Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@12:29:13 GMT

ترفندهایی برای سفر راحت با هواپیما

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۵۲۹۹

ترفندهایی برای سفر راحت با هواپیما

تنها دغدغه مسافران برای سفر با هواپیما تهیه بلیط آن نیست، چون خوشبختانه امکان رزرو آنلاین هواپیما این مسئله را حل کرده است. مشکلات دیگری مثل کوچک‌بودن صندلی‌ها، تنگ‌بودن جای پا و هزینه‌های اضافی خدمات هواپیما برای مسافران کمی چالش‌برانگیزند. 

۱. لوازم خواب به‌همراه داشته باشید 

اشتباه نکنید، منظورمان تشک و رختخواب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک بالش مسافرتی U شکل و یک چشم‌بند معمولی برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید کافی است. اگر تحمل سروصدا را ندارید، یک گوش‌گیر یا هدفون نویزگیر کمک می‌کند خواب آرام‌تری داشته باشید. اگر هم با سرما میانه خوبی ندارید، یک پتوی مسافرتی کوچک یا شال بافت همراه خود داشته باشید تا تغییرات دما در طول پرواز اذیت‌تان نکند. 

۲. ساک همراهتان را کاملا پر نکنید 

جدا از هزینه بلیط هواپیما، عده‌ای برای آنکه هزینه پرواز را کمتر کنند ساک همراهشان را بیشتر از ظرفیتش پر می‌کنند تا مثلا چمدان‌های سبک‌تری داشته باشند و هزینه کمتری پرداخت کنند. خدمه پرواز حسابی حواسشان به این ترفند مسافران هست! یک چمدان دستی کوچک بردارید که سبک باشد و بتوانید به‌راحتی آن را بلند کنید و بالای سرتان بگذارید. 

۳. ساک همراه را با چمدان تحویل دهید 

مواقعی که پرواز شلوغ باشد و محفظه بالای سر مسافران جایی برای ساک اضافه نداشته باشد، خدمه پرواز از شما خواهش می‌کنند ساکتان را همراه چمدان تحویل دهید تا در مقصد به شما داده شود. از این فرصت استفاده کنید. به هر حال این‌طوری جای لوازمتان هم امن‌تر است. می‌توانید لوازم مهم مثل هدفون یا کتابتان را داخل کیف لپ‌تاپ بگذارید. 

۴. قبل از خرید بلیط هواپیما، قوانین جدید را بخوانید 

مقررات خطوط هوایی، از شرایط کنسلی بلیط هواپیما گرفته تا لوازم مجاز در کابین پرواز، مدام تغییر می‌کنند. یک روز همراه‌داشتن شامپوی مسافرتی اشکالی ندارد، روز دیگر همه شامپوها به‌خاطر حجم زیاد مایعات همراه مصادره می‌شوند؛ یک روز اجازه می‌دهند لپ‌تاپ را در جیب پشت صندلی بگذاریم، روز دیگر باید بالای سر یا زیر صندلی قرار داده شود. قبل از خرید بلیط هواپیما، این مقررات را بادقت بخوانید. 

۵. هنگام تهیه بلیط هواپیما هزینه وای فای را پرداخت کنید 

افرادی که نیاز به ارتباط پیوسته و قدرتمند اینترنت دارند، مثل کسانی که برای کار سفر می‌کند، می‌توانند علاوه بر هزینه بلیط هواپیما هزینه دسترسی به وای فای را هم بپردازند و در طول پرواز (صرف‌نظر از مسیر و مدت‌زمان پرواز) از اینترنت پرسرعت خط هوایی استفاده کنند. معمولا هزینه دسترسی به وای فای خیلی زیاد نیست و ارزشش را دارد. 

۶. تا می‌توانید آب بنوشید 

 هوای درون کابین هواپیما رطوب چندانی ندارد. به همین خاطر مسافرانی که دائم در حال پرواز هستند دچار ترک‌خوردگی لب‌ها، خشک‌شدن مجرای بینی، کاغذی‌شدن پوست بدن و لخته‌شدن خون در طول پرواز می‌شوند. به‌هیچ‌وجه قهوه یا نوشابه را جایگزین آب نکنید، زیرا بیشتر آب بدن را دفع می‌کنند. 

۷. میان‌وعده سالم انتخاب کنید 

بعد از تهیه آنلاین بلیط هواپیما، به فکر تهیه چند میان‌وعده سالم برای سفر باشید. شاید تنقلات هواپیما به مزاجتان خوش نیاید یا هزینه آن به‌قدری زیاد شود که تلاشتان برای خرید بلیط ارزان هواپیما را بی‌فایده کند. میان‌وعده‌های سالم مثل هویج، کرفس و کراکر گندم در پرواز‌های طولانی جلوی افت قندخون را می‌گیرند و خوردنشان باقی مسافران را هم اذیت نمی‌کند. 

۸. پخش‌کننده دی‌وی‌دی را فراموش نکنید 

سرگرم‌کردن و شاد نگه‌داشتن بچه‌ها، پرواز را برای همه مسافران لذت‌بخش‌تر می‌کند. البته پخش‌کننده دی‌وی‌دی فقط به درد کودکان نمی‌خورد و خودتان هم می‌توانید در طول پرواز با فیلم دلخواهتان سرگرم شوید. 

۹. ضدعفونی‌کننده دست همراه داشته باشید 

 از لحظه ورود به فرودگاه، به سطوح مختلفی دست می‌زنید که قبل از شما هزاران مسافر آنها را لمس کرده‌اند. قبل از خوردن غذا یا میان‌وعده در هواپیما، دستانتان را ضدعفونی کنید تا از ورود میکروب‌های خطرناک به بدن جلوگیری کرده باشید. 

۱۰. سریع روی صندلی خود بنشینید و دستگاه‌های الکترونیکی را خاموش کنید 

به‌محض اینکه سوار هواپیما شدید، صندلی خود را پیدا کنید، ساک همراه را در محفظه بالای صندلی قرار دهید و تمام وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید. صبر کنید تا کاپیتان یا خدمه پرواز به شما اجازه دهند آنها را مجددا روشن کنید. فراموش نکنید مادامی که تلفن همراه حتی یکی از مسافران روشن باشد، خلبان نمی‌تواند پرواز کند. 

کلام آخر 

به یاد داشته باشید که هدف راحتی و لذت‌بردن از سفر است. بنابراین اگر احساس می‌کنید انجام‌دادن هریک از این ترفندها برایتان سخت یا نشدنی است، خودتان به‌ فکر ترفندهای جایگزین باشید تا سفری راحت و دل‌پذیر پیش‌ رو داشته باشید. 

شما چه راه‌های دیگری برای بهبود تجربه سفر با هواپیما می‌شناسید؟ اگر ترفندهای دیگری بلدید که در این مقاله به آنها اشاره نکرده‌ایم، خواهشمندیم آنها را برایمان بنویسیم. 

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی قیام 15 خرداد محمود دعایی بلیط هواپیما خرید اینترنتی خرید بلیط هواپیما رزرو آنلاین رپرتاژ آگهی آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی قیام 15 خرداد محمود دعایی بلیط هواپیما طول پرواز داشته باشید ساک همراه میان وعده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس

میعاد فر در نشست با استاندار همچنین با بیان اینکه به زودی ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال این تعداد به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یابد.

وی همچنین از افتتاح ساختمان مرکزی اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد تا دهه فجر خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست با بیان اینکه ۵۳ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان فعال است گفت: برای ارائه خدمات بهتر در استان به ۱۶ پایگاه دیگر نیاز است.

جاودان سیرت به فرسوده بودن ناوگان زمینی اورژانس استان اشاره و اضافه کرد: ۳۳ دستگاه از آمبولانس‌های اورژانس استان، بالای ۱۵ سال عمر دارند.

احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست تامین اورژانس هوایی برای شهرستان کهگیلویه را یک ضرورت دانست و گفت: در بودجه سال جدید برای تامین بالگرد به این شهرستان اعتبار تخصیص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس