامربوط در سامانه خودداری کنند.

در صورتی که در هر مرحله از بررسی‌ها مشخص شود که متقاضی، آگاهانه اطلاعاتی نامعتبر و خلاف واقع بارگذاری کرده است، علاوه بر محرومیت از این تسهیلات، از سایر تسهیلات و حمایت‌های بنیاد، محروم و عدم صداقت وی به مراجع ذی‌ربط، اعلام می‌شود و حق پی‌گیری موضوع به‌ صورت حقوقی نیز برای بنیاد محفوظ خواهد بود.

در بخش ثبت مدارک مربوط به افتخارات در سامانه، برای جلوگیری از درج اشتباه افتخار یا مستندات نامربوط، لازم است متقاضیان قبل از درج افتخار مورد نظر، راهنمای مربوط به آن را مطالعه کنند.

براساس توصیه اکید بنیاد ملی نخبگان، متقاضیان دقت لازم را در تکمیل اطلاعات و بارگذاری آنها در سامانه سینا، بکار بندند؛ زیرا پس از تأیید درخواست در سامانه، امکان اصلاح اطلاعات نادرست وجود ندارد و در صورت اثبات درج اطلاعات خلاف واقع، متقاضی از فهرست مشمولان بنیاد حذف خواهد شد.

بنیاد ملی نخبگان بعد از اتمام بررسی پرونده‌ها در بنیادهای نخبگان استانی و بر اساس امتیاز نهایی، نتیجه نهایی بررسی درخواست متقاضیان را اعلام خواهد کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بنیاد ملی نخبگان ، دانشجو ، دانشگاه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بنیاد ملی نخبگان دانشجو دانشگاه بنیاد ملی نخبگان سامانه سینا اعلام خواهد دانشگاه ها ثبت نام بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: در فراخوان جدید جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی علاوه بر ۱۸ دستگاهی که در فراخوان قبلی مشارکت داشتند، ۱۵ دستگاه دیگر پای کار خواهند آمد و در مجموع جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، یاسین کیخا با اشاره به ذکر آماری در خصوص جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳ فراخوان جذب از سوی بنیاد ملی نخبگان اعلام شده است. فراخوان اول و دوم در سال ۱۴۰۱ اعلام شدند که حدود ۷ هزار نفر ثبت نام کردند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: بعد از بررسی پرونده‌ها، ارزیابی و معرفی به کانون‌های ارزیابی در سال ۱۴۰۲ به صورت تدریجی انجام شد و در نهایت پرونده ۱۳۷۰ نفر در مجموع تأیید شد. در حال حاضر بیش از هزار نفر تعیین تکلیف و به دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند و برای تعدادی هم کد استخدامی صادر شده است.

کیخا در ادامه خاطرنشان کرد: بهمن ماه سال ۱۴۰۲ فراخوان سوم بنیاد ملی نخبگان با حدود ۳ هزار و ۲۱ کدشغل از ۱۸ دستگاه اجرایی اعلام شد که ۲۵ هزار نفر موفق به ثبت نام و تأیید نهایی پرونده خود شدند.

وی به نسبت جنسیتی متقاضیان جذب در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در فراخوان اول و دوم حدود ۶۰ درصداز متقاضیان آقا و حدود ۴۰ درصد خانم بودند، ولی در فراخوان سوم نسبت جنسیتی متقاضیان برعکس شد،به طوری که حدود ۶۰ درصد متقاضیان خانم و ۴۰ درصد آقا هستند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: در فراخوان اول و دوم میانگین سنی خانم‌ها ۳۵ سال و آقایان ۳۳ سال بود و بیشترین متقاضیان فارغ‌التحصیلان دکتری تخصصی و از استان تهران بودند.

کیخا ضمن اعلام اینکه در فراخوان اول و دوم وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی در بحث جذب نهایی نخبگان معرفی شده نسبت به سایر دستگاه‌ها موفق‌تر عمل کردند، تصریح کرد: بیشترین ظرفیت جذب و کدشغل‌ها در فراخوان سوم مربوط به وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نیرو وزارت دفاع است. به طور مثال وزارت آموزش و پرورش در فراخوان سوم حدود ۸۰۰ کدشغل اعلام کرده است که نسبت به سایر دستگاه‌ها معنادارتر است.

وی همچنین با اشاره به ذکر آماری در خصوص بیشترین درخواست‌ها نسبت به کدشغل‌های اعلام شده، گفت: به طور مثال سازمان استاندارد ایران فقط ۴ کدشغل اعلام کرده است، ولی مابه ازای هر کدشغل سازمان ۱۳۸ نفر انتخاب اولویت داشتند. بیشترین نسبت انتخاب افراد ما به ازای کدشغل مربوط به سازمان استاندارد ایران و وزارت نفت است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه در حال برنامه‌یزی هستیم که فراخوان چهارم جذب را بزودی و در مناسب‌ترین زمان اعلام کنیم، گفت: قرار است در این فراخوان علاوه بر ۱۸ دستگاهی که در فراخوان قبلی مشارکت داشتند، ۱۵ دستگاه دیگر پای کار بیایند و در مجموع جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صاحبان صنایع استان بوشهر برای جذب دانشجویان بورسیه اقدام کنند
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج نخبگان
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • به وقتِ بیداری