Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وحید یامین‌پور عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه در بیانیه گام دوم به مسئله جوان‌گرایی توجه ویژه شده است، اظهار کرد: یکی از اهداف دولت توجه و استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف اجرایی است که در این خصوص دولت برنامه‌هایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره توجه به نقش جوانان در کشور در سند تحول دولت گفت: در سند تحول دولت که چندی پیش ابلاغ شد به مسئله جوانان تاکید شده و برگزاری نشست شورای عالی توسط رئیس جمهور نشان دهنده همین امر می‌باشد. 

معاون امور جوان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم توجه به استفاده از جوانان در امور مشاوره‌ای افزود: ساماندهی ستاد جوانان همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده و بعد از بیانیه گام دوم هدف دولت جوان‌گرایی در عرصه‌های مختلف است لذا باید جوانان برای گرفتن مناصب در کنار مدیران ارشد قرار گیرند. 

یامین‌پور حداکثر سن فرمانداران دربرخی از استان‌های کشور را ۴۰ سال دانست و بیان کرد: از ۶ وزارت‌خانه که عضو ستاد جوانان هستند اکثر انتصابات متولدین ۵۷ به بعد هستند و این روند در کشور و توسط دولت ادمه‌دار است. 

وی استفاده از جوانان در مناصب مختلف دولتی را تنها راه حل موجود در کشور دانست و تصریح کرد: در کشور جوانان نخبه علمی خوبی وجود دارد که اگر از این ظرفیت به درستی در مناصب مختلف استفاده شود میتوان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد. 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از اختصاص ۹۴ درصدی وام ازدواج در برخی از استان‌های کشور گفت: در حوزه وام ازدواج در برخی از استان‌ها تا ۹۴ درصد موفقیت داشته‌ایم که این امر حاکی از افزایش ۱۷۴ درصدی پرداخت وام ازدواج در کشور به نسبت مشابه سال گذشته است. 

یامین‌پور رتبه گیلان در حوزه ازدواج و طلاق و فرزند آفرینی را مناسب ندانست و بیان کرد: سن ازدواج دختران در گیلان ۲۵ و در کشور ۲۳ و سن ازدواج پسران در گیلان ۲۸ در کشور ۲۷ سال است که همین افزایش سن ارواح تاثیر منفی خود را بر روی فرزند آفرینی خواهد گذاشت. 

وی با اشاره به ثبت هفت هزار طلاق در گیلان افزود: بر اساس آخرین آمار هفت هزار طلاق در گیلان ثبت شده است هر چند نرخ ازدواج بعد از یک دهه در سال ۹۹ در کشور مثبت شده و در ۶ ماه اول ۱۴۰۰ نرخ ازدواج مثبت بوده است. 

به گفته معاون امور جوانان وزارت ورزش خانه ازدواج در هر شهرستان باید ایجاد شود تا از این طریق بتوان با برگزاری دوره‌هایی، ازدواج آسان در جامعه را رواج داد. 

یامین‌پور با بیان اینکه وضعیت پرداخت وام ازدواج در گیلان بسیار مناسب است، تصریح کرد: در دو ماه سال جدید ۴۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج به سه هزار نفر از متقاضیان از بین ۱۲ هزار متقاضی پرداخت شده است. 

دستگاه‌های اجرایی از ایده نو جوانان در عرصه‌های مختلف استفاده کنند 
استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه در بیانیه گام دوم به نقش جوانان در اداره کشور بسیار تاکید شده است، اظهار کرد: بر اساس بیانیه گام دوم، برنامه راهبردی دولت، سند تحول و برنامه توسعه باید به نقش و ظرفیت جوانان در اداره کشور توجه کرد. 

اسدالله عباسی با تاکید بر توجه به استفاده از جوانان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: باید دستگاه‌های اجرایی از شعار دادن باید پرهیز کنتد زیرا جوانان و مردم فقط عمل می‌خواهند لذا دستگاه‌های اجرایی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند. 

وی با بیان اینکه با بیان اینکه در دوران تحریم تفکر برگرفته از نخبگان جوان سبب موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است، تصریح کرد: در چهله دوم انقلاب باید در عرصه‌ها علمی، فرهنگی و اجتماعی از ظرفیت جوانان با توبه به تخصص‌های موجود در مسندهای مختلف بهره‌مند شویم در غیر این صورت هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود. 

استاندار گیلان، پیری جمعیت را یکی از معضلات موجود در کشور دانست و بیان کرد: استکبار در چندسال گذشته در تلاش برای کمرنگ کردن نقش جوانان در جمهوری اسلامی بوده است لذا در مسیر پیش‌رو به منظور حل مشکلات کشور باید از تمام ظرفیت جوانان استفاده شود. 

عباسی با بیان اینکه در استان گیلان در بحث جوان‌سازی جمعیت غفلت شده است گفت: استان گیلان بر اساس آمار یکی از پیرترین استان‌های کشور است که این آمار بسیار نگران کننده می‌باشد لذا باید در این خصوص اقدامات فوری در استان گیلان اتخاد شود. 

وی اولویت مهم دولت را مسکن ملی و اشتغال جوانان دانست و افزود: در دولت مردمی، رئیس جمهور تاکید ویژه‌ای در اولویت قرار دادن جوانان در حوزه مسکن ملی، اشتغال و پرداخت وام‌های ازداج دارند لذا باید دستگاه‌های اجرایی به این امر توجه کنند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به ایده‌های نو جوانان در حوزه‌های مختلف علمی و صنعتی و کشاورزی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از ایده‌های نو جوانان در عرصه‌های مختلف خدمات کشاورزی، صنعتی، شرکت‌های دانش بنیان اقتصاد دریا و جنگل استفاده کنند و هیچگونه عذری در این خصوص پذیرفته نیست لذا مدیران اجرایی در شورای برنامه‌ریزی و جوانان موظف هستند به نقش جوانان باید توجه کنند. 

ساخت‌های برنامه‌های متنوع در خصوص ازدواج آسان 
مدیر کل سازمان و سیما مرکز گیلان نیز در این جلسه با بیان اینگه توسعه و ترویج ازدواج آسان و پرهیز جدی از مادی گرایی یکی از اهداف صدا و سیما در کشور است، اظهار کرد: صدا و سیما مرکز گیلان در چندسال گذشته با ساخت مجموعه‌های تلویزیونی و برنامه‌های کارشناسی سعی در ترویج ازدواج آسان در این استان داشته است. 

محمدباقر باقرزاده نقش رسانه در ترویج ازدواج آسان را بسیار مهم دانست و گفت: تقویت مطالبه‌رسانه‌ای در خصوص ازدواج آسان، حمایت رسانه‌ای از تولی و ملی و کارآفرینان با هدف ایجاد اشتغال و ترویج امر ازدواج و همچین و نقش ازدواج آسان در موفقیت ازدواج باید مورد توجه رسانه‌های کشور و گیلان قرار گیرد. 

برگزاری اولین جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه گیلان 
رئیس دانشگاه گیلان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی در حوزه ازدواج آسان در این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه گیلان به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور نقش مهمی در ترویج ازداج آسان با برپایی کارگاه‌های مختلف آموزشی دارد و در این خصوص اقدامات خوبی در این دانشگاه اتخاذ شده است. 

فرید نجفی، از برگزاری اولین جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه گیلان خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته اولین سریاولین سری خوابگاه دانشجویان متاهل شامل ۱۸ واحد آپارتمان در حال احداث است. 

مشاور جوانان در دستگاه‌های اجرایی احیا شود 
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیر در این جلسه با بیان اینکه باید برای جوانان در رسانه ملی و فضای مجازی برنامه‌های در خصوص موفقیت ازدواج اندیشیده شود، اظهار کرد: راه‌اندازی کانون‌های ازدواج آسان، برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص چگونگی و ثمرات ازدواج آسان و چگونگی انتخاب همسر مناسب باید توسط رسانه ملی و وزارت ورزش و جوانان مورد توجه قرار گیرد. 

محمد رضا داوطلب با تاکید بر لزوم توجه به نقش جوانان در دستگاه‌های اجرایی گفت: جوانان آینده‌سازان این نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند لذا از وزارت ورزش و جوانان درخواست دارم به سازمان اداری استخدامی باور تکلیف کنند تا مشاوره جوانان به دستگاه‌های اجرایی بازگردد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: وحید یامین پور گیلان طلاق استاندار گیلان وزارت ورزش و جوانان دستگاه های اجرایی عرصه های مختلف بیانیه گام دوم ازدواج آسان دانشگاه گیلان نقش جوانان نقش جوانان وام ازدواج ظرفیت جوانان پرداخت وام یامین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است