Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد لاریجانی معاون اسبق وزارت خارجه و کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با اشاره به سفر رافایل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین‌های اشغالی و رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی درباره موضوع هسته‌ای ایران، خاطرنشان کرد: این اقدام گروسی بیش از حد غیرحرفه‌ای و سیاسی است.

وی ادامه داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق NPT موظف است برای کشورهایی مانند ایران  که فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کنند هم در توسعه فنی و هم در مباحث مربوط به ایمنی کمک کند، امّا آقای گروسی با فراموشی تعهدات و وظایف آژانس، آن را ظاهراً به یک نهاد سیاسی در خدمت صهیونیست‌ها تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد لاریجانی درباره چگونگی واکنش متناسب ایران به اقدام غیرحرفه‌ای گروسی تاکید کرد: معتقدم مجلس ایران دست‌کم دو کار را می‌تواند در برهه فعلی در دستور کار قرار دهد. نخست اینکه طرحی را تصویب کند که از وزارت خارجه بخواهد تا سفر گروسی به تهران را محدود کند. و دوم اینکه در صورت ادامه روند فعلی آژانس، مجلس تعلیق عضویت ایران در NPT را مورد بررسی قرار دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل و موضوع هسته‌ای تاکید کرد که آژانس باید برای اقدامات غیرحرفه‌ای و سیاسی خود پاسخ متناسبی از ناحیه ایران دریافت کند.

منبع: تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: محمدجواد لاریجانی سفر گروسی تعلیق عضویت ایران در NPT

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی درباره سفر گروسی به تهران گفت: ما درباره مسائل پادمانی با شکلی که وضع شده همواره در حال تعامل و گفتگو با آژانس بوده‌ایم و این مسائل از زمان آغاز تاکنون پیرامون 4 مکان بوده که 2 مکان آن حل و فصل شده و درباره 2 مکان دیگر در حال تبادل نظر هستیم.

اسلامی ادامه داد: امیدواریم با توجه به اینکه از نظر جمهوری اسلامی ایران بیانیه اسفند 1401 همچنان پابرجا است و ما در چارچوب آن بیانیه تعامل داریم، تعامل ما با آژانس ادامه پیدا کند.

وی افزود: البته کارشکنی‌هایی توسط جریان مخربی که علیه برنامه هسته‌ای ایران کار می‌کردند علیه این بیانیه وجود داشته و بیانیه مذکور  را تحت الشعاع قرار داده است و در پایدار بودن این بیانیه تشکیک به وجود آورده اما  ما مذاکراتی را با آقای گروسی خواهیم داشت و مطمئن هستیم که این رفت و آمدها و گفت‌وگوها کمک به رفع این ابهامات کند و در چارچوب پادمان روابط ایران با آژانس تقویت شود. 

اسلامی خاطرنشان کرد: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از 130 نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند و  بر همین اساس هم بازرسی‌های آژانس در چارچوب پادمان از سایت‌های ایران در جریان است. 

دیگر خبرها

  • حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند