Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصیرزاده می گوید اکثر مکمل‌ها در دنیا یا تاریخ گذشته هستند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: برای اعزام بانوان در فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ مناظر تأییدیه معاونت بانوان وزارت ورزش هستیم.

به گزارش طرفداری، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در نشست خبری که بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت:

اکثر مکمل‌ها در دنیا یا تاریخ گذشته هستند و یا محتوی مواد ممنوعه و دوپینگی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ما در فدراسیون ایران بحث سلامت ورزشکاران و همچنین استفاده از تولیدات داخلی اهمیت دارد و بر همین اساس تصمیم گرفتیم در راستای اجرای شعار سال، تفاهم‌نامه ای با یک شرکت داخلی امضا کنیم.

وی افزود:

همکاری ما با اسپانسر جدید دو ساله‌ و مشروط به تمدید است. ما سال قبل یک اسپانسر رسمی داشتیم که با توجه به تغییرات در بدنه دولت، نخواستند که این همکاری بلند مدت شود.

وی درباره موافقت فدراسیون جهانی مچ اندازی با لباس بانوان ایرانی گفت:

هیچ وقت نگفتم فعالیت بانوان در پرورش اندام ممنوع است، چون ما در این بخش هیچ فعالیتی نداشتیم و فعالیت‌مان در فیتنس چلنج، مچ اندازی و پاورلیفتینگ بوده است. برای اعزام ورزشکاران این سه رشته موافقت فدراسیون‌های جهانی مربوط نیاز بود که هر سه رشته موافقت خود را اعلام کردند. البته هنوز در فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ منتظر موافقت معاونت بانوان وزارت ورزش هستیم. به هر حال فعالیت داخلی در این رشته‌ها بلامانع است، اما برای فعالیت بین‌المللی نیازمند تأییدیه است.

وی درباره صحبت‌هایی که در ابتدای نشست پیرامون تقلبی بودن و منقضی بودن مکمل‌ها داشت، گفت:

متولی این موضوع فدراسیون پزشکی ورزشی است و ما نمی‌توانیم آماری در این باره ارائه کنیم. این موضوع را هم که گفتم، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادار) گفته است. خیلی از مکمل‌هایی که وارد کشور می‌شوند، بسیار از ارزان‌تر از قیمت اصلی در کشور مبدأ هستند و این نشان می‌دهند که مورد سو استفاده قرار می‌گیرد.  برای مثال 300 گرم کراتین شاید در ایران 600 هزار تومان باشد،در حالی که در کشور مبدأ و تولیدکننده 300 یورو است. به هر حال باید مراقبت بیشتری در این باره شود.

نصیرزاده در مورد هزینه اعزام‌ها تاکید کرد:

منابع مالی که به ما می‌رسد بخشی از کمیته المپیک و بخشی از وزارت است. از سوی دیگر برگزاری دوره های آموزشی در آکادمی بین‌المللی هم کمک می‌کند که البته به صرفه نیست. در حال حاضر  قسمت بزرگی از هزینه‌های اعزام ما را حامیان مالی پرداخت می‌کنند.

وی درباره مسابقات جهانی مچ اندازی بانوان در ترکیه و اینکه در دوره قبل حواشی در مورد انتخاب نفرات به وجود آمد، گفت:

در دوره قبل هم اینطور نبود که انتخابی نداشته باشیم. دو نفر هم طراز بودند که یک نفر پاسپورت خود را دیر فرستاد و به همین دلیل نفر دیگر ارسال شد. در این دوره نیز کسانی که کمیته فنی تایید کند، اعزام خواهیم کرد‌.

نصیرزاده در خصوص میزبانی مسابقات عنوان کرد:

در کسب میزبانی‌ها لابی‌های گسترده‌ای در جهان صورت می‌گیرد و حتی به سطح روسای کمیته‌های ملی المپیک و رئیس جمهور هم کشیده می‌شود. از سوی دیگر کرسی‌های قوی در آسیا و جهان نداریم و بانوان را هم نمی‌توانیم میزبانی کنیم. به همین دلیل شرایط سخت است. با این وجود ما 18 تا 22 آذر میزبان پرورش‌ اندام جوانان جهان در تهران هستیم. یکی از شروط هم این بود که مسابقات حتماً در تهران برگزار شود.

اخبار داغ 

تعجب اماراتی‌ها از تاثیر مجازی مجیدی در باشگاه اتحاد کلبا استوری سردار آزمون و کری خوانی برای بیرانوند: خسته از گلزنی به بیرو! / فیلم دلداری دادن متئو لاهوز به الکساندر زینچنکو پس از ناکامی اوکراین در رسیدن به جام جهانی / عکس کریستیانو رونالدو گل دوم خود مقابل سوئیس را به مادرش تقدیم کرد/عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فیتنس چلنج مکمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه قرار بود در هفته اول اردیبهشت مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا 2024 در جزیره کیش و به میزبانی ایران برگزار شود، اما برخی اتفاقات مانع برگزاری این رویداد شد. 
حالا کنفدراسیون آسیا بعد از چند روز خبر از برگزاری مسابقات در کشور ازبکستان داده است. 

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در این خصوص آورده است: 

فدراسیون بدنسازی ایران بر اساس تصمیم مجمع کنفدراسیون مچ‌اندازی آسیا در سال 2023، می‌بایست از تاریخ 31 فروردین تا 8 اردیبهشت در جزیره کیش از بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در تمامی رده‌های سنی میزبانی می‌کرد. با اینکه تمامی امکانات برای برگزاری این رویداد فراهم شده بود و حتی پروازی از سوی فدراسیون ایران جهت سهولت رفت و آمد تیم‌های خارجی از دوبی به کیش و از کیش به دوبی چارتر شده بود، اما در تاریخ 30 فروردین ماه کنفدراسیون آسیا در نامه‌ای به فدراسیون ایران از تعویق این میزبانی به دلیل سیل بی‌سابقه در امارات و لغو شدن پروازهای کشورهای مختلف از جمله قزاقستان به دوبی خبر داد.

در این نامه صراحتا ذکر شده که کنفدراسیون آسیا نیز از این اتفاق ناراحت بوده و میزبانی ایران را به زمان مساعدتری موکول کرده است.

بعد از این اتفاق و در حالی که فدراسیون ایران به دلیل آماده کردن شرایط جهت میزبانی متحمل هزینه‌های بسیاری شده بود، بار دیگر در مذاکرات شفاهی و مکاتبات رسمی، فدراسیون ایران اعلام کرد آماده برگزاری این رویداد در تاریخ جدید است.

متاسفانه کنفدراسیون آسیا در یک اقدام غیرحرفه‌ای امروز میزبان جدیدی را برای مسابقات معرفی کرده و از ازبکستان به عنوان میزبان مسابقات آسیایی نام برده است.

فدراسیون بدنسازی ایران ضمن اعتراض به تصمیم کنفدراسیون آسیا، در اولین جلسه کمیته فنی مچ‌اندازی در خصوص چگونگی اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی ازبکستان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی