Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@17:08:07 GMT

آمادگی هرمزگان برای افزایش سفرهای بین المللی به شارچه

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۵۶۶۹

آمادگی هرمزگان برای افزایش سفرهای بین المللی به شارچه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی‌تختی در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: سفر دریایی در مسیر مسافری بین المللی بندر شهید باهنر_بندر شارجه با ظرفیت ۲۰۰ مسافر توسط کشتی نگین در حال انجام می‌باشد.

وی افزود: آمادگی و زیرساخت‌های موجود در این بندر چند منظوره امکان افزایش تا سه سفر در هفته را فراهم آورد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: بیشترین تمرکز سفرهای دریایی در آب‌های جنوبی ایران و به ویژه در مسیرهای دریایی هرمزگان قرار دارد.

محمدحسینی‌تختی ادامه داد: بندر شهید باهنر در مرکز هرمزگان با بهره‌مندی از پایانه فعال دریایی خلیج فارس یکی از اصلی‌ترین بنادر ایران در انجام سفرهای بین‌المللی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در ۲ ماه نخست امسال ۸۲۶ هزار و ۶۵۴ مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بیشترین تردد در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز با شمار ۵۷۱ هزار ۹۷۳ نفر است که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل از ثبت رشدی ۹۴ درصدی حکایت دارد.

محمدحسینی‌تختی خاطرنشان کرد:  در جزیره  هرمز به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد با جابه‌جایی ۲۵۱ هزار  و ۶۶۴ مسافر و گردشگر، نسبت به سال قبل ۱۶۳ درصد افزایش مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: بنادر شرق هرمزگان جزایر خلیج فارس شارجه شهید باهنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور افزود: امروز با تاثیر سامانه همرفتی در پاره‌ای از نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی تداوم خواهد داشت.

وی گفت: در بعدازظهر و شب در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر‌های همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می شود.

سی سی پور خاطرنشان کرد: سامانه همرفتی تا یکشنبه در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی فعالیت خواهد داشت و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: در مناطق دریایی استان، امروز در تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می‌شود و وضعیت دریا نیز متلاطم خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی در تنگه هرمز، دریای عمان و بخش‌هایی از خلیج فارس تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بویژه صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

سی سی پور گفت: امروز احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در بعدازظهر و شب در اثر ابری بودن آسمان پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود تردد‌های دریایی با احتیاط انجام شود و شناور‌های سبک و صیادی در این ایام از تردد خودداری کنند.

وی گفت: از لحاظ دمایی، امروز افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان