Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری ظهر سه شنبه در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با مدیریت جهادی و هم افزایی می‌توان نرخ بیکاری را مهار کرد، گفت: در این راستا باید هماهنگی و هم افزایی در بین دستگاه‌های دولتی به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه باید نیروهای ماهر و آموزش دیده در استان تربیت شود، اظهار کرد: ایجاد زیر ساخت‌ها در حوزه اشتغال زایی از اهمیت بالایی برخوردار است که در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: مسئولان باید اعتبارات را جذب و مانع از برگشت آن شوند.

حیدری با بیان اینکه جذب سرمایه گذار باید بر اساس سند آمایش سرزمینی انجام گیرد، ادامه داد: مشوق‌هایی برای سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری باید در نظر گرفته شود.

وی به واحدهای صنعتی راکد اشاره کرد و گفت: علت توقف تولید در این واحدها مشخص و راهکارهای مناسب برای بازگشت به کار این واحدهای صنعتی باید تعیین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری زیادی است، مطرح کرد: با استفاده از فضای مجازی و بسترهای بازاریابی الکترونیکی می‌توان این ظرفیت‌های را به جامعه معرفی کرد و موجب رونق اقتصادی استان شد.

حیدری صادرات را عامل دیگر در رونق اقتصادی چهارمحال و بختیاری دانست و اعلام کرد: در این راستا باید اقدامات جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در تولید گیاهان دارویی ظرفیت مناسبی دارد که باید زنجیره تولید در این حوزه تکمیل شود.

کد خبر 5508557

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری جذب سرمایه گذاری گیاه دارویی بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد امام خمینی ره آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ساختمان متروپل ویروس کرونا اجتماع سلام فرمانده دهه کرامت مراسم ارتحال امام خمینی ره نماهنگ سلام فرمانده چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش

سعید عباسی در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ارائه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ازمهمترین اهداف نمایشگاه اکسپو ایران است، اظهار داشت: تعریف زنجیره ارزش با هدف شناخت ظرفیت‌های ملی و معرفی قابلیت‌های استانی براساس مطالعه اسناد بالادستی از مهمترین راهبرد‌های تعریف شده برای زنجیره ارزش به شمار می‌رود.

وی افزود: براساس قابلیت‌های چهارمحال و بختیاری بادام و آبزیان از زنجیره‌های ارزش اولویت‌داری است که به وزارت کشور و دبیرخانه مرکزی معرفی و پس از بحث و بررسی در شورای ملی مهر تاییدی به پیشنهاد استان گذاشته شده است.

عباسی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص زنجیره ارزش راهبردی در یک سال و نیم گذشته، اضافه کرد: امروز اتفاق‌های خوبی در خصوص معرفی محصولات مختلف استان‌ها در قالب زنجیره ارزش رخ داده و اسناد توسعه این بخش‌ها با هدف گذاری‌های سالانه تا حدودی آماده، اما نهایی نشد.

بیشتر بخوانید

نمایش توانمندی‌های صادراتی بام ایران در تهران

وی تاکید کرد: استانداری‌ها و وزارتخانه‌های تخصصی در قالب یک برنامه مشخص و راهبردی بحث زنجیره ارزش را دنبال می‌کنند.

عباسی با تاکید بر اهمیت صنایع تبدیلی در زنجیره ارزش محصولات گفت: در چهارمحال و بختیاری زمینی برای صنایع تبدیلی و فرآوری محصول بادام تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به ارقام مختلف بادام و همچنین مرکز تحقیقات قوی در چهارمحال و بختیاری، گفت: با توجه به تأمین زمین انتظار می‌رود در آینده نزدیک این طرح‌ها که موجب ایجاد اشتغال، توسعه منطقه و ایجاد ارزش افزوده می‌شود به نتیجه برسد.

عباسی آبزی‌پروری را از جمله ۱۰ محصول مشخص شده برای تشکیل زنجیره ارزش عنوان کرد و افزود: با وجود مطالعات انجام شده هنوز استانی در کشور به عنوان محور در بخش آبزی‌پروری انتخاب نشده است.

وی با بیان اینکه برای هرکدام از زنجیره‌های ارزش یک سند توسعه تعریف شده است، ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های نقش آفرین در حوزه آبزی پروری به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان