Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:10:09 GMT

فراخوان سومین رویداد ملی میراث فرهنگی ناملموس ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۵۲۴۱

فراخوان سومین رویداد ملی میراث فرهنگی ناملموس ایران

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معصومه محرر دبیر سومین رویداد ملی میراث فرهنگی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه «سومین رویداد ملی میراث فرهنگی-میراث فرهنگی ناملموس ایران» اظهار کرد: سومین رویداد ملی میراث فرهنگی با محوریت میراث فرهنگی ناملموس ایران در بخش‌های مختلفی از جمله مسابقه تولید محتوا، سلسله نشست‌های تخصصی، برگزاری همایش ملی و تورهای مجازی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر سومین رویداد ملی میراث فرهنگی ادامه داد: برای برگزاری مسابقه تولید محتوا از مخاطبان می‌خواهیم که در مورد میراث فرهنگی منطقه‌شان اطلاعاتی را جمع‌آوری کنند و برای حفظ و نشر هر چه بهتر این میراث آن را در قالب‌های مختلفی به صورت ویدئو، اسلاید همراه با روایت صوتی، پادکست، موشن‌ گرافی، متن و دست نوشته و حتی عکس ارسال کنند.

محرر به بیان محورهای مسابقه تولید محتوا پرداخت و گفت: معرفی میراث فرهنگی ناملموس ایران شامل آیین‌ها و جشن‌ها از جمله مناسک مذهبی، بیان و سنت‌های شفاهی، فعالیت‌های جمعی، هنرهای نمایشی، دانش سنتی و اعمال مرتبط با طبیعت و کیهان و سنت‌های مرتبط با صنایع دستی، همچنین بازآفرینی فناوری‌های سنتی و معرفی نمونه‌های موفق احیا، حفظ و بهره‌برداری از میراث فرهنگی ناملموس از محورهای مسابقه تولید محتوا به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه هدف این است که بتوانیم میراث فرهنگی مختلف را از سراسر کشور مستند کنیم،گفت: برای برگزاری این رویداد سازمان‌های مختلفی همکاری کردند.

مدیر برنامه‌ریزی اجتماعی ، فرهنگی دانشگاه شیراز بیان داشت: مهلت ارسال آثار مسابقه تولید محتوا و چکیده مقاله‌ها تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ است و مهلت ارسال مقاله کامل تا ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی با اعتقاد به اینکه هویت یکی از چالش‌هایی است که در شرایط کنونی با آن مواجه هستیم، به اهمیت برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: اگر به میراث فرهنگی بی‌توجهی کنیم پیامدهای منفی گریبانگیر جامعه می‌شود.

محرر با اعتقاد به اینکه مکان می‌تواند عامل ایجاد هویت باشد، گفت: کشور و شهری که در آن به دنیا آمدیم، خیابانی که منزل‌مان در کودکی در آن وجود داشته و خانه پدری و در و دیوار خانه پدری برای ما ایجاد هویت می‌کند.

در پایان این مراسم از پوستر «سومین رویداد ملی میراث فرهنگی-میراث فرهنگی ناملموس ایران» رونمایی شد.

برچسب‌ها دانشگاه شیراز شیراز دانشگاه فارس اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه شیراز شیراز دانشگاه دانشگاه شیراز شیراز دانشگاه فارس اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس میراث فرهنگی ناملموس ایران مسابقه تولید محتوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»