Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، «جواد مختاری» اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی و اقدامات لازم در زمینه خرید، نصب، بومی سازی، آموزش و راه اندازی زیرسیستم های شهرسازی، نوسازی، درآمد و اصناف، کمیسیون ماده صد، سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان و خودکار سازی ضوابط و درآمدها در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی شهرداری الکترونیک با بهره گیری از فناوری اطلاعات، خدمات خود را در حوزه وظایف شهرداری به صورت سریع، قابل دسترس و امن به شهروندان ارائه می دهد.

مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان در خصوص پیشرفت  مالی، زمانی و فیزیکی سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک گفت: از آغاز قرارداد از اواسط اسفند سال گذشته با شرکت صفارایانه، پروژه از نظر مالی ۵۰ درصد، زمانی ۴۰ درصد و فیزیکی ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

مختاری با بیان اینکه، شهروندان، مدیریت شهری و سایر ادارات از این پروژه بهره مند می شوند افزود: بیش از ۷۰ جلسه رسمی و غیررسمی بین مجموعه کارشناسی حوزه شهرسازی، درآمد،فنی، GIS، مناطق چهارگانه و نماینده شرکت صفا رایانه در راستای نحوه پیاده سازی این سیستم برگزار شده است. 

وی با اشاره به مزایای پیاده سازی سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد در حوزه های مختلف مدیریت شهری اظهار داشت: با خودکار سازی فرآیندها، ساده‌سازی ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی علاوه بر کاهش بوروکراسی‌های اداری و ایجاد شفافیت، شهروندان خدمات را به صورت بر خط و سریع دریافت خواهند کرد.

این مقام حوزه فناوری اطلاعات مدیریت شهری با اشاره به حجم بالای مراجعات ارباب رجوع به مناطق چهارگانه شهرداری همدان گفت: راه اندازی سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک در مناطق بسیار ضروری است تا شاهد کاهش مراجعات مکرر شهروندان و ارائه خدمات بهتر به شهر و شهروندان باشیم.

مختاری یکی از اهداف مهم این پروژه را ارائه خدمات ۲۴ ساعته در هفته برای شهروندان برشمرد و افزود: امکان ثبت درخواست، دریافت پاسخ الکترونیکی، تشکیل آرشیو الکترونیک، خودکار سازی فرایندها، جلوگیری از جعل مکاتبات، امکان نظارت دقیق، حذف کاغذ، دورکاری پرسنل، الکترونیکی شدن پیگیری استعلامات دفترخانه ها، ادارات و بانک ها وجود دارد که باعث جلوگیری از سردرگمی شهروندان و افزایش رضایتمندی در سطح جامعه می شود.

وی یکی از بهره برداران پروژه یکپارچه سازی را اداره مدیریت درآمدهای عمومی شهرداری و ماده صد دانست و اظهار داشت: خودکارسازی محاسبات عوارض درآمدی، گزارشات سیستمی و تسهیل در امر تصمیم‌سازی های مدیریتی نیز از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان یکی از چشم اندازهای مهم پروژه سامانه یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد را شهروند سپاری دانست و تصریح کرد: شهروندان بدون ایجاد ارتباط و حضور پرسنل شهرداری قادر خواهند بود با استفاده از رایانه و انواع موبایل و لپ تاپ در کوتاه‌ترین زمان و بدون محدودیت تمام خدمات اعم از ثبت درخواست  پروانه ساختمانی، پایان کار و انواع استعلام های دفترخانه و بانک‌ها و همه اطلاعات را بدون نیاز به حضور در شهرداری دریافت خواهند کرد.

مختاری به برخی مشکلات موجود در پیاده سازی این سیستم اشاره کرد و ادامه داد: عدم وجود خروجی مناسب در فرمول های محاسباتی، صنفی و درآمدی، عدم ارتباط بین کد نوسازی و لایه های نقشه و ناقص ماندن فرآوری اطلاعات نقشه  از جمله مشکلاتی است که با تلاش های مجموعه کارشناسان رفع می شود.

برچسب‌ها شهرداری همدان معاونت خدمات شهری شهر همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان معاونت خدمات شهری شهر همدان شهرداری همدان معاونت خدمات شهری شهر همدان فناوری اطلاعات شهرداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند

مرتضی بخشی با اشاره به سیلاب و آبگرفتگی در زرند گفت: بیش از ۷۲ ساعت است که نیرو‌های سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل قرار دارند و در حال خدمت رسانی به شهروندان می‌باشند.

 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند با اعلام اینکه تا کنون بیش از ۵۰ عملیات امداد و نجات، رفع آبگرفتگی، نجات خودرو و ... به همت  سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند انجام شده است، بیان داشت: شهروندان می‌توانند در صورت هر گونه مشکلی با شماره ۱۲۵ این سازمان تماس بگیرند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود