Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تعداد تخت‌های درمانی در استان نسبت به سرانه استاندارد آن بسیار پایین است گفت: مشکلات تخصص و فوق تخصص درمانی، تجهیزات و سخت‌افزاری بیمارستان‌های استان برطرف شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، ظهر امروز در نشست با مسئولان بیمه سلامت استان بوشهر با قدردانی از تلاش این مجموعه یکی از مهمترین عرصه در جامعه را حوزه سلامت دانست و اظهار داشت: امنیت سلامت جامعه بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید به حوزه توجه ویژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه درمان مناسب، تهیه تجهیزات پزشکی، تشخیصی، طرح‌های بهداشتی و شناسایی کانون بیماری در اولویت باید قرار بگیرد گفت: در این راستا اقتصاد درمان نقش مهمی در تأمین امنیت سلامت دارد که باید نرخ هزینه درمان کاهش یابد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه 80 درصد بیمه‌شدگان سلامت استان رایگان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند افزود: از 485 هزار نفر بیمه سلامت استان 80 درصد آنان بدون پرداخت حق بیمه از خدمات استفاده می‌کنند که کاری ارزشمند است.

وی بهداشت و درمان جامعه را بسیار مهم و استراتژیک دانست و افزود: فعالیت پیشگیری که کاری بسیار مهم محسوب می‌شود باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته شود.

صفایی بوشهری یکی از مشکلات مهم مردم در حوزه دهان و دندان به سبب وضعیت آب دانست و بیان کرد: باید توجه ویژه‌ای به بیمه دندان‌پزشکی تا مشکلات مردم در این عرصه کاسته شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه سرانه تخت استاندارد درمانی در هر یک هزار نفر بین 9 تا 12 تخت است افزود: این میزان در استان بوشهر 3.5 تا 4 تخت اعلام شده که بسیار پایین است.

امام جمعه بوشهر سهم استان در تولید ناخالص ملی را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: با وجود نقش مهم استان بوشهر در اقتصاد ملی ولی مشکلات زیربنایی در بخش‌های مختلف از جمله درمان بسیار بالا است.

وی کمبود پزشک تخصص و فوق تخصص را یکی از مشکلات مهم استان بوشهر ذکر کرد و گفت: مشکلات تخصصی درمانی، تجهیزات و سخت‌افزاری بیمارستان‌های استان برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر باتأکید بر استفاده از خیران حوزه سلامت برای جبران کمبود مشکلات تجهیزات درمانی تصریح کرد: خیران سلامت نقش مهمی در حل مشکلات دارند که باید از این ظرفیت استفاده شوند.

490 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه 490 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند اظهار داشت: 80 درصد این جمعیت تحت پوشش صندوق روستاییان و سلامت همگانی که رایگان است قرار دارند.

حدود یک‌سوم مراکز درمان ناباروری تهران با بیمه سلامت قرارداد دارندبیمه سلامت استان خراسان شمالی 90 درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند10 هزار فاقد بیمه در خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

داراب بارگاهی از اجرایی شدن طرح بیمه رایگان مادران باردار خبر داد و بیان کرد: مادران فاقد بیمه تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آنها تا پایان 5 سال می‌توانند به صورت رایگان بیمه شوند.

وی تعداد مؤسسات طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر را 480 مؤسسۀ درمانی، تشخیصی و دارویی دانست و تصریح کرد با نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه سلامت تمام بدهی مؤسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در سال 1400 پرداخت شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه بدهی‌های معوق سنواتی از سال‌های قبل مراکز درمانی و تشخیصی پرداخت شده است گفت: امسال نیز بدهی این مؤسسات مربوط به فروردین ماه پرداخت شده است.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمه سلامت استان بوشهر بیمه سلامت قرار امام جمعه بوشهر استان بوشهر استان بوشهر قرار دارند بسیار مهم هزار نفر تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان

 فریبا  کوشا رییس بیمارستان خاتم در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به معاون فرهنگی اجتماعی استان و همکاران شان آرزوی توفیق برای امنیت سازان استان نمود

 در ادامه سرهنگ علی رحیمی ضمن تبریک هفته سلامت و برشمردن نقاط مشترک پلیس و کادر درمان در جهت امنیت روانی و اجتماعی جامعه افزود: کارشناسان بهداشت و آموزش همگانی انتظامی پلیس آمادگی ارائه راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی برای جامعه هدف در کنار کارکنان دانشگاه علوم پزشکی دارند.

 در ادامه با اهدا لوح یادبود و هدیه‌ای از زحمات سرکارخانم دکتر کوشا رییس بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان تقدیر و در پایان نیز معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با حضور در بخش کلینیک از کادر درمان نیز به مناسبت هفته سلامت با اهدا شاخه گل تجلیل به عمل آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان