Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@12:02:10 GMT

۸۰ میلیارد تومان صرف احداث سد گرین شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۴۶۸۶

۸۰ میلیارد تومان صرف احداث سد گرین شده است

علیرضا شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با توجه به مراحل زمانبندی  اجرای طرح سد گرین تاکنون عملیات جاده‌سازی، تجهیز کارگاه و دیگر مقدمات کار فراهم شده و دیواره‌سازی سد نیز در آینده اجرا خواهد شد.

وی افزود: طبق زمانبندی و با توجه موافقت رئیس مجلس در اختصاص اعتبار مورد نیاز که حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است، پیش‌بینی می‌شود این پروژه اسفندماه سال ۱۴۰۲ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به فرآیند تخصیص اعتبار برای تسریع در ساخت سد گفت: با توجه به اینکه عملیات اجرایی سد مدت سه سال راکد مانده و اعتبارات دولتی نیز با محدودیت روبرو بود؛ با پیگیری کار  تکمیل سد از طریق ماده ۵۶ با موافقت سازمان برنامه و بودجه و مشارکت سه  بانک عامل در دست اقدام قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طبق قرار داد مقرر شد مبلغ ۱۷۶ میلیارد تومان طی ۶ قسط در اختیار پیمانکاران سد قرار گیرد اضافه کرد: سال گذشته دو قسط آن واریز و دو قسط دیگر به زودی به حساب پیمانکاران واریز خواهد شد.

شهبازی گفت: علاوه بر آن تلاش بر این است که مبلغی دیگر از محل اعتبارات ملی طی ماه‌های آینده جذب و برای ادامه عملیات سدسازی هزینه شود.

وی در توضیح تصویب اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی برای احداث سد نیز گفت: با توجه به اینکه اعتبار اولیه سد گرین ۱۶۸ میلیارد تومان بوده لذا با در نظر گرفتن نرخ تورم امسال و سال آینده به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا کار به طور ۱۰۰ درصدی به اتمام برسد که البته شامل اعتبارات ماده ۵۶ نیز هست.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در خصوص کاربری آب سد گرین نیز گفت: از مجموع ظرفیت کامل سد گرین مصرف عمده آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی افزود: ۲۱ میلیون متر مکعب نیز از آب سد برای آب شرب تخصیص می‌یابد که البته با توجه به جمعیت فعلی نهاوند بخشی از این آب به صورت مازاد به کشاورزی اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: سد گرین اعتبار برای سد گرین آب سد گرین میلیارد تومان سد گرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: با تدبیر اندیشیده شده در بخش طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای ملی مربوط به طرح‌های اولویت دار استان هشت هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.
منتظری افزود: در بخش دیگری هم ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال به صورت علی الحساب تخصیص یافته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • آیین کلنگ‌زنی احداث پالایشگاه نفت خام کهگیلویه
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است