Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای کنار کوهی گفت:  اداره کل دامپزشکی استان خوزستان و به تبع آن ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها در راستای وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود سه هدف ملی" حفظ سرمایه دامی از طریق بهداشت دام"، "حفظ وارتقاء بهداشت عمومی از طریق مبارزه با بیماری‌های مشترک قابل انتقال بین انسان و حیوان"و " تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گذاری و تولید، کاهش تلفات دامی، کاهش ضایعات فرآورده‌های دامی، افزایش راندمان تولید و سلامت غذای ایمن را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: مسائل مربوط به تامین موادغذایی سالم و بهداشتی در راس کلیه مباحث جامعه قرار دارد و دامپزشکی به عنوان متولی نقش غذای ایمن و مغذی با منشاء دامی، یکی از ارکان اساسی زمینه ساز امنیت غذایی جامعه محسوب می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان از بیشترین اقدامات انجام گرفته توسط اداره کل دامپزشکی استان در این خصوص به کنترل بهداشتی دامداری ها، مراکز تکثیر و پرورش آبزیان و مرغداری ها، کنترل بهداشت کارخانجات تولیدکننده خوراک دام، طیور و آبزیان وکنترل بهداشتی دام در دامداری ها،   اشاره کرد.

این مقام مسئول کنترل و نظارت بهداشتی برمصرف دارو‌های دامپزشکی، کنترل و نظارت بهداشتی برتردد و نقل و انتقال دام زنده و فرآورده‌های آن، نظارت و کنترل بهداشتی برکشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز فرآوری و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی، نظارت وکنترل بهداشتی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و میادین دام را از دیگر اقدامات اقدامات انجام گرفته توسط اداره کل دامپزشکی استان عنوان کرد.

آقای کنارکوهی از هم استانی‌ها خواست در برقراری سلامت غذایی، حامی دامپزشکی باشند و با مشاهده گوشت و یا سایر فرآورده‌های دامی مشکوک بی درنگ از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۰۰۱۵۱۲ خادمان خود را در بخش سلامت و امنیت غذایی مطلع کنند

هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) روز جهانی ایمنی مواد غذایی با شعار نقش غذای ایمن و مغذی در تضمین سلامت انسان است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امنیت غذایی دامپزشکی خوزستان کنترل بهداشتی کل دامپزشکی امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نادر سلیم گفت: نهاده‌های توزیع شده در سال گذشته شامل ۴۱ هزار و ۲۳۱ تن ذرت، ۲۸ هزار و ۳۶۶ تن کنجاله سویا و ۲۰ هزار و ۵۷ تن جو بود که بین دامداران واجد شرایط توزیع شد.

وی افزود: در راستای حفظ و پایداری تولید مقدار ۱۷ هزار و ۶۷۲ تن انواع نهاده شامل (۶ هزار و ۲۹۱ تن ذرت، ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن جو و ۸۱ تن کنجاله سویا) به صورت مدت دار توزیع شده است. 

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان یزد اعلام کرد: این اداره کل به عنوان عضو اصلی و دائمی کارگروه تنظیم بازار استان و نیز عضو فعال در تصمیمات و اجرای مصوبات این کارگروه در راستای تامین، توزیع، نظارت و تنظیم بازار فعالیت می‌کند.

سلیم با توجه به اینکه استان یزد پایانه گمرکی محموله‌های پروتئینی وارداتی است، در همین راستا سال ۱۴۰۲ مقدار ۶ هزار و ۲۵۵ تن مرغ و هزار و ۱۳۴ تن گوشت منجمد به استان وارد که مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن از طریق گمرک ترخیص و به سایر استان‌ها ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی