Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی عصر روز سه‌شنبه در جمع فرهنگیان تربت‌حیدریه افزود: این بدان خاطر است که ایمان داریم برنامه  دولت در اصلاح ارز ترجیحی حاصل یک تفکر، تعقل و برنامه مشترک دولت و مجلس است که برای نخستین بار طراح برنامه ششم توسعه کشور است.   
وی گفت: البته در اجرای این برنامه از یک سو با مشکلات داخلی مواجه شدیم که بخشی از آن بدان خاطر بود که برای نخستین بار می‌بایست یک کار بزرگ و سنگین انجام می‌شد و از سوی دیگر مردم نیز توجیه فنی نشده‌ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاجی بابایی افزود: از بعد خارجی نیز جراحی دولت آنقدر سنگین بود که همه کشورهای اطراف و دنیا دست به دست داده بودند تا به دولت ضربه بزنند و از سوی دیگر جنگ روسیه و اوکراین نیز مزید بر علت شد زیرا ۷۰ درصد روغن دنیا توسط اکراین تولید و همه اینها دست به دست هم داد تا مردم ناراضی شوند و این در حالیست که پیشتر به دولت گفته بودیم خط قرمز ما رضایتمندی شهروندان است.
این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: گاه اظهار نظرهای غیرکارشناسی نظیر رتبه بندی معلمان یا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شنویم که دوست دارم ببینم کسانی که چنین بحث‌هایی را مطرح می‌کنند، چقدر نسبت به ادعای خود اطلاعات تخصصی دارند؟
حاجی‌بابایی افزود: به عنوان نمونه موضوع این روزها همان بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است که بارها خواسته‌ام بگویم امسال ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای مردم حذف نکردیم و تنها برای دولت حذف شد.
وی گفت: این بدان معناست که دولت را موظف کردیم با ارز ۴۲۰۰ تومانی نان به مردم بدهد و با همین ارز دارو توزیع کند و اجازه ندادیم امسال حتی یک دلار از بانک مرکزی بردارد و مجبور شده از محل فروش ارز به مبلغ ۲۳۰۰ تومان، مالیات و درآمد فروش نفت، هزینه‌های خود را که به مبلغ ۳۰ میلیارد دلار یعنی ۲ برابر شده، تامین کند.
حاجی بابایی با بیان اینکه پارسال ۳۰۰ میلیون تن گندم خریدیم، افزود: هشت میلیون تن از این میزان را از کشاورزان خودمان خریدیم، پنج میلیون تن را از خارج و همین میزان نیز از کشور خارج شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای تصریح کرد: مجلس ضمن حمایت از دولت معتقد است ما برای این حرکت رو به جلو راهی جز اصلاح ارز ترجیحی  نداریم و مردم نیز مخالف نیستند و تنها با نحوه اجرا مشکل دارند.
نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در خصوص مطالبات به حق فرهنگیان دچار یک خطای راهبردی در تصمیم سازی شده‌ایم.
محسن زنگنه افزود: این  بدان معناست که در سیاستهای خود بین دانش‌آموز و معلم به سمت معلم نرویم، یعنی اینکه دچار یک انحراف در راهبردهای کشور شده‌ایم.
وی گفت: در جامعه‌ای که علم در آن تکریم نشود، دچار یک مغالطه در مفهوم عدالت شده‌ایم.
وی تصریح کرد: آنهایی که باید به عنوان ذخایر کشور در داخل بمانند، به فکر رفتن از کشور هستند و این در حالی است که ما یک کشور دانش بنیان هستیم و افتخار ما این است که شروع علم و اندیشه از مدارس ما آغاز می‌شود.
زنگنه همچنین گفت: امروز فارغ‌التحصیلان همین مدارس در بهترین دانشگاه‌های خارج از کشور تدریس می‌کنند. 
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی نرخ ارز تربت حیدریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نرخ ارز تربت حیدریه مجلس شورای اسلامی نرخ ارز تربت حیدریه ارز ۴۲۰۰ تومانی تربت حیدریه حاجی بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مصاحبه با خبرگزاری خبرآنلاین در خوزستان گفت : یکی از طرح‌های مهم توسعه خوزستان در بخش کشاورزی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است و یکی از اولویت های مجمع نمایندگان استان در مجلس است که با قدرت در حال پیگیری و اجرای کامل این طرح در منطقه هستیم.

ابراهیم متینیان تصریح کرد: در مجلس یازدهم اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات در خوزستان و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر صورت گرفته ولی باید در مجلس جدید بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در حوزه رامشیر و رامهرمز منابع نفتی زیادی وجود دارد که این منابع نفتی باید به توسعه منطقه و ایجاد اشتغال کمک کنند.

متینیان تاکید کرد: نیاز به افزایش همدلی و هم افزایی داریم و توسعه خوزستان همراهی ۱۸ نماینده را می‌خواهد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس یازدهم تاکید کرد: یکی از اقدامات شاخص در بخش کشاورزی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که در حوزه رامشیر و رامهرمز نیز باید توسعه دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899693

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود