Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:55:38 GMT

گردشگری زمینی بین تهران - دوشنبه راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۳۲۳۰

گردشگری زمینی بین تهران - دوشنبه راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی بعدازظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری چالوس با اشاره به تعریف پروژه‌های متعدد در حوزه گردشگری، گردشگری ارزان قیمت را از جمله اولویت‌ها برشمرد و گفت: این پروژه دارای ابعاد مختلف است و سفرهای داخلی و خارجی را دربر می‌گیرد.

وی با اشاره به نشست با رئیس جمهور تاجیکستان و مذاکرات بین دو دولت، اظهار داشت: در این جلسه ابعاد گردشگری ارزان قیمت تشریح شد و امامقلی رحمان نسبت به این طرح علاقه نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: گردشگری زمینی ایران به سمت تاجیکستان از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان عبور می‌کند و به دلیل زبان فارسی مردم سمرقند و بخارا، انگیزه‌های بالای گردشگری در این منطقه وجود دارد.

ضرغامی گفت: دنبال گردشگری زمینی هستیم زیرا گردشگری هوایی گران تمام می‌شود و این درحالی است که پرواز ایران ایر به سمت دوشنبه که سال‌ها متوقف مانده بود، راه اندازی می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به نشست با وزیر راه تاجیکستان، از بررسی مشکلات راه زمینی تهران - دوشنبه خبر داد و گفت: راه اندازی این طرح می‌تواند به رونق گردشگری ارزان قیمت با کشورهای همسایه کمک کند و این مسئله جزو اولویت‌ها است.

وی با اشاره به تخصیص ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید صنایع دستی گفت: برای هر کارمند ۱۰ میلیون تومان سهمیه خرید صنایع دستی درنظر گرفته شد و این مبلغ از حقوق کارمندان کسر می‌شود و هماهنگی با وزارتخانه‌ها انجام شده است و مشابه آن درباره سفرهای ارزان قیمت اجرا می‌شود.

ضرغامی با اشاره به اینکه اصل پروژه سفرهای ارزان قیمت تصویب شد و هماهنگی با بانک‌های صورت گرفته است، گفت: برای عملیاتی این طرح باید شیوه نامه‌های آن ابلاغ شود.

کد خبر 5508550

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری عزت الله ضرغامی بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد امام خمینی ره آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ساختمان متروپل اجتماع سلام فرمانده ویروس کرونا دهه کرامت مراسم ارتحال امام خمینی ره نماهنگ سلام فرمانده ارزان قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پوریا فر افزود: با توجه به وضعیت کم آبی موجود و همچنین کاهش برداشت آب خام از منابع زیرزمینی و لزوم تأمین آب جهت آبیاری فضای سبز و نظر شهردار منطقه مبنی بر استفاده از روان آب‌ها و پساب صنعت، احداث و راه اندازی تصفیه خانه شهرک آسمان و جنگل دستواره در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص کمبود آب و فرسودگی شبکه‌های آبرسانی گفت: به دلیل کمبود آب و بعضاً تخریب مسیرهای آبیاری، لوله‌ها، شبکه‌های آبرسانی و مخازن با مشکلاتی روبرو هستیم و وظیفه شهرداری بهبود وضع خدمات رسانی روزانه در منطقه است.

پوریافر با توجه به اهمیت شبکه آبرسانی و احداث مخازن گفت: با توجه به خشکسالی و مشکلات موجود در منطقه و پایین رفتن سطح آب چاه‌ها، طبق طرح جامع علاوه بر اصلاح شبکه‌های آبرسانی و برنامه‌ریزی و احداث مخازن در طی چند سال، دو تصفیه خانه هم برنامه‌ریزی شده تا نیاز آبی رفع شود.

پوریا فر در ادامه اظهار داشت: انتقال آب از دو تصفیه خانه موجود شهر تهران که تصفیه خانه فیروز بهرام به طول ۷ هزار متر طول و تصفیه خانه شهرک اکباتان به طول ۵ هزار متر طول از ظرفیت‌های موجود برای تأمین کمبود آب و نیاز آبی منطقه در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای استفاده از پساب‌های صنعتی در منطقه برای تأمین آب موردنیاز در فضاهای سبز گفت: با توسعه استفاده از تصفیه خانه در صنایع منطقه بخشی از کمبود آب فضای سبز منطقه برطرف خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۱ تهران یادآور شد: اجرای خط انتقال آب خام به طول ۱۶ هزار متر طول شامل: احداث فاز دوم انتقال خط شبکه آب خام بزرگراه فتح، تکمیل خط انتقال لوله ۳۱۵ میلی متر به طول ۱۰ کیلومتر حاشیه اتوبان شهید فهمیده، احیای شبکه انتقال و توزیع بدنه غربی آزادگان، تکمیل و جداسازی شبکه توزیع آب خام پارسل های شهرک دانشگاه از جمله اقدامات سال ۱۴۰۳ اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۱ است.

کد خبر 6088925

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • زیباترین بهار تهران را در این لوکیشن‌ها ببینید